Skip to main content
Vraag

Verhoogde internetsnelheid - wel bevestigd, niet geleverd

  • December 28, 2020
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Vanochtend mijn snelheid van 100Mb/s naar 200Mb/s verhoogd. Dit wordt wel bevestigd in de “bestelstatus” : "Alles is aangesloten” maar de snelheid is nog steeds maar 100Mb/s.
Reset van het modem (nogmaals) helpt helaas niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

  • December 28, 2020

Hallo @LamberrR , heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en na de herstart tevens de router een fabrieks-reset gegeven?

 

 


jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 28, 2020

Daar je aangeeft dat het om een glasvezel aansluiting gaat kan het zo zijn dat er een monteur aan te pas moet komen om iets om te zetten en in deze coronatijden kan het zijn dat dit ietwat vertraagd


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2020

Ik kan me niet voorstellen dat hiervoor een monteur nodig is. Zeker niet omdat in de “bestelstatus” staat : "Alles is aangesloten”.

Zojuist gechat met een chatbot en vervolgens een medewerker. Die ging “meekijken in het systeem” en vervolgens geen reactie meer. Na >20 minuten stilte werd de chat afgebroken. Nu hang ik alweer 24 minuten in de wacht voor een telefonische medewerker. 12 minuten geleden doorverbonden van een script-medewerker naar een technische specialist.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 31, 2020

Het bleek te liggen aan een ethernet backbone kabel waarvan 1 draadje slecht contact maakte. Daardoor viel hij terug naar 100Mbit (terwijl de status 1Gbit aangaf.


Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • January 4, 2021

Hoi @LamberrR,

Sorry voor mijn late reactie. Het is erg druk op het forum waardoor ik nu pas op jouw topic kan reageren. :disappointed_relieved: Gelukkig zie ik - hoewel het contact moeizaam verliep, waarvoor mijn excuses - dat de oorzaak gelukkig is gevonden. Werkt de verbinding inmiddels naar behoren?


Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • January 8, 2021

@LamberrR Ik heb niets meer van je gehoord, daarom ga ik er vanuit dat de verbinding inmiddels naar behoren werkt. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2021

@LamberrR Ik heb niets meer van je gehoord, daarom ga ik er vanuit dat de verbinding inmiddels naar behoren werkt. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Klopt, alles werkt nu naar behoren.


Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • January 10, 2021

Goed om dat te lezen @LamberrR  :blush:  Fijne zondag gewenst!