Skip to main content

Beste Allen,

 

Ik heb nu al vanaf dat ik internet van KPN krijg een hoop problemen en gedoe en alles wat ik zelf zag en vreemd vond, doorgegeven aan KPN maar tot meer dan een “ da s wel apart ja “ heeft dat niet geleid.

 

Om bij het begin te beginnen, nadat de kpn box was aangesloten en vervolgens mijn pc, gaf mijn pc direct aan dat het verbonden was met twee apparaten, eentje de KPN box en de ander een onbekend apparaat. Toen ik hiervoor contact opnam met  kpn zeiden ze stellig dat ik nog geen internet van hen kon hebben omdat mijn abonnement pas over een week in ging. Vervolgens werd me gevraagd of ik online kon,  dat kon ik en daarmee was de kous af.

 

Toen ik later ging gamen merkte ik dat de xbox zonder uitzondering eerst verbinding maakte met “UNKNOWN” en een poosje later pas met de Call of Duty servers. Ik heb navraag gedaan bij andere gamers maar vond er niet een waarbij dat ook zo was. Verder zag de COD site mijn xbox als pc en dat is zo gebleven.

 

Toen begon het mail drama, ik ontving geen mails en de verzonden mails kwamen niet allemaal aan. Instellingen tot in den treure nagekeken en opgezocht maar dat mocht niet baten. Ook een ander emailadres lostte niks op.

 

Hier kwam nog bij dat mijn verbinding steeds vaker zomaar onderbroken werd. Lost connection to host server, dit terwijl ik een bekabelde verbinding gebruikte.

 

Ook de communicatie tijdens het gamen is een ramp. Drie dagen krijg ik geen bericht en dan krijg ik er ineens 15, echter allemaal te laat. Heel zelden ontvang ik direct nadat ik een bericht krijg meteen een notificatie, zoals het zou horen.

 

Ik ben er van overtuigd dat mijn modem dan wel verbinding beheerd wordt door derden daar de kpnbox lukraak gereset wordt, nadat ik het wachtwoord heb veranderd. Hebi nhet logboek gekeken en dit dateert van 2020 en ik vraag me af wat alle meldingen te betekenen hebben. Ik reset hem zelf nooit en heb dat eens aan kpn gevraagd nadat ik merkte dat wifi ook lukraak werd ingeschakeld. Ook kom ik niet aan de instellingen, maar zie toch steeds wijzigingen.

 

Inloggen op de kpn box kan ik enkel via een onbeveiligde verbinding. Ik kwam hier op het forum een inlog link tegen die bij iedereen werkte maar dat was https en dan krijg ik de melding dat de server niet kan bewijzen dat ie is wie ie zegt te zijn. Dit kan door misconfiguratie komen of door kwaadwillende derden.

 

Ik kan sommige games niet meer spelen omdat de verbinding verbroken wordt en ik de melding krijg dat ik offfline ben terwijl ik vervolgens met een andere game wel online kan.

 

Daari k in het verleden slachtoffer ben geweest van identiteitsfraude ben ik op mijn hoede en gezien het bovenstaande vind ik dat ik alle reden heb om ongerust te zijn. Dit hele debacle heeft me doen besluiten om naar een andere provider te stappen. Al vanaf dat ik hier woon heb ik van alle providers te horen gekregen dat er iets niet in orde was met mijn verbinding en diverse toezeggingen gekregen dat het zou worden uitgezocht. Ziggo beloofde zelfs de zaak open te graven daar de data die binnen kwam zoveel verschilde van wat er  naar buiten ging. Tevens zeiden zij dat ik de enige was in deze straat waarbij dat geconstateeerd werd. Youfone gaf me drie maanden geen internet zonder opgaaf van reden en na talloze  telefoontjes tot ik het beu was en dus voor KPN koos. Dat ljkkt nu de volgende provider te zijn die haar toezeggingen niet nakomt.

 

Ik heb al een hoop problemen gehad als het gaat om communicatie per mail maar ook met het gamen.

 

Dit is niet echt een vraag misschien,  maar de taferelen die zich hier voordoen mbt de internetverbinding zijn dagelijkse kost en op dit adres begonnen.

 

Groet Paul van Bommel

Als u meerdere verbonden apparaten ziet, dan ben ik eerlijkgezegd benieuwd welke apparaten dit zijn. Zou u eens een screenshot willen maken waar en hoe dit eruit ziet?

Het inloggen op de KPN Box is “altijd” via een onbeveiligde https-verbinding, dit is zelfs bij alle providers het geval wanneer het modem bezocht wordt doormiddel van een IP-Adres, dit is bij Ziggo, T-Mobile, Youfone en dus ook KPN. Het is onmogelijk voor een provider een vertrouwde certificaat te verkrijgen die geldig is op letterlijk ieder IP-Adres dat men in een thuisnetwerk kan gebruiken.

Wat vreemd is, is dat u van meerdere providers vernomen heeft dat er iets niet klopt. Dit geldt voor zowel Ziggo (kabelaanbieder) als iedere andere aanbieder (DSL/glasvezel?). Laat ik vooropstellen dat Ziggo en DSL maar ook glasvezel totaal verschillende technieken zijn. Wanneer ik uw bericht zo lees, dan is het eerste wat ik eigenlijk lees, er zijn problemen ‘bij alle providers’. Dan kan je dus eigenlijk constateren dat het probleem dus niet bij de providers en hun apparatuur ligt, maar intern in uw netwerk.

Heeft u in de tussentijd al eens met andere netwerkkabels getest in uw woning, heeft u uw computer al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd of laten her-installeren? Heeft u wel eens ten tijden dat er geen verbinding was met de gameserver(s) een traceroute, ping en speedtest gedaan om te kijken of er iets niet correct is?

