Skip to main content

paar maanden geleden steeds wegvallend internet, monteur zij u heeft een oude adsl splitter op een vdsl verbinding dus u heeft een vdsl splitter nodig. hij zou deze opsturen maar niets ontvangen. Nu doen de problemen zich weer voor dus mijn vraag is welke vdsl splitter moet ik aanschaffen. Ik heb een oude koperen telefoonlijn dus de splitter is nodig voor het modem en de oude huistelefoon aansluiting.

 

 

Hoi @EJE ,

Linesharing betreft altijd ADSL2+.

Welk modem heb je?Kan je de DSL status pagina delen?

 


een FRITZ!Box 7581

is dit de DSL status pagina ?

 


Hoi @EJE ,

Ah, je hebt een Fritz Box.

Kun je dan de info bij Internet -> DSL information delen?

Overigens is een overstap naar VoIP ook mogelijk, je snelheid gaat daarmee waarschijnlijk omhoog en je abonnementskosten omlaag.

 


indd VoIP moet ik snel even regelen

 


In dat geval kan je splitter verwijderd worden en de DSL kabel direct in het modem steken.

Kan je voor de zekerheid een foto plaatsen van je isra punt?

 


Hallo @EJE ik zie ook dat je je huistelefoon via de FB hebt aangesloten, dus die splitter is nu totaal overbodig en alleen maar een storingsbron voor een goede verbinding.

 


dan kan ik de huistelefoon niet meer gebruiken

 

de monteur zij dat deze splitter te oud is voor vdsl

 

 


Een aparte situatie @EJE .

Er is een nieuwe splitter mogelijk, maar die is ook enkel geschikt voor ADSL.

Misschien kan @NHendriks of @Ik_Combineer daar wat over zeggen.

Overigens blijft het zo dat een abonnement met VoIP goedkoper zal zijn.


dank voor uw hulp


Ik zou bellen met de klantenservice om de telefoonlijn over de fritzbox te laten lopen. Is een stuk stabieler en voordeliger. 

Verder hebben we geen adsl of vdsl splinters maar gewoon splinters, en elke monteur zou er meerdere op voorraad moeten hebben. Deze kunnen we niet los opsturen dus het verhaal wat typt klop niet of de monteur heeft verkeerde informatie verstrekt.

Boek een nieuwe monteur in viande klantenservice of laat het abonnement samenvoegen zodat de splitter overbodig is, beide is een goede optie maar mijn advies is dus samenvoegen. Mocht je vragen hebben tag me dan vooral.


hij had die dag toevallig geen nieuwe in de bus liggen, hij had het over een kleine zwarte splitter die zou hij opsturen, kennelijk iets mis gegaan, dus ben wel benieuwd welke splitter hij bedoelde dan koop ik hem in de winkel

 

 


Bel met 0800-0402 en bel voor een monteur, de klantenservice kan uw brief ook lezen en dan geef je aan dat de monteur het niet heeft geregeld. Hun kunnen dan een nieuwe monteur sturen welke een nieuwe splitter heeft voor u. Maar 9/10 is de splitter niet het issue maar de lijn zelf.


dan kan ik de huistelefoon niet meer gebruiken

 

Ligt volledig aan het type telefoon maar de meeste Fritzboxen kunnen ook gewoon de huistelefoon draaien zonder gebruik te maken van linesharing. Het scheelt aanzienlijk in de kosten (afhankelijk per soort abonnement uiteraard) en het maakt de infrastructuur een stuk minder complex. In de huidige situatie komt er namelijk een telefoonsignaal uit de apparatuur in de wijkcentrale, die gaat via een kabelroute richting andere apparatuur om daar aan het VDSL-signaal toegevoegd te worden, van dat laatste apparaat gaat het daadwerkelijk het netwerk in. Hoeft niet instabiel te zijn maar de kans is natuurlijk altijd aanwezig dat door de aanwezige 48 volt van de telefoonlijn een bepaalde kortsluiting erger gemaakt wordt die daardoor de lijn gaat verstoren. Maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. 

Ik ben overigens wel benieuwd naar het aantal fouten op de lijn, die staan ook op die DSL-infopagina. 

 

elke monteur zou er meerdere op voorraad moeten hebben.

Hmm, verschilt dan misschien per gebied, ik had ze nooit op voorraad, niemand in mijn team overigens. We hadden er echter nog wel een aantal in het rayonmagazijn liggen maar die heb ik nooit nodig gehad. Denk dat ik het aantal linesharing-klantbezoeken die ik heb gehad ook wel op één hand kan tellen.


elke monteur zou er meerdere op voorraad moeten hebben.

Hmm, verschilt dan misschien per gebied, ik had ze nooit op voorraad, niemand in mijn team overigens. We hadden er echter nog wel een aantal in het rayonmagazijn liggen maar die heb ik nooit nodig gehad. Denk dat ik het aantal linesharing-klantbezoeken die ik heb gehad ook wel op één hand kan tellen.

Een andere monteur ( @LaurensZalm ) had ooit eens aangegeven ze wel te hebben, en volgens mij zat hij in dezelfde regio als jij😉


elke monteur zou er meerdere op voorraad moeten hebben.

Hmm, verschilt dan misschien per gebied, ik had ze nooit op voorraad, niemand in mijn team overigens. We hadden er echter nog wel een aantal in het rayonmagazijn liggen maar die heb ik nooit nodig gehad. Denk dat ik het aantal linesharing-klantbezoeken die ik heb gehad ook wel op één hand kan tellen.

Een andere monteur ( @LaurensZalm ) had ooit eens aangegeven ze wel te hebben, en volgens mij zat hij in dezelfde regio als jij😉

Kan zeker kloppen maar dat zal meer voortkomen uit zelf opsparen of inderdaad een keer wat meenemen uit het magazijn. Wij konden ze in ieder geval niet bestellen voor zover ik weet. Ook nooit nodig gehad gelukkig 😅


Hoi @EJE . Weet je al wat je wilt gaan doen? Â