Skip to main content

Wekelijks, dagelijks en soms meerdere keren per dag krijg ik terwijl in aan het televisiekijken ben de melding dat er geen verbinding meer is en dat ik de kabels moet controleren… nou die zitten er goed in hoor en zijn redelijk nieuw. Bij het uit en weer opnieuw opstarten van de modem ‘doet’ het spul het weer. Hoewel er soms ook nog een reset van de tv ontvanger nodig is Komt ook regelmatig voor dat ik aan het werk ben op een bekabelde laptop waar ineens de verbinding wordt verbroken…. zelfde oplossing voor het probleem (uit, even wachten en weer aan). Ik denk dat de modem aan vervanging toe is (heb nu experia box v8)

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Welkom bij ons op het forum @Sliek. Een wegvallende verbinding is nooit fijn natuurlijk! Het is niet altijd de Experia Box waar de verbinding wegvalt als ik het goed begrijp, soms lukt het ook door de tv-ontvanger te resetten (of opnieuw op te starten?). Gebeuren beide verstoringen tegelijkertijd, of kan dat los van elkaar op verschillende momenten gebeuren? Hoe zijn de Experia Box en de tv-ontvangers precies met elkaar verbinden, is dat met een directe kabel of is dat met een draadloze verbindingsset? En hoe is de Experia Box verbinden met het aansluitpunt, wat voor kabel, hoe lang is deze en zit er mogelijk nog iets tussen? 

Het zijn een hoop vragen, daarmee kunnen we de situatie wat duidelijker krijgen zodat we kunnen kijken wat er aan gedaan kan worden. Als je daarnaast je forumprofiel ook volledig invult kan ik, samen met de antwoorden, ook naar de verbinding kijken.


Hallo Jasper,

Klopt de verbinding valt op verschillende manieren weg: Soms vanwege de Experia box dan moet ik hem uitzetten, stekker haal ik er dan ook uit en weer opstarten. In uiterste nood soms een ‘harde reset’ door een paperclip. Maar soms ook halverwege een televisieprogramma dat ie ineens aangeeft dat er geen verbinding is met de bron en krijg ik als mogelijke oorzaak dat de  hdmi kabel los zou zitten (dat is niet het geval en is nog geen jaar oud dus ook geen ‘oude') Dan is het inderdaad de televisieontvanger uit en aanzetten en wachten totdat ie alle software weer heeft geplaatst. Ik heb zowel de televisie als mijn computer op de LAN kabel (kabel naar tv ontvanger is ongeveer drie meter, naar de computer 10) waar verder niets tussen zit. De Experia box zit met het bijgeleverde kabeltje op nog geen meter van het aansluitpunt. 

Oftewel ik krijg de boel wel weer aan de praat maar het is gewoon irritant, vooral ook omdat ik sinds maart thuiswerk en afhankelijk ben van een goede internetverbinding.

 

Groeten Karin


Bedankt voor de toelichting @Sliek. Ik heb de verbinding ook nagekeken en die valt zo te zien niet weg, het lijkt er daardoor op dat de Experia Box dit zelf doet. Ik heb een vervangend modem gestuurd naar een servicepunt bij je in de buurt, de details daarvoor stuur ik je in een privébericht


Goedemorgen,

heb de modem op vrijdag op kunnen halen en installeren en tot nu toe heb ik geen last gehad van een verbroken internetverbinding. Ik laat weten of het zo blijft :-)