Skip to main content

Hallo, wij hebben een nieuw huis gebouwd naast ons oude huis. Daarvoor een nieuwe aansluiting aan laten leggen door Volker Wessels in opdracht van KPN, kosten 1660 euro. Het signaal zou omgezet worden per 24 september. Maar dit bleek niet te kunnen, storing in de pkn kabel stuk verderop. Dit is onderzocht en gemaakt op door Volker Wessels op 1 oktober. Echter, 2 avonden ervoor kregen we mail van KPN dat het signaal 8 oktober aangezet wordt. Waarom? Geen idee, er is niets met ons gecommuniceerd. Ontelbare keren gebeld met afdeling verhuizingen van KPN. Hele vriendelijke dames die iedere keer een ticket voor de Back Office aanmaakten maar zonder resultaat. Ook de monteur van Volker Wessels kreeg met niemand contact bij de KPN om het signaal aan te zetten. Dat had hij ook nog nooit meegemaakt. De dame van de KPN gaf aan dat we een noodpakket konden krijgen met dongel en digitenne, want we zaten al ruim een week zo der tv, telefoon en internet want op het oude huis had KPN signaal al stopgezet. Vrijdag dongel en digitenne opgehaald en geïnstalleerd. Alleen NPO 1,2 en 3. Weer gebeld. Sorry mevrouw, dan zijn ze vergeten de digitenne te activeren. Ik maak een ticket aan. Pas dinsdag werd het geactiveerd. Nu wachten tot 8 oktober want dan wordt het signaal aangezet. Een attente mevrouw van de KPN belde of we monteur wilden op 8 oktober om alles aan te sluiten. Ja graag, afspraak gemaakt voor 8 oktober om 08:00 uur. Avond ervoor nog herinnerings sms gehad. En nu is het 8 oktober en geen monteur geweest, geen signaal. Weer bellen met de KPN. Eerst afgescheept met: misschien komt de monteur nog? Of: ik denk dat vamnacht het signaal wel omgezet wordt. 'S middags weer gebeld. Heel aardige dame die in het systeem ging kijken. Niets te zien van een monteursafspraak, niets te zien over een signaal. Ze kon wel weer ticket aanmaken om signaal aan te zetten of monteur te laten komen. Toen viel ik stil. Heb uitgelegd hoe wanhopig we hier van worden. Er zijn al zoveel tickets aangemaakt maar er gebeurd niets en we worden ook niet teruggebeld door de Back Office. Ook zij kon de Back Office niet bellen. Sinds een aantal weken hebben die de telefoon uitgezet omdat ze teveel vragen kregen van de front office. Echt, nu vraag ik je. Dan heb je een klantenservice die alleen maar tickets kunnen inschieten maar geen oplossingen kunnen geven, omdat er geen samenwerking is met hun eigen back office. Zwaar moedeloos worden wij hiervan. En het enige dat moet gebeuren is het signaal aanzetten maar dat doet de Back Office en die kunnen ze niet bereiken. Als iemand die dit leest een oplossing heeft..…

We kregen nog wel een mail dat we weer een dongel kunnen ophalen ???!

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Sorry, staat waarschijnlijk in de verkeerde groep? 


Hallo @Gerda100 Welkom hier en dank voor je bericht. Zo te lezen gaat er wel heel mis en loopt er heel veel door elkaar heen. We gaan uiteraard kijken wat er speelt en wat er moet gebeuren om het op te lossen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo Bart,

 

Ik heb mijn gegevens aangevuld. Kon alleen mijn mobiele nummer nergens invullen?


Dank voor de gegevens, @Gerda100 .

Ik heb helaas niet het verlossende antwoord. Ik zie een aantal heldere logs van mijn collega's. (de mensen waar jij mee gesproken hebt). Zij hebben het ticket telkens aangevuld en vragen om duidelijkheid.

Dat heb ik zelf ook nog een keer gedaan. Ik hoop dat ik daar snel antwoord op krijg en dat de oplossing nabij is. Zodra ik meer weet, laat ik jou dat uiteraard weten.


Dank je wel dat je je erin verdiept hebt. Ik heb vandaag inderdaad weer gebeld en heb duidelijk kunnen maken hoe wanhopig we onderhand zijn en al zo lang wachten op uitleg. Heel fijn dat jij ook vragen hebt gesteld. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


De back office heeft ons gebeld, eindelijk, en toen kon ik nogmaals uitleggen wat er aan de hand was. Inmiddels had ik mail van kpn netwerk gekregen over de aansluiting en hun gebeld om te vragen wat er nu aan de hand is met de aansluiting. Meneer keek het na en er was niets mis mee, alleen het signaal moest er door kpn, onze provider, nog opgezet worden. Dit gezegd tegen de backoffice en is er met spoed een monteur opgezet om het signaal erop te zetten. Nu alles aan kunnen sluiten en alles werkt! 

Uitgelegd aan de back office hoe machteloos we ons voelden doordat de front office alleen maar tickets in kan schieten en dat er verder niets gebeurde. Back office beaamde dat zij heel veel kunnen maar de front office niet. En dat ook niet iedereen van de front office evenveel weet. 

We zijn heel blij dat alles nu werkt, maar erg jammer dat de communicatie tussen frontoffice en backoffice zo moeilijk verloopt, waardoor er bij ons veel frustratie is ontstaan. En dat dit hele gedoe ontstaan is doordat er ergens in het systeem stond dat de kabel nog niet gereed was, terwijl deze dus allang gereed was. Maar dat we dit niet konden melden bij de back office, omdat je die in principe niet aan de telefoon krijgt.Â