Blijkbaar heeft het overstappen op verschillende providers nooit soelaas geboden, dus klopt het inderdaad wat de providers zeggen, er is inderdaad iets mis, en mogelijk is dat zelfs ook de reden waarom Youfone destijds uw verbinding eruit gehaald heeft.


soms gebeurt het wel eens dat 2 abbonnementen verwisseld worden door kpn. En dan gebeuren er ook rare dingen. In zoiets moet je het zoeken, dat kpn spul door derden beheerd wordt lijkt me erg stug


Draai eens een virusscanner vanaf CD / DVD, bv Kaspersky, Bitdefender of Eset


soms gebeurt het wel eens dat 2 abbonnementen verwisseld worden door kpn. En dan gebeuren er ook rare dingen. In zoiets moet je het zoeken, dat kpn spul door derden beheerd wordt lijkt me erg stug

Dat verklaart dan nog steeds niet wat het met Ziggo te maken heeft waar ook problemen ervaren werden. Daar kan KPN n.l. niets met die abonnementen verwisselen. Vandaar dat ik de infra uitsloot, als het echt alleen op glasvezel zou zijn had het nog bij de infra kunnen liggen, maar twee totaal verschillende providers, infra's etc. ??


Ben dan erg benieuwd wat als tweede apparaat verbonden is.
Op kabel niveau of op wifi niveau? UNKNOWN wordt meestal aangegeven als MAC adres zich niet kan corresponderen met een fabrikant naam. Of in sommige gevallen underscore's _ of spaties worden gebruikt in het apparaat naam.


Als ik zoek op de combinatie Unknown en Xbox dan krijg ik genoeg resultaten, het is echter de vraag waar en wanneer dit te zien is. Online Status → Unknown ← bijvoorbeeld.


Hi @MagnumTI, welkom op het forum. 

Het wisselen van abonnementen, of kruising  zoals het heet, kan nooit met Ziggo gebeuren. Zij leveren ook op een andere kabel. Je modem beheren door vreemden kan alleen als ze verbonden zijn met je netwerk, die kan via een kabel of WiFi. Bij twijfel zou ik dus je WiFi-wachtwoord wijzigen

Wat ik nog even kan bedenken, gebruik je toevallig draadloze powerline adapters die in je stopcontact zijn aangesloten? Iets wat hierop lijkt?

 


Het is inderdaad vreemd want van Ziggo had ik geen glasvezel, die stelden zelf echter vast dat er  een probleem was en zeiden dat ik de enige was in deze straat die dat probleem had. Ze beloofden me het uit te zoeken en desnoods de kabels op te graven. Er kwam meer data naar binnen dan dat er data naar buiten ging, aldus Ziggo.

 

Ik had toen enkel pc aangesloten en daarop zag ik dan Onbekend netwerk staan. Heb zelf enige kennis van pc’s en me verdiept in de beveiliging ervan, dmv routerinstellingen, firewalls, vpns en installeren van Windows deed ik regelmatig opnieuw om uit te sluiten dat door mij zelf aangebrachte wijzigingen problemen veroorzaakten.

Heb nog talloze malen contact gehad met Ziggo maar deze hebben verder niks meer gedaan wanneer ik contact opnam kreeg ik te horen “ das vreemd dat moet eigenlijk niet kunnen” en daar bleef het bij.

Wat tot op heden constant is gebleven is dat ik talloze malen per dag geen verbinding kan maken met bepaalde servers. Ik heb het dan over bedraad internet. Het betreft dan een ongeldig certificaat waarbij vernoemd wordt dat dit een foutje kan zijn, maar ook dat de server niet kan bewijzen dat ie is wat ie zegt te zijn. Tevens de waarschuwing dat het ook kwaadwillenden kunnen zijn.

 

Inmiddels speel ik op xbox, maar ook deze geeft voordat ie verbinding maakt met de call of duty servers de melding connection interrupted waarbij er rechts onder getoond wordt dat ie verbindt met iUNKNOWN]. Ik heb geen andere spelers gevonden die dit herkenden. Ik kreeg op COD geen notificaties van berichten en de berichten die ik krijg lijken te zijn opgespaard en komen te laat allemaal tegelijk binnen. Ik krijg dan bijv ineens 15 uitnodigingen van een persoon maar geen van deze zin dan nog actueel. Zonder uitzondering wordt de verbinding altijd onderbroken alvorens ie tot stand komt.

 

Op Battlefield is het nog erger, doorgaans wordt  daar getoond dat ik offline ben, terwijl ik gewoon kan zien wie er online zijn. Gamen kan ik dan echter niet. Het ontvangen van mails gaat op dezelfde manier, weken ontvang ik niks terwijl mensen me wel gemaild hebben en dan ineens wordt mijn inbox volgestort en kan ik tientallen mails gaan lezen en reageren eventueel. 

 

De COD website ziet mijn xbox als pc en wanneer ik Mijn Locatie probeer te vinden, lukt dat niet. Het toont dan oftewel een ander adres hier in Deurne, of geeft aan dat het niet mogelijk is om de locatie vast te stellen.

Heb meer dan genoeg tests gedaan mbv Ping Traceroute etc maar ben er niks wijzer van geworden. Snelheidstest resulteren in snelheid van 750 mbps.

 

Het feit dat ik reeds internet had van KPN terwijl deze me zeiden dat dat onmogelijk was omdat het nog een week zou duren werd niet beschouwd als een probleem. De naam van het onbekende apparaat veranderde daarna in de naam van de KPNbox en daarmee was het probleem “ oppgelost “. 

 

Groet Paul

 

Ps ik ontving zojuist pas email, vandaar dat ik zo laat reageer.

 


heb je een eigen router / managed switch of bovengenoemde devolo's?


Is jouw Xbox niet gehackt?