Skip to main content

Ik heb de alcatel link app geinstalleerd ivm noodpakket. Zou graag mijn verbruik zien, want ik kom niet graag zonder internet te zitten. De app werkt helaas niet. Wat ik kan zien is hoeveel procent batterij het kastje nog heeft. Maar als ik wil connecten, krijg ik steeds de mededeling dat dat niet kan. Heb gewoon het goede wachtwoord en internet werkt prima. Weet alleen niet hoeveel ik al heb gebruikt en weer dus ook niet wanneer eventueel op te waarderen. 

Welkom op het forum @A72

Wil je bevestigen dat je bij het installeren van de app de stappen uit de installatiegids hebt gevolgd?

Verder is een (tijdelijke) oplossing de simkaart in een eigen toestel te stoppen. SMS dan “SALDO” 1266. Je krijgt dan een sms met het saldo. 

 


Ja die heb ik gevolgd. Oplossing met simkaarten wisselen is misschien wel een oplossing, maar vind het altijd een heel gedoe, ben altijd blij als ze oke zitten, waar ze moeten zitten 😁 Maar bedankt voor de suggestie 👍


@A72 zou je nog willen laten weten bij welke stap je vastloopt? Dan denk ik met je mee om te zien wat de oorzaak is. 

Wat het omwisselen van simkaarten betreft, je hebt gelijk. Hoe minder hoe beter. 

 


Ik open de app...boven in witte cirkel met log in...daar druk ik op. Dan krijg ik een schermpje met password. Dat vul ik in...Onderin balkje met log in...daar druk ik op.  Dan zijn er nog 2 mogelijkheden: 1...of ik krijg een cirkel met de witte lettërs connect en als ik daar dan op druk krijg ik onder in mijn scherm: could not connect...of 2...ik krijg een blauwe cirkel met een groene soort van golfbeweging met daarboven met witte letters -mb en used of- . 🤔 Verder onder de cirkel het nivo van de batterij en de witte letters 4G


@A72 dan moet het wachtwoord goed zijn. Anders krijg je daar een foutmelding. 

Heb je al geprobeerd de app opnieuw te installeren? Of deze op een ander toestel te installeren?

Verder is er ook een webinterface. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je daar komt. In plaats van naar “instellingen” te gaan moet je kunnen klikken op “verbruik”. Lukt het niet met het wachtwoord dat je voor de app hebt ingesteld, kijk dan op deze pagina naar de meest voorkomende wachtwoorden. 


Ik ga het eens bekijken, bedankt voor het meedenken 👍😁