Skip to main content

Bijna dagelijks valt mijn modem KPN box 12 een aantal keren per dag uit. Alles valt dan weg en het modem start dan vanzelf weer op. Het duurt dan wel enkele minuten voordat alles weer werkt. Reden om nieuw modem te ontvangen?

Welkom op het forum @Rob de j! 

Een wegvallende verbinding kan veel redenen hebben. Als de Box 12 de reden is dan vervang ik die. Maar er zijn waarschijnlijkere oorzaken die ik eerst wil uitsluiten. 

Een goed begin is het minimaal 120 stroomloos maken van het FTU als je glasvezel hebt. En het resetten van je Box 12. 

Als je dat gedaan hebt, kijk dan naar mogelijke apparaten in het netwerk die de oorzaak kunnen zijn. Let vooral op een switch, router of ander soortgelijk apparaat. 

Als je die niet in het netwerk hebt zitten en de resets hebben niet geholpen, laat het dan hier weten. Dan kijk ik of toch de Box 12 of verbinding naar je woning de oorzaak is. 


Beste Bram, ik heb alles al geprobeerd ( en ik heb nog geen glasvezel) dus ik denk dat er toch een nwe box moet komen


Hoi @Rob de j ,

Kun je de koperwaardes delen?

 

Daarnaast is het modemlog ook handig, zou je deze ook willen delen?

Je kunt die vinden via My modem → Maintenance → Logs.


@Rob de j wil je naast de stappen van @martijn197108 ook je profiel invullen en hier een seintje geven wanneer je dat gedaan hebt? Dan kan ik bij je gegevens om aansturing te doen.Â