Skip to main content
  • Tot  mei dit jaar woonde ik om adres in buitengebied met ADSL < 11mb
  • Daardoor 5 Euro korting
  • Eerst een buitengebied 4G modem gehad met SIM kaart, gratis
  • Later is dit gestopt en nieuw modem gehad, zonder sim,  gekoppeld aan experia box werkt prima
  • Nooit voor hoeven betalen ivm met lage bandbreedte
  • KPN kondigt stoppen internet buiten gebied aan in maart 2020
  • In mei verhuisd naar andere plaats niet meer in buitengebied, Glasvezel nu
  • Buitengebied hoefde niet mee verhuisd te worden en modem 4g moest teruggestuurd worden
  • Dan krijg ik plots een rekening voor internet buiten gebied op mijn OUDE adres, doorgestuurd via post nl. Een herinnering terwijl ik  nooit een origineel heb ontvangen. 
  • Beide 4g modems retout gestuurd
  • Niets  gezien per email on ook niets te zien in mijnKPN/facturen
  • Gebeld KPN. Ze zouden het in orde maken maar ik moest wel maar gedaan
  • Bij volgende rekening zou gecrediteerd worden
  • Al een paar eigen facturen inmiddels gehad maar geen creditering
  • Nu weer 1 oktober een rekening buitengebied herinnering op oude adres..
  • Maar weer gebeld. Komt nu bij backoffice terecht
  • Ze zouden persoonlijk contact met mij opnemen en alles in orde maken. Ik hoef niet te betalen.
  • Nog niets gehoord
  • IK HEB ER GEEN VERTROUWEN IN
  • Hoe komt mijn oude adres nog steeds voor in KPN bestand
  • sneller buiten gebied is allang gestopt
  • ….
  • Wie kan mij helpen
  •  

Hoi @FC-AVE, welkom terug! Dit gaat inderdaad niet helemaal lekker. Goed dat je dit meldt, ik ga je hiermee helpen. Ik zie al wat gegevens in je forumprofiel staan. Het adres daar, is dat je nieuwe of je oude? En, wil je het andere adres dan vermelden in het veld ‘persoonlijke opmerking’ zodat ik zowel je oude als nieuwe adres even heb. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan ga ik hiermee aan de slag. 


ILK heb het nieuwe adres nu ingevuld. en bij ‘ersoonlijke opmetrking’ het oude adres


Dank je, @FC-AVE! Ik heb hier naar gekeken en wat er eigenlijk gebeurd is, is het volgende:

  • Je had een los Buitengebied mobiel abonnement. Deze kost normaalgesproken €42,50 maar als je ook vaste diensten van ons had was het gratis. Dit werd dan uitgevoerd door een korting te geven van €42,50 op dat abonnement.
  • Toen ben je overgegaan naar de hybride variant van Buitengebied waarbij je het modem kreeg die aan de Experia Box vastzit. Dit is een gratis optie binnen je vaste abonnement.
  • Op het moment dat je overgaat van de losse naar de hybride wordt de losse variant opgezegd. Dit is niet gebeurd.
  • Normaal is dat niet direct een probleem omdat het abonnement immers gratis is zolang je ook vaste diensten op hetzelfde adres hebt. Alleen, toen ben je verhuisd, waardoor dit laatste niet meer het geval was.
  • Vanaf dat moment, 26 juli 2020, is het losse Buitengebied abonnement dan ook betaald geworden.

 

Dan, voor de oplossing en creditering. Ik zie hier dat het losse buitengebied abonnement inmiddels beëindigd is per 8 september. Met hoe ons systeem dat soort dingen verwerkt betekent dit dat je in diezelfde maand nog wel een reguliere factuur hebt gekregen (op 17-09). De slotfactuur komt dan op 17 oktober. Op die factuur wordt het grootste deel al automatisch gecrediteerd. Nu heb je die factuur van 17-09 niet betaald (wat ik snap). Het creditbedrag van de slotfactuur wordt weggestreept tegen wat er nog open staat. Daarnaast is er dan een klein stukje dat moet ik handmatig crediteren. Dat betekent dat je dat bedrag dan direct, zonder verrekening, gestort krijgt. Dat geld, plus dat van de factuur daarvoor krijg je dan in twee delen weer terug in de loop van volgende week. 

Ik ga hiermee aan de slag en kom hier nog even terug om te bevestigen zodra dit rond is.

 

Toevoeging 14-10: ik heb de handmatige creditering zojuist uitgevoerd. Komende week krijg je dat uitbetaald en wordt de rest door middel van de slotfactuur verrekend en uitbetaald.


Erik,

Ok Ik heb dus al een rekening betaald van 50,73  (van Augustus? en deel Juli?) die gecrediteerd zou worden. Heb jij die creditering nu ingezet?

Nu dus nog een rekening van 17-09-2020 van 42,50 (herinnering) die ik nog  niet betaald heb.

Moet ik die toch nog betalen?

En wat word dan nog verrekend bij de slotfactuur? Die 42,50?

En naar welk adres gaat deze slotfactuur dan nog?

 

PS Ik heb nooit geweten dat ik een apart abonnement had voor 4G buitengebied. Blijkbaar heeft de bijbehorende simkaart een eigen telefoon nummer. Ik heb hier ook niets van gezein in mijnKPN.

Vreemd dat de originele rekeningen nooit zijn verstuurd, ook  niet naar mijn oude adres. Alleen herinneringen.

 

Dank vast

 FC-AVE

 

 


Je krijgt het volledige bedrag terug/gecrediteerd, @FC-AVE, dus €93,23. Hiervan was voor €83,31 al een automatisch creditering aangemaakt. Voor de resterende €9,92 heb ik handmatig een credit aangemaakt. Daarvan dacht ik dat het los zou worden uitbetaald, maar ik zie dat het al is weggestreept tegen de nog openstaande €42,50. Daarvan is nu dus nog €32,58 over. Die €32,58 wordt dan weggestreept tegen de aanstaande creditering van €83,31 waardoor je dan €50,73 uitbetaald krijgt.

Slotfactuur wordt rond de 24e van deze maand aangemaakt en, voor zover ik hier zie, per e-mail verzonden naar het mailadres dat je op het forum ook gebruikt. Maar als je in de afgelopen jaren ook nooit een aparte factuur hebt ontvangen voor de losse Buitengebied, dan zal je de slotfactuur ook niet krijgen. In dat geval kan ik hem nasturen als je wilt. 


Erik,

 

Heb de 50,73 nu terug ontvangen bedankt daarvoor. Dus nu staan we weer op 0

Als je mij de slotfactuur kunt sturen ben ik zeer tevreden.

Dank


Top, goed om te horen, @FC-AVE!. Ik heb de slotfactuur zojuist verzonden naar het mailadres dat je ook hier op het forum gebruikt :)