Skip to main content

Sinds een aantal weken valt de verbinding met onze modem steeds weg, waardoor alles uitvalt. Dit hebben we eerder al zo'n jaar gehad en uiteindelijk hebben we een nieuwe experiabox gekregen. De problemen waren hiermee meteen verholpen tot een paar weken geleden. We hebben bericht gehad dat er vannacht geplande verbeteringen aan het netwerk waren, maar vandaag is alles nog veel slechter dan het was. We hebben meer geen verbinding dan wel. Het zijn steeds kortdurende onderbrekingen, maar zodra je denkt dat alles het doet valt het al weer uit. Dit is gezien het thuiswerken niet te doen........

Heb jij een glasvezelaansluiting of een VDSL aansluiting?

Welke Experia Box heb je?

Gebruik je ook een "draadloze" verbindingsset?


Hoi @Familie van Dijk, lastig dat de verbinding steeds wegvalt, zeker als er thuis gewerkt wordt. 

Hoe vaak gebeurt dit op een dag? Ik zie dat wjb je al een paar vragen heeft gesteld, ik ben ook benieuwd naar de antwoorden hierop. Laat je het ons weten? Dan kijken we vanaf daar verder.


@Alexandra Ik mag toch aannemen dat als ik hier al diverse malen contact over heb gehad je dit terug kunt vinden. De Experiabox die jullie zelf een aantal maanden hebben geleverd en thuis hebben geïnstalleerd is de Experiabox V10. (Neem aan dat je dat gewoon terug kan vinden)

Wij hebben geen glasvezelaansluiting en geen draadloze verbindingset.


De verbinding valt op goede dagen 3 keer weg en op slechte veel vaker. Overigens zijn de problemen zich voor gaan doen sinds de overgang van telfort naar kpn. We dachten dat de nieuwe experiabox dit opgelost had, maar dezelfde problemen doen zich nu een paar maanden later weer voor.


@Alexandra Ik mag toch aannemen dat als ik hier al diverse malen contact over heb gehad je dit terug kunt vinden. De Experiabox die jullie zelf een aantal maanden hebben geleverd en thuis hebben geïnstalleerd is de Experiabox V10. (Neem aan dat je dat gewoon terug kan vinden)

Wij hebben geen glasvezelaansluiting en geen draadloze verbindingset.

Pas als jij jouw forum profiel ingevuld hebt kan/mag een moderator jouw contract erbij pakken. (AVG regeltjes)

Wat gebeurt er tijdens die kortstondige onderbrekingen?

Hoe branden de ledjes ol jouw V10 tijdens zo'n onderbreking?


Mijn forum profiel is gewoon ingevuld dus dat mag het probleem niet zijn. De lampjes gaan allemaal uit op het power en servicelampje na. 


Heb je jouw Experia Box al.een keer een factory reset gegeven?


Hi @Familie van Dijk. We helpen je hier graag, maar zonder jouw hulp kunnen we dat niet. Dat geldt voor zowel wjb als kundige, behulpzame forumbezoeker, als voor mij als moderator. We zijn niet telepatisch en kunnen niet van afstand in jouw woning zien hoe de situatie eruit ziet, hetzelfde geldt voor wat je bijvoorbeeld zelf al hebt geprobeerd. Vandaar dat we vragen stellen om de situatie in kaart te brengen, om je zo te kunnen helpen.

Kan je wjb zijn vragen nog beantwoorden, en heb je de Experia Box een volledige reset (oftewel factory reset) gegeven sinds je dit ervaart?


 

Jammer dat ik op deze manier te woord wordt gestaan als ik niet snel genoeg reageer of niet naar wens. Je collega Bram heeft mij vorige keer een stuk vriendelijker geholpen. Overigens is er toen iemand thuis geweest om de situatie te bekijken en uiteindelijk een nieuwe modem te installeren. Ik ga er vanuit dat jullie zoiets bijhouden, maar blijkbaar gaan we er bij een nieuw topic compleet blanco zonder historie weer in. Ik heb alle stappen van de vorige keer doorlopen, maar nu nogmaals de factory reset gedaan. Ik wacht even af hoe het nu gaat. Ik zal verder niet meer reageren in dit topic en het als oplossing markeren. Mocht dit niet zo zijn zal ik me via een andere weg bij een collega melden.