Skip to main content

Ik ben overgezet van Telfort naar KPN. Bij Telfort had ik nog nooit een probleem met de verbinding maar nu wel. Vervelend dan ook is dat de verbinding valt regelmatig weg bij websites waar ik moet inloggen. Bijvoorbeeld bij https://forum.videolan.org/ maar ook bij youtube.com

Ik bezit een Experia Box V10. Ik gebruik uitsluitend een bedraad verbinding tussen mijn laptop computer en deze router, Het besturingssysteem van mijn laptop is Windows 8.1 Wat dit laatste betreft heb ik wegens privacyredenen de gratis upgrade naar Windows 10 afgewezen. 

Overigens, gebruik ik wel een VPN (Mullvad). Het voordeel hiervan is dat wanneer de verbinding wegvalt kan ik een nieuwe verbinding maken door een andere server te kiezen. Dus het duurt slechts enkele seconden om de verbinding te herstellen op deze manier. Maar, om dit bericht te plaatsen heb ik alleen de KPN netwerk gebruikt en nu valt de verbinding opnieuw weg!!!

Graag een oplossing voor dit probleem.

admin: eigen topic aangemaakt

Hallo @TelV, welkom op ons forum.

Balen dat je problemen ervaart met jouw verbinding sinds je bent overgezet naar KPN. Dit zal toeval zijn, omdat er technisch niets is veranderd aan jouw abonnement.

Als ik het goed begrijp, maak je gebruik van een bekabelde verbinding. Deze valt weg, ook wanneer je geen gebruik maakt van de VPN. Heb je de internetkabel tussen de Experia Box V10 en jouw laptop/computer al eens vervangen? Ervaar je op een andere poort op het modem dezelfde problemen?

Ik zou ook graag jouw verbinding door willen meten. Kun je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


Beste Denise,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de door jou verzochte gegevens net ingevuld en opgeslagen. Alleen heb ik de vraag over mijn mobieltelefoon niet ingevuld omdat, mijn abonnement niet bij KPN loopt maar bij T-mobile. Daar heb ik ook geen problemen met de verbinding. 

Wat betreft jouw vraag over de kabel heb ik deze al vervangen maar dat maakt niets uit. Maar ik zal proberen een andere poort op de modem te gebruiken om te zien of dat een oplossing biedt.

Daarbij deel ik je mee via de KPN website de mogelijkheid de verbinding te laten optimaaliseren al drie keer gebruikt zonder een verbetering te hebben gehad.

De verbinding met mijn VPN wordt door de Wireguard protocol gemaakt voor het geval dat dit van belang is. Mullvad heeft vijf 10Gbit Wireguard servers in Amsterdam. Ik heb al met hun support helpdesk gesproken maar volgens hen is er niets aan de hand met hun servers.


Ik heb vanochtend de LAN kabel op een andere poort op de modem gebruikt om te zien of dat een verschil maakt. Helaas is de verbinding om 10:26 weggevallen terwijl ik meebezig was een mededeling te plaatsen op de forum van Videolan.org. Dus niets bijzonders. 

Toen was ik ingelogd op de VPN die ik al eerder heb vermeld. Om de mededeling te plaatsen moest ik opnieuw inloggen wat betekent het moeten opstarten van mijn wachtwoord-manager. Allelei dingen die beslist niet nodig zullen zijn als de verbinding stabiel zou zijn. Dit vindt ik heel erg vervelend.

Toen ik om 10:49 uur op het Verstuur knopje heb gedrukt bleek de verbinding opnieuw te zijn gevallen.  Gellukig had ik een kopie van deze mededeling gemaakt anders had ik alles overnieuw moeten schrijven!


Bedankt voor het invullen van je profiel en de toelichting. Ik wil je vragen jouw Experia Box een reset te geven. Houd er rekening mee dat hiermee alle instellingen weer terug naar de fabrieksinstellingen gaan. Het is alleen wel belangrijk dat je dit doet.


Bedankt voor het invullen van je profiel en de toelichting. Ik wil je vragen jouw Experia Box een reset te geven. Houd er rekening mee dat hiermee alle instellingen weer terug naar de fabrieksinstellingen gaan. Het is alleen wel belangrijk dat je dit doet.


Dat doe ik pas morgen Denise. Vanavond heb ik een verbinding nodig.


Helemaal prima! Ik hoor het wel of je mijn hulp na de reset nog nodig hebt.


Helemaal prima! Ik hoor het wel of je mijn hulp na de reset nog nodig hebt.


