Skip to main content

Hoi,

ik heb thuis Wifi van KPN. Heeft het altijd goed gedaan. Nu krijg ik op mijn iPhone telkens de melding dat het wachtwoord van de Wifi onjuist is. Heb het ondertussen al een aantal keer veranderd via jullie servicetool, maar blijf deze melding krijgen, ook al weet ik zeker dat ik het juiste wachtwoord invoer.

Alle andere apparaten in huis werken wel gewoon op de Wifi en ondervinden dit probleem niet.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Josephine007, bedankt voor je bericht.

Wat vreemd dat alleen jouw iPhone de melding geeft dat het wifi wachtwoord onjuist is, terwijl andere apparaten hier geen last van hebben. Je mag er ook vanuit gaan dat als je eenmaal het juiste wachtwoord hebt ingevoerd, je deze niet iedere keer opnieuw hoeft in te vullen. Laten we samen op zoek gaan naar een oplossing. Ik heb een aantal tips voor je die je eerst kunt proberen.

  1. Start de iPhone opnieuw op. Soms kan dit namelijk al helpen om problemen met de wifi verbinding te verhelpen.
  2. Herstart de Experia Box. De stappen onder kopje 1 zouden hiervoor voldoende moeten zijn. Aangezien het probleem niet op andere apparaten speelt, vermoed ik dat dit niet zal helpen, maar het kan geen kwaad om te proberen.
  3. Vergeet het wifi netwerk op jouw iPhone en meldt deze opnieuw aan. In plaats van alleen het wachtwoord opnieuw in te vullen, kan het helpen om het netwerk even helemaal te vergeten en opnieuw in te stellen. Zo worden de oude instellingen niet per ongeluk over genomen.
  4. Herstel netwerkinstellingen op jouw iPhone. Hiermee worden alle netwerkinstellingen verwijderd, niet alleen de instellingen van jouw wifi netwerk. Hiermee begin je dus helemaal met een schone lei.

Ik hoop dat één van deze tips de oplossing blijkt. Indien dit niet het geval is, hoor ik het natuurlijk graag. Kun je dan ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zoeken we verder.