Skip to main content

Ik maak gebruik van een Experia V10 modem. De wifi verbinding gebruik ik voor twee tablets, vaak tegelijkertijd in gebruik, en een IP beveiligingscamera met hd beeldkwaliteit. Deze camera heeft zijn eigen netwerk via het elektriciteitsnet (afstand tot Experia modem is veel te groot). Sinds enkele weken gaat de camera offline, de ene keer na enkele seconden en soms na een aantal minuten. Ook downloaden op een tablet gaat soms fout. De pagina wordt wel binnengehaald maar de inhoud is er niet. Vaak is er dan een vierkantje met daarin een ? Zichtbaar. Mijn downloadsnelheid varieert van 27 tot 36 mbits/sec en upload max 9. Resetten en de wifimanager geven geen soelaas. Mijn vraag, kan de relatief lage internetsnelheid, zowel up- als downloaden, de oorzaak zijn van het wegvallen van het wifisignaal? 

Hallo @Ijsbrand B. de internetsnelheid heeft niets met het wegvallen vasn het wifisignaal te maken. De snelheid van gemiddeld 30/10Mbit/s is meer dan voldoende voor de meeste toepassingen.

Probeer onderstaande wifi-manager eens voor een oplossing:

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN


Bedankt voor je snelle antwoord. Testen wifiverbinding heb ik al diverse malen geprobeerd via de kpn manager. Negatief resultaat. Ben wel blij met je antwoord, want het plan was overstappen naar een andere provider, die een veel hogere snelheid kan leveren. Dat hoeft dus niet.