Hoi Denise, ik heb geen hulp nodig met de reset maar ik wil graag even weten wat het standaard wachtwoord is om in te loggen op de modem. Volgens een collega van jou die een aantal gebruiksaanwijzing heeft geschreven op deze link staat het wachtwoord achterop de Experia Box V10. Maar bij mij niet. Dat zou iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik heb het gewijzigd toen ik de modem van Telfort ontving. Maar dat was al drie jaar geleden. Ik kan nu niet herrineren of er een wachtwoord achterop de modem aanwezig was of niet.

Ik heb toegang tot de modem nodig om port forwarding in te stellen. Tevens, de SSD te wijzigen zodat ik hoeft niet alles overnieuw te moeten instellen op mijn mobieltje.

Als je niet weet wat het standard wachtwoord is wil je alsblieft Alexandra even vragen? Zij werkt nu als moderator bij KPN maar vroeger bij Telfort. Dus neem ik aan dat ze deze gegevens wel weet (hoop ik).

Overigens, neem ik aan dat de webinterface hetzelde blijt op 192.168.2.254 maar als dat niet zo is dan wil ik natuurlijk even weten wat het nu moeten zijn.

Bedankt bijvoorbaat voor jouw medewerking :)


Hoi Denise,

Laat maar zitten met het zoeken van het wachtwoord om in te loggen op de modem. Ik heb vanochtend de reset al uitgevoerd. Toen ik wilde opnieuw inloggen verschijnt deze afbeelding. Wat de taal betreft had ik deze zelf gewijzigd naar het Engels drie jaar geleden toen ik de modem van Telfort had ontvangen.



Dus een wachtwoord is niet nodig om in te loggen nadat men een reset heeft uitgevoerd.

Daarna heb ik al mijn eigen settings opnieuw ingevoerd waaronder een nieuw wachtwoord.

Nu moeten wij even afwachten om te zien of de reset tot een verbetering leidt.


Helaas moet ik je nu al meedelen dat er geen verbetering in de verbinding te zien is. Nadat ik mijn voorafgaande bericht had geschreven kon ik het niet plaatsen omdat de verbinding al weggevallen was. Hierbij een afbeelding van de statusbar van mijn browser. Misschien is Insided.com de boosdoener!



Dus toen moest ik de pagina herstarten waarbij alle gegevens verloren ging. Ik had wel een kopie van gemaakt dus kon ik deze gebruiken i.p.v. alles overnieuw te moeten schrijven. Maar, het is beslist niet normaal dat de verbinding regelmatig wegvalt zoals nu het geval is.

Tenslotte, moet ik meedelen dat indien dit probleem op de korte termijn niet opgelost wordt zal ik mij genoodzaakt zijn om over te stappen naar een andere internet-provider. Ik vertrouw echter dat dit niet nodig zullen zijn.


Bedankt voor de toelichting. Wat ontzettend vervelend dat je zelfs na een reset nog problemen ervaart. Ik heb nog een aantal vragen voor je, zou je deze willen beantwoorden?

  • Maak je gebruik van een splitter tussen het hoofdaansluitpunt (ISRA) en jouw modem?
  • Hoe lang is de kabel tussen het modem en ISRA?
  • Is deze kabel rond of plat?
  • Is de WAN-poort op jouw modem leeg?

Ik wacht jouw reactie af.


Hoi Denise,

Ik neem aan dat KPN een reset op afstand op de modem heeft uitgevoerd omdat, toen ik vanmiddag thuiskwam het wifi lampje brand terwijl ik deze had uitgezet in het ZTE menu. Tevens, brand het ECO lampje niet meer terwijl ik deze wel had aangezet toen ik zelf een reset had uitgevoerd. Mijn wachtwoord is ook verloren gegaan evenals de bijzondere naam van de SSID die ik had gekozen. Deze heb ik allemaal weer ingesteld.

Maar goed, hierbij antwoorden op jouw vragen.

  • Ten eerste is er hier geen ISRA in huis. De verbinding zit al ingebouwd in het muur.
  • De rond Cat 5e kabel tussen de modem en mijn laptop computer bedraagd anderhalf meter.
  • De WAN port is leeg.
  • Ook is er geen vaste telefoon verbonden met de modem ook hoewel deze wel geregistreerd staat op mijn naam en het adres van mij (ik gebruik geen vaste telefoon).

Als je nog meer informatie nodig hebt hoor ik dat wel.

P.S. Toen ik op Verstuur heb gedrukt gebeurd er niets. Dus moest ik het pagina opnieuw moeten laden.


Dat kan inderdaad door mij gekomen zijn. Het was niet mijn intentie om jouw modem op afstand een reset te geven, maar is dus wel gebeurd. Excuses daarvoor!

