Skip to main content

Ivm met thuiswerken gebruik ik de vaste lijn , echter na 6 uur verbreekt de verbinding en moet ik opnieuw inloggen om de 8,5 uur vol te maken..
Kan ik hier zelf iets aan doen?

Ter verduidelijking: ik bel met mijn vaste lijn in op een beveiligde lijn van mijn werkgever.

Deze verbinding valt na exact 6 uur uit, volgens de ICT medewerkers ligt dit aan mijn Provider

wat kan ik hieraan doen??


Hoi @Sjoerd01 . Welkom op het forum.

Voor mijn beeldvorming:  Heb jij nog een échte analoge lijn. Of is de telefoon aangesloten op de experiabox (voip) ?


Telefoon is aangesloten op experiabox, wanneer ik ga werken , moet ik de stekker van mijn thuistelefoon omwisselen voor mijn werktelefoon boven. Hierna log ik in op een veilige lijn, waarna dus na 6 uur ingelogd staan de verbinding wegvalt. Dit is uiteraard erg lastig met name als het middenin een gesprek plaatsvind..

 


Ik vrees dat dit een ingebouwde functie is om onze klanten niet voor te hoge telefoonkosten op te laten draaien. Maar dat is een vermoeden.

Ik ga het voor je navragen.   (ik verwacht trouwens geen oplossing, maar mocht die er zijn, laat ik dat uiteraard ook weten)


Dank je


Grappig denk / hoop dat het woordje NIET is weggevallen in het antwoord … ;-)


Grappig denk / hoop dat het woordje NIET is weggevallen in het antwoord … ;-)

Ik had hem zelf ook al gezien, @Sjoerd01 . En stiekum snel aangepast ;-)


Telefoon is aangesloten op experiabox, wanneer ik ga werken , moet ik de stekker van mijn thuistelefoon omwisselen voor mijn werktelefoon boven. Hierna log ik in op een veilige lijn, waarna dus na 6 uur ingelogd staan de verbinding wegvalt. Dit is uiteraard erg lastig met name als het middenin een gesprek plaatsvind..

 

Heel bijzonder... heeft dit systeem ook een naam? Merk / type van die werktelefoon? Het klinkt als techniek uit 1990... 

 


Ik ben eigenlijk ook nog wel benieuwd. Is dit een systeem dat naast een internet verbinding werkt als dubbele security?


De werktelefoon Het is een gwoon basis ouderwetsch Tiptel 160 toestel en ik bel binnen naar een beveiligde versleutelde verbinding (VPN)  en het grappige is dat de verbinding nu net pas na 8 uur en 19 minuten) wegviel en uit zichzelf weer herstelde

 

Voorheen nooit problemen gehad, werk al vanaf 2009 veel thuis. Is dit voorjaar begonnen


Met zo'n toestel kun je onmogelijk een VPN verbinding maken volgens mij. Een VPN verbinding maak je met de computer. Die gebruikt u ook lijkt me? Waar ziet u dat de verbinding weg valt en uit zich zelf weer hersteld? 


Ik maak inderdaad de verbinding via de computer,

ik hoor de verbinding wegvallen (tuut tuut tuut) de klant die ik op dat moment aan de lijn heb verdwijnt.

Vandaag was het weer na 6 uur inlog 

 


Ik sluit het topic, de verbinidng verbreekt wel maar is nu makkelijker weer te verkrijgen bedankt voor de reacties 

 

er kan een slotje op