Skip to main content

Beste Forumleden, KPN,

 

ik heb sinds medio december problemen met mijn internetverbinding (niet mijn Wifi signaal). Er is dan geen internet verbinding meer over de wifi. Ook een bekabeld direct in de router geeft geen signaal. de modem is dan ook niet bereikbaar. Alle lampjes branden/knipperen groen op de router en het glasvezselkastje. Als ik tussen de 5 en 10 minuten wacht komt de internet verbinding weer terug. Ik kan ook naar de meterkast lopen en even de stroom eraf halen en dan heb ik gelijk weer internet. 

Ik heb al heel vaak met de helpdesk gebeld. Die hebben alles gedaan. Gereset, gechecked of ik de juiste firmware heb, een harde reset gedaan waarbij ik 72 uur moest wachten en uiteindeljik stond de 516 firmware er weer gewoon op. Ik had Deco M9 Plus Mesh routers in AP mode achter mijn Router (Box 12) hangen en twijfelde of het daar aan lag. Die heb ik verwijderd en toen met Superwifi punten maar zelfde probleem. 

 

Vorige week is monteur langs geweest en die heeft de Box 12 vervangen voor Experiabox 10 maar ook daar hetzelfde probleem. Ik heb de laatste maanden geen nieuwe hardware aangesloten oid. Er zitten wel een stuk of 40 devices op, vooral Sonos speakers, slimme radiatoren en uiteraard telefoons, laptop en ipads.  Deze zitten er allemaal al een jaar op dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? 

Ik ben redelijk handig met hardware en software en doe toch echt geen gekke dingen en het is voor mijn gevoel echt uit het niets ontstaan. Het lijkt alsof de router gewoon een paar keer per dag vastloopt en na een aantal minuten weer internet heeft. KPN (0800-0402) zegt bij alle keren als ik  bel dat ze geen downtime zien vanaf hun kant (maar meestal wacht ik tot hij weer online komt).

Benieuwd of het forum mij hiermee kan helpen. 

Hoi @Maarten101 ,

Ik zie op het forum wel vaker dat sonos problemen geeft,Zou je die ter test eens los willen koppelen?En heb je ook nog een switch en/of DVS in je netwerk?


Hoi @Maarten101 . Welkom op het forum.

Zo te lezen heb je flink wat spullen op je netwerk aangesloten.  Is het mogelijk om je opstelling eens heel sober te maken en dan telkens apparaten bij te zetten? Op die manier kun je misschien achterhalen of er één van jouw apparaten de boosdoener is.

Je werkt met Sonos, schrijf je. Maak je gebruik van het wifi netwerk van de sonos zelf ? Of laat je dat via de wifi van je v10 /superwifi lopen?


@martijn197108  dank je voor je reactie. Ik heb idd een switch (https://www.coolblue.nl/product/468999/tp-link-tl-sg1024d.html) en geen DVS. Het huis is bekabeld. Ik ga nu de sonos los koppelen en begin met de Sonos’en die ik een tijdje geleden verplaats heb. Dat is de enige aanpassing tov eerder. Ik ben er actief mee bezig maar het duurt soms een dag of langer voordat ik er achter kom of de router nog steeds bevriest. Hij komt namelijk vanzelf weer overeind dus ik moet echt thuis zijn en op dat moment gebruik maken van mijn verbinding om er achter te komen. 

 

@Erwin_ In lijn met wat martijn zegt zal ik de boel langzaam gaan afpellen en steeds meer devices uit mijn netwerk halen. Ik begin met een aantal Sonossen. Omdat een aantal sonos speakers op Ethernet zitten gaat heel Sonos daarmee automatisch op het eigen Sonosnet (WM0) en niet afzonderlijk op de Wifi. 

@Erwin_  ik heb toen ik mijn telefoon zat en reply als antwoord gemarkeerd per ongeluk. Kun jij dat als mod ongedaan maken? 

Ik houd jullie op de hoogte. 


Het lijkt er op dat het aan Sonos ligt. Ik heb een aantal speakers uitgeplugd en Sonosnet gedisabled. Daardoor zit elke speaker nu direct op de WiFi en sinds 4 dagen is er geen routerfreeze meer geweest.