Skip to main content

Beste KPN,

 

sinds vandaag hebben wij veel problemen met verbroken Internet verbinding over ons Arcadyan VGV7519 adsl modem. Firmware versie is 02.00.141W4

 

in de securitylog meldingen als

-DSL Media down !

-could not find dhcp daemon to get information…

-TR069: Inform fail !! (Invalid url or acs unreachable)

-dhcp cliënt  ATM3 send discover

-remove host hengelo0.cust.kpn.net dns record

 

al gedaan:

-herstart Arcadyan waarmee internet altijd wel weer terug komt (vanavond 6x gedaan)

-stekker naar Isra punt er uit en weer goed er in

-terug naar fabrieksinstellingen en opgeslagen configuratie terug

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hi @Barbavl, welkom! Ik begrijp dat je in de log van de Experia Box ziet dat de verbinding geregeld wegvalt. Dat hoort natuurlijk niet zomaar te gebeuren. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Merk je, naast dat je het in de log terugziet, ook op andere manieren dat de verbinding wegvalt? Zo ja, wat gebeurt er precies? Vallen er ook lampjes uit op de Experia Box wanneer het gebeurt, en zo ja, welke zijn dit? Goed dat je al hebt gereset, ik begrijp dat dat geen verschil maakt. Je hebt ook de kabel naar het Is/Ra al gecontroleerd. Ben je via glasvezel of koper aangesloten? Hoe lang is de kabel die er tussen zit? De kabel tussen aansluiting en het modem is van grote invloed op de gehele verbinding, daarom is het belangrijk om dit goed na te kijken.


Bedankt voor de reactie. De laatste dagen gaat het weer goed.


Bedankt voor de reactie. De laatste dagen gaat het weer goed.

Fijn om te horen en dankjewel voor de terugkoppeling. Als je toch iets geks opmerkt of als je vragen hebt, trek dan gerust aan de bel.