Skip to main content

Ik heb 2 dagen geleden mijn internetsnelheid laten verhogen van 100 naar 200 mbit. De status van mijn abonnement is gewijzigd maar de snelheid is niet verhoogd. Ik heb de router ook gereset maar tot nu toe geen snelheidsverhoging.

@Kpnuser76 

leg eens uit hoe je netwerk in elkaar zit 

welke experiabox gebruik je

ook al een speedtest met een aangesloten apparaat op de experiabox geprobeerd door middel van een utp/netwerk kabel


Ik heb de witte experiabox. Speedtest gedaan met een vaste kabel. Internetsnelheid was hetzelfde. Heb net bijna 40 minuten met KPN aan de telefoon gezeten. Voor de snelheidsverhoging moet een monteur langskomen. Werd niet vermeld op de site. Ik wordt over 2 dagen gebeld om een afspraak te maken.


Heb je op de NT glasvezelkastje 2 groen en 1 oranje lampje 

Dan moet je nog over gezet worden in het pop station (wijkkast) 

Dan heb je een 100mbit verbinding 

Bij 3 groen een 1gbit verbinding dan kun je 200 halen

Of gaat dit niet over een glasvezel aansluiting?

Dan kun je dit bericht als niet beschouwen 


Dat gaat niet over een glasvezelaansluiting


Dat gaat niet over een glasvezelaansluiting


ok dan is mijn eerder bericht niet juist (over Uw aansluiting)

en dan is het wachten op de monteur

zal wel goed komen


Ik heb kortgeleden mijn glasvezel abonnement verhoogd van 200 Mbit naar 500Mbit. Mijn abonnement gegevens veranderden snel maar uiteindelijk duurde dat 4 dagen voordat de nieuwe snelheid mogelijk was. Het werkt perfect nu. Dus misschien nog even twee dagen wachten en als dan de snelheid niet veranderd is, dan een monteur laten komen.


Hallo @Kpnuser76, allereerst welkom op het forum! Je geeft aan dat er blijkbaar een monteur dient langs te komen en dat je voor een afspraak gebeld gaat worden. Nu is mijn vraag heb je inmiddels een afspraak met een KPN monteur? Mocht dit niet het geval zijn, zou je dan jouw profiel willen invullen, kan ik kijken naar de status van jouw snelheidsverhoging. Ook als je al wel een afspraak hebt hoor ik ook graag van je.


Hoi ik had afgelopen vrijdag met de KPN helpdesk gebeld. Er werd aangegeven dat ik gebeld zou worden. Ik wacht het even af. Nog bedankt voor de tip. Ik zal mijn profiel even invullen


Ik heb mijn profiel ingevuld.


Er moet inderdaad nog vanuit KPN een monteur langskomen. Die kan ik voor je inplannen. Vanaf 18 september is het mogelijk een afspraak in te plannen. Zou je willen aangeven welke dag en tijdstip het voor jou uitkomt, dan is het maar geregeld en kun jij optimaal genieten van je internetsnelheid @Kpnuser76 


Het kan op de maandag woensdag of vrijdag. De ochtend of middag maakt niet uit.


Super! Dan heb ik voor je vrijdag 18 september tussen 10:00 en 12:00 een afspraak ingepland. In dat tijdsvak komt er een monteur om ervoor te zorgen dat je 200mbit kunt gaan gebruiken. Per e-mail ontvang je ook nog bevestiging.


Hartstikke bedankt. Je krijgt van mij alvast een dikke 10.


De monteur is langsgeweest. Snelheid is verdubbeld. Nog bedankt voor de goeie service.


Dat is lekker het weekend ingaan!