Bedankt voor de toelichting. Ik wil eigenlijk graag nog weten hoe lang de kabel tussen het modem en het aansluitpunt is en of deze kabel rond of plat is. Het modem zal ergens op aangesloten moeten zijn. En het gaat me juist om deze aansluiting. Je mag hiervan eventueel ook een foto sturen, dan kan ik één en ander zelf bekijken.


Sorry hoor! Ik heb je misverstand.

De platte kabel is twee meter (ongeveer).

 

 

Deze kabel heb ik ontvangen van Telfort samen met de modem.

De aansluitpunt zit dichtbij het raam in my woning. Er is hier ooit een tweede telefoonverbinding geweest maar deze wordt al lang niet meer gebruikt.


Interessant is dat om bovenstaande mededeling te plaatsen blijf ik ingelogd op mijn VPN. Na op het Vestuur knopje te drukken verschijnt het berichtje meteen zonder moeite ook hoewel er twee foto’s erbij zitten!


Bedankt voor de toelichting en de foto's! Ik heb je een nieuwe ronde DSL-kabel toegestuurd. De platte DSL-kabels raden wij niet meer aan. Je hebt de nieuwe DSL-kabel binnen vijf werkdagen in huis. Hopelijk zorgt dit voor verbetering. Anders hoor ik het natuurlijk graag.


Hoi Denise,

Ik heb de DSL kabel samen met een nieuwe LAN-kabel vandaag in goede orde ontvangen.

Nu moet ik even afwachten om te zien of deze een verschil maakt.

 


Fijn om te lezen dat je ze in goede orde hebt ontvangen! Houd je me op de hoogte?


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost. Anders hoor ik het natuurlijk graag.


Beste Denis,

Helaas moet ik je erop wijzen dat ondanks een reset en nieuwe kabels de verbinding met mijn internet valt nog steeds regelmatig weg. Hierbij sluit ik de gegevens van de datums en tijdstippen uit het logboek dat ik heb bijgehouden wanneer de verbinding in de loop van de afgelopen week is weggevallen.

Zoals ik al eerder heb vermeld is dit probleem pas begonnen toen mijn internetverbinding bij Telfort werd overgenomen door de KPN.

Vanochtend is de verbinding al twee keer weggevallen.

Kabels vervangen op 19-11-2020

Zaterdag, 21 november 2020
verbinding weggevallen om 19:53 uur
idem om 20:11 uur

Zondag, 22 november 2020
idem om 12:39
idem om 17:38

Maandag, 23 november 2020
(overdag ben ik niet thuis geweest)
weggevallen 's avonds om 19:34 uur

Dinsdag, 24 november 2020
idem om 10:28 uur
idem om 11:55 uur
idem om 13:52 uur
idem om 15:03 uur
idem om 18:40 uur

Woensdag, 25 november 2020
idem om 10:05 uur
idem om 11:26 uur
idem om 12:12 uur
idem om 17:41 uur

Donderdag, 26 november 2020
idem om 12:11 uur
idem om 12:27 uur
idem om 14:24 uur
idem om 17:39 uur

(tussen donderdagavond en zaterdagavond werd de computer weinig gebruikt)

Zondag, 29 november 2020
idem om 09:30 uur
idem om 11:21 uur
idem om 14:55 uur
idem om 15:18 uur
idem om 21:00 uur


Balen dat de nieuwe DSL kabel niet voor verbetering heeft gezorgd. :pensive:  Vind je het oké als ik vanuit hier het modem nog een keer reset?


Balen dat de nieuwe DSL kabel niet voor verbetering heeft gezorgd. :pensive:  Vind je het oké als ik vanuit hier het modem nog een keer reset?

 

Ga je gang. ;)


Ga je gang. ;)

Ik ga aan de slag!


Ik heb je een nieuw modem toegestuurd. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.


Ik heb je een nieuw modem toegestuurd. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.

Ik heb jouw SMS een paar minuten geleden ontvangen. Bedankt.

Is de nieuwe modem dezelfde als de ouwe? Het huidige model is een Experia Box v10.

Ik zie dan ook dat er net een reset is uitgevoerd. Ik heb nu mijn eigen instellingen opnieuw toegepast. Het betreft hier alleen een wijzigen van de SSID, het uitzetten van WiFi en het aanzetten van de ECO instelling.

Maar moet ik de modem resetten voordat ik hem terugstuurt?


Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik vermoed dat je een Experia Box V10 of V10a zult ontvangen. Dit is afhankelijk van de voorraad. 

Je hoeft het modem niet te resetten voordat je deze terugstuurt. Je kunt hem gewoon loskoppelen, inpakken en ermee naar het servicepunt bij jou in de buurt gaan. :blush: