Skip to main content

Hulp gezocht: sinds een week heb ik verbindingsproblemen. Ik gebruik een Experiabox V8 voor

TV, PC en vast en mobiele telefoon. Heb al enige dagen last vaan blokjes in het beeld van de TV. De wifi ontvangst op zolder waar de registratie moet plaats vinden voor de zonnepanelen  is al enkele keren onderbroken.

Dit heeft voordien drie jaar goed gefunctioneerd. Modem staat in de woonkamer. Heb enkele keren testen gedan met in- en uitschakelen van modem, TV etc. Ook test gedaan met andere afstelling via

KPN-Thuis. Resultaten worden niet beter. Verbinding voor PC werkt goed ( met bekabeling).

Misschien is het modem aan vervanging toe ? Bij voorbaat dank voor reactie. GEERT7

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @GEERT7 en welkom op ons forum! Goed dat je ons gevonden hebt.

Vervelend dat je problemen met jouw verbinding ervaart, zeg! Als ik het goed begrijp, heb je problemen met jouw televisie en de wifi verbinding; de bekabelde verbinding werkt verder prima. Gelukkig kun je veel televisie problemen zelf oplossen. Daarnaast kan ik je aanraden onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.


Harteliik dank voor uw reactie en advies. Alle testen die u noemt heb ik op zondag

22 november en enkele dagen ervoor en erna uitgevoerd. Tv-instellingen nagelopen, TV-ontvangertest

uitgevoerd, WIfi manager gebruikt met diverse instellingen maar het Wifisignaal blijft zwak op zolder.

Meestal een streepje van 5 ontvangst. Soms valt het weg. Voor het volgen van zonnepanelen is een goede verbinding van belang. Het heeft drie jaar goed gefunctioneerd. Als ik met mijn telefoon naast het modem

sta krijg ik een en soms twee streepjes ontvangst. Dat is toch vreemd ??? De TV-ontvangst hapert van tijd tot tijd. Mogelijk ben ik toe aan vervanging van het V8 modem ? Met bij voorbaat dank voor uw aandacht,

=Wil Verhoeven=  PS ik zal een account aanmaken; ik heb begrepen dat dit beter is voor de technische gegevens.


In principe is de Experia Box V8 nog goed in staat om zijn werk te doen. Ik wil daarom graag eerst uitzoeken waar het probleem zit. Ik wil graag een aantal metingen uitvoeren in het systeem. Kun je je gegevens invullen in je forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.


Profiel is ingevuld.


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Het lijkt er toch op dat jouw modem niet goed samenwerkt met jouw verbinding. We gaan deze vervangen. Ik heb je een privébericht met meer informatie gestuurd. Hopelijk verhelpt het nieuwe modem de problemen. Blijf je toch problemen houden, trek dan gerust opnieuw aan de bel.


Hallo Denise, inmiddels modem V8 vervangen door KPN box V 12.

Installatie is prima verlopen; uitsluitend kabels verwisseld en het apparaat met de software

deed de rest. Complimenten hoor. Groet


Dat is goed om te lezen! Hopelijk werkt de verbinding nu ook een stuk beter. :smiley: