Skip to main content

Goedemiddag,

De aankomende weken moet ik thuis veel downloaden en heb daarom mijn internetsnelheid verhoogd naar 1GBit download en upload. 

Op de website staat dat je de snelheid kan gebruiken 15 minuten na je bestelling.

nu blijkt het pas dat ik deze snelheid volgende week maandag kan verwachten. omdat er een monteur langs moet komen. wij hebben gewoon glasvezel in huis en ik gebruik CAT6 kabels. 

is er een instelling in de router die ik moet aanpassen? zo ja welke? 

 

meerdere keren proberen te bellen naar de klantenservice, van de 4x heb ik 1x een medewerker gesproken die kort af was en niet uit kon leggen waarom ik nog geen 1 GBit heb thuis.

 

Graag hoor ik wat de reden hiervan is.

Mvg,

Werner

Hallo @Werner_dk , welkom op het KPN-forum waar klanten elkaar helpen.

Heb je al eens geprobeerd om je experiabox en het glaskastje twee minuten van het stroom te halen? Als je al glasvezel hebt en gebruikt, dan is een monteur doorgaans niet nodig bij een snelheidsverhoging. Ik ben benieuwd wat de reden van KPN is om er een monteur bij te halen.


Bedankt voor je reactie Arjan,

We hebben de stroom ervan gehad maar heeft helaas niet gewerkt.

Ik heb ook echt geen idee waarom hiervoor een monteur langs moet komen.

 

We hebben de experiabox V10, maar omdat het glas er al op aangesloten is neem ik aan dat we geen nieuwe modem nodig hebben?

 

 


Nee, voor 1Gbps heb je geen andere box nodig. En die kan je ook zelf vervangen zonder monteur.

Wat is je max. snelheid volgens de postcodecheck op https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?icid=quicktile3


Mijn max snelheid is 1GBps. 

zie Afbeelding:

 


Heb je je privegegens al ingevuld in je profiel? Dan kan een KPN-medewerker meekijken als die dit leest (duurt wel zo’n 3 tot 5 dagen)


Wat is de huidige snelheid?

Sommige glasvezelkastjes kunnen maximaal 100 Mbit/s aan en dan moet er voor een hogere snelheid een ander glasvezelkastje geïnstalleerd worden. Het nieuwe kastje komt dan een monteur installeren.


Bedankt Hansie voor je reactie. 

Dat moet het dan wel zijn denk ik, wij hebben nu namelijk 100 Mbit/s

 

zou het voor mij een tijdelijke oplossing kunnen zijn om het kastje open te maken en het glas in een FOM met SFP module te drukken? om vervolgens met CAT6 kabeltje mijn modem in te gaan?

 

 


Beste @Werner_dk, welkom! Het klopt dat het in de meeste gevallen binnen 15 minuten is gepiept. De specifieke melding hieronder, waarbij voor jou inderdaad het laatste zinnetje geldt. 

Nadat je een bestelling of een wijziging hebt gedaan, gaat dit meteen in. Na je bestelling of wijziging kun je (in de meeste gevallen) na 15 minuten van de nieuwe dienst gebruikmaken. In andere gevallen ontvang je van ons een bericht.

 

Hansie-NL heeft het naar verwachting bij het rechte eind: niet alle glasvezelkastjes zijn geschikt voor 1 Gbit/s. Hopelijk wordt het vandaag in orde gemaakt! Daarnaast wijs ik je nog even op onderstaande topic, voor meer informatie. Veel plezier van je hogere snelheid!