Skip to main content

Sinds vanochtend laad probleem met een aantal pagina’s op mijn macbook pro zowel in safari als in chrome. Ik gebruik glasvezel verbinding met KPN BOX 12. Dit probleem trad op terwijl ik de werkende pagina’s al open had staan. Ik werkte via mijn wifi verbinding op de website van indeed en ineens kon de pagina niet meer gevonden worden. Ook niet via google, ik besloot kpn wifi test te gaan doen en ook de kpn pagina werd niet gevonden. Op eerste instantie kreeg ik de melding, pagina kan de server niet vinden. Verschillende browsers geprobeerd zonder succes. Daarna kreeg ik de melding dns_probe_finished_nxdomain. Glas vezel reset, kpn box 12 harde reset gegeven zonder succes. dhcp client license zowel voor ln als wifi vernieuwd. Via terminal benaderd ook zonder succes. Opmerkelijk alles wat ik via wifi open waarvan ik deze dns foutmelding krijg, kan niet meer op een andere apparaat via de lan geopend worden. Dus elke wifi foutmelding heeft gevolgen op alle andere apparaten in huis, ongeacht ze via wifi of lan verbonden zijn. De pagina’s kunnen via de internet browser van mijn sony bravia welke bekabeld is dus ook niet gevonden worden. Alleen via 4g kunnen de pagina’s bereikt worden. Indeed, kpn, kpn forum, nu.nl, Disney app op wifi tv en dergelijken geven me allemaal dezelfde foutmelding. Na het openen of wifi tv heb ik de Disney app op een bekabeld tv geopend, en ook hier werkte het niet meer, terwijl netflix gewoon functioneert op de bekabelde tv. Het lijkt er op dat hoe meer pagina’s ik via wifi opent hoe minder ik zal kunnen internetten. 1,5 uur met kpn klanten service aan de lijn gehangen zonder succes. Nu word ik verwezen naar de forum omdat het verhaal te technisch blijkt te zijn voor klantenservice.  De volgende apparaten ervaren de zelfde problemen lg tv, sony bravia tv, macbook pro, iphone x. Lijkt mij dan niet dat het probleem bij deze producenten liggen en dat ik dit zelf moet oplossen? 
 

wie kan me hiermee helpen?  
 

alvast bedankt 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @kompaleon, welkom op het forum! We zien een enkele melding hierover meer, dus er wordt op het moment gekeken of er een storing is. Zodra we daar verdere informatie over hebben komen we er op terug. In de tussentijd kun je in je Box 12 een andere DNS server instellen. Bijvoorbeeld die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) of OpenDNS (208.67. 222.222 en 208.67. 220.220).


Het bleek inderdaad een storing rondom de DNS, @kompaleon.  dat is nu weer verholpen. Als je de DNS had aangepast kun je dit nu ook weer terugzetten als je wilt. 


Dank voor de info Erik. Echter kwam ik mijn modem niet in via de ip adres. De modem moest benaderd worden via de macbook terminal. Inmiddels is de dns aangepast. Graag verneem ik van je als je meer informatie heb. 
 

Fijne avond  


Waar wil je graag meer info over, @kompaleon?