Skip to main content

Heb ook de zelfde ervaring sinds overzetting van XS4ALL naar KPN servers. Alleen gebeurt het steeds ergens 1x in de ochtend en tussen 23:30 00:30. 

Heb nog steeds een fritzbox en niks is in mijn netwerk veranderd. Ben al jaren in gebruik van opendns DNS servers IPV die van XS4ALL/KPN. 

In het log van de fritzbox zie ik steeds dat de ip vernieuwd word en samen met KPN DNS op adressen. Waarbij ik toen nog bij XS4ALL geen last van had. 

Ik weet ook dat een ip least is van 24 uur maar ik denk dat door kpn ook de DNS door gepushed word een conflict geeft met mijn fritzbox. 

Maar mocht ik binnenkort geen verbetering ondervinden bedenkt ik toch te vertrekken bij KPN (alweer). 

Maar wel naar glas dan wel. 

Wie weet welke providers ook een fritzbox gebruikt.

Dat zou mij goed kunnen helpen naar een potentiële nieuwe internet boer. 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hi @Dave d! Vervelend te horen dat de verbinding wegvalt. En apart dat het steeds op precies hetzelfde moment gebeurt. 

Heb je al contact gehad met de XS4ALL klantenservice? Zo niet wil ik je aanraden die te bellen. 

Laat je hier weten of ze de oorzaak hebben gevonden? 


Ja. Heb gisteren contact gehad met KPN en later de XS4ALL afdeling (?). De helpdesk vond het inderdaad ook raar. Dus heb een afspraak voor vandaag gehad. Monteur heeft even een meting gedaan en is bijna 45 min weggeweest. Bij de wijk centrale lag blijkbaar de oorzaak. Hij heeft een en ander moeten vervangen en onze aansluiting op een andere poort aangemeld. 

Volgens die monteur zou het goed kunnen dat onze aansluiting nu 100MB/s kan leveren. Voorheen was het max 65MB/s. Maar om dit te verifiëren zou ik mijn abbo moeten verhogen. Nu nog even afwachten hoe het de komende dagen verloopt. 

Ik ben benieuwd. 


@Dave d we zijn ondertussen een paar dagen verder. Hoe gaat het nu met de verbinding? Is alles weer stabiel?


Nog niet opgelost blijkbaar. De zelfde probleem is nog gaande. De connectie blijft verbreken op de ppp sessie.

Log  blijft connectie verbroken en synchronisatie probleem weergeven. Heb contact gehad met helpdesk van XS4ALL afdeling en kreeg te horen dat het een probleem aan hun kant is en de ticket nog open stond voor vervolg?  Maar ik zal nog eens contact opnemen op de 17e kijken en  vanavond kijken of het verbeterd is.

 


Hi @Dave d! Ik zie dat na het laatste monteursbezoek de verbinding nog steeds af en toe wegvalt. Ik wil je aanraden toch nog een keer de klantenservice te bellen. Gezien het vorige ticket nog vers in het geheugen staat kan de volgende monteur daar verder op bouwen. 

Wel denk ik dat het lastig wordt via het forum van afstand tot een oplossing te komen. Vooral ook omdat er al een monteur is geweest. In de meeste gevallen moet dat toch echt de oplossing zijn.

Dus ik wil je aanraden om toch nog een keer te bellen. Aan te geven dat de vorige monteur het probleem niet heeft opgelost. En vanuit daar verder overleggen wat er nodig is om het blijvend op te lossen. 


Monteur was destijds geweest. Zoals aangegeven was en is het probleem buiten huis. 

Wel heb ik al besloten om glas te nemen en heb al een aanmelding gedaan omdat het bij ons in de omgeving bezig zijn met aanleggen ervan. Scheelt mij meer dan €450 om achteraf te laten aansluiten.

Dus helaas (voor kpn dan) zal ik dan overgaan naar Freedom. 

Aangezien ik geen hogere verbinding kan krijgen dan die 65Mbs en ik thuis niet de Ziggo kabel uit de kruipkelder naar de woonkamer wil herstellen en geen aansluiting wil via die kabel. Is dit mijn beste oplossing.

Ik zal wel even moeten wachten maar daar heb ik het wel voor over. 

 

 


Heb in exact dezelfde situatie gezeten als jij.

Naar freedom gegaan, echter binnen een maand terug gegaan naar toen xs4all nu KPN.

Weet wel dat Freedom internet meer dan prima is, maar  bijgeleverd TV van Canal digitaal is echt echt waardeloos. Mijn vrouw zei: Freedom  eruit of jij eruit. 

je bent gewaarschuwd.

 


Heb in exact dezelfde situatie gezeten als jij.

Naar freedom gegaan, echter binnen een maand terug gegaan naar toen xs4all nu KPN.

Weet wel dat Freedom internet meer dan prima is, maar  bijgeleverd TV van Canal digitaal is echt echt waardeloos. Mijn vrouw zei: Freedom  eruit of jij eruit. 

je bent gewaarschuwd.

 

Nou... Wij willen geen tv meer. Alleen internet. Omdat wij er toch niet naar kijken. We hebben wel Prime, Netflix en Disney+. Waarom voor iets betalen als je er toch niet gebruik van maakt. Toch?


Zonder tv moet het zeker lukken! Succces.