Skip to main content

Hoi allemaal,

 

ik heb sinds 3 weken nieuw abonnement bij kpn.

snelheid is goed wifi met me eigen wifi versterkers is ook goed 

maar hij geeft heel vaak aan "verbonden zonder internet” wat kan dit zijn?

 

Gr, dylan 

Hoi Dylan en welkom op het forum! Leuk dat je ons gevonden hebt. 😄 Geven alle apparaten in huis deze melding, of speelt dit op één apparaat? Heb je dan ook inderdaad geen internet, of werkt dit wel? Indien het op één apparaat speelt, zou je dit apparaat dan het wifi netwerk willen laten vergeten, het apparaat opnieuw opstarten en dan weer verbinden met de wifi? Ik ben benieuwd of het dan opgelost is.


Ik heb niets meer van je vernomen dus ik ga er vanuit dat de oplossing inmiddels gevonden is. Zo niet, laat het gerust weten! 


Hoi Sanne,

 

Ik dacht dat het beter ging maar dat was helaas niet zo.

Het probleem doet zich voor op meerdere apparaten op bijv. telefoon, tablet, Sonos, Google home.

Het speelt overal op af ik heb dan wel verbinding met wifi signaal maar op het apparaat staat bij de verbinding “verbonden zonder internet”. terwijl op dat zelfde moment bijv. mijn telefoon doet het niet de telefoon van me vrouw wel gewoon internet heeft of de tablet in huis.

Tv ontvangers zijn aangesloten met de kabel deze werken trouwens altijd.

 

Gr,Dylan 


Die "eigen versterkers", wat zijn dat voor dingen? Merk en type?


Merk versterker is Wavlink maar hij geeft het probleem op de versterker maar ook op het modem als ik bijv verbonden ben met modem en het probleem dient zich voor en ik verander van verbinding bijv via mijn versterker dan geeft die het zelfde probleem.

en soms doet die het na een uur weer maar soms ook 15 min of 4 uur 

 

gr, dylan


Heb trouwens ook al getest zonder versterkers dus daar licht het niet aan 

 


Hi! Dus als jij die melding "verbonden zonder internet” ziet op jouw mobiel (Samsung toevallig?), dan kan het best zo zijn dat de tablet van je vrouw wel werkt, toch? Klinkt een beetje als een IP-conflict of iets dergelijk. Mijn advies zou zijn om een keer vanaf 0 te beginnen. Dus het modem resetten (let op: gaat terug naar fabrieksinstellingen), en dan eerst testen zonder de versterkers. Lijkt dat goed te gaan? Dan de versterkers weer aansluiten...


Hoi Paul,

Wat jij schets klopt helemaal het verhaal.

De versterker er afhalen en het modem resetten heb ik al een x gedaan.

Bijvoorbeeld nu al vanaf gistermiddag geen internet op me tablet.

 

Dylan


Hoi Dylan, ik herken exact dezelfde problemen. Heb veel apparaten op draadloos netwerk maar ik heb een behoorlijk zwaar abonnement bij kpn. De wifi verbinding is overal in huis top door 3 accesspoints van kpn. Maar de verbinding met internet ligt er dagelijks uit. Ik word er helemaal gek van.

Telkens naar de modem rennen en de stroom eraf halen. Vervolgens 10 minuten wachten en dan is er weer verbinding. Dit is geen lokale storing. Dit speelt al maanden hier. Ben dus erg benieuwd naar jouw situatie en of het al is opgelost. Vooral wat de veroorzaker was.

Gr. Bobby

 


Wat doen de lampjes op het modem bij uitval? Welk modem heb je?


Wifi lampje brandt niet meer tijdens storing. En ik heb de kpn box 12. Het bedrade internet blijft het wel doen. Alle accesspoints zijn op ieder etage bedraad aangesloten op de modem.  Het ligt niet aan het wifi signaal want dat is overal top. Maar de connectiviteit/ gegevens overdracht via het netwerk is verdwenen. Het reset zich na 15 minuten gemiddeld maar het doet zich meerdere keren per dag voor wat erf frustrerend is als je thuiswerkt. 


Deze storing deed zich ook al eerder voor onder de oude modem. Het is om wanhopig van te worden


Wifi lampje brandt niet meer tijdens storing. En ik heb de kpn box 12.

Het WiFi lampje zou het sowieso niet moeten doen als u versterkers heeft. De versterkers zorgen voor WiFi, WiFi op de KPN Box hoort uit te staan. Staat het niet uit, zet het dan uit.


Merk versterker is Wavlink...

U heeft er 1? Geen andere? Hoe is deze aangesloten? Bekabeld of via WiFi? 


Gebruik jij iets van draadloze verbindingsets of iets dergelijks?


Wifi lampje brandt niet meer tijdens storing. En ik heb de kpn box 12.

Het WiFi lampje zou het sowieso niet moeten doen als u versterkers heeft. De versterkers zorgen voor WiFi, WiFi op de KPN Box hoort uit te staan. Staat het niet uit, zet het dan uit.

Okay dat is dan prima. Heb er nooit eerder op gelet. Hij staat nog uit. En alles doet t nu weer dus dat gaat wel goed denk ik.


Gebruik jij iets van draadloze verbindingsets of iets dergelijks?

Ik niet


Wifi lampje brandt niet meer tijdens storing. En ik heb de kpn box 12. Het bedrade internet doet het tijdens de storing ook niet. Ook de decoders geven geen tv signaal. Alle accesspoints zijn op ieder etage bedraad aangesloten op de modem.  Het ligt niet aan het wifi signaal want dat is overal top. Maar de connectiviteit/ gegevens overdracht via het netwerk is verdwenen. Het reset zich na 15 minuten gemiddeld maar het doet zich meerdere keren per dag voor wat erf frustrerend is als je thuiswerkt. 

 


dag krijg ook de melding op mijn telefoon  samsung a52 5g verbonden zonder internet.

Nu het ik een v12 modem sinds een paar dagen. hoe dit op te lossen