Skip to main content

 

sinds kort ben ik verhuisd en heb internet via kpn afgesloten, alles zou 11 okt geactiveerd worden.
Alleen nu 5-11 nog steeds niets.

Er zijn ondertussen al meerdere monteurs geweest, en de laatste vertelde dat hij het '’ook'’ niet kon oplossen omdat de glasvezel kabel te kort was en via de noodkabel van buiten weer naar binnen gestoken moest worden.

Klinkt simpel……. alleen woon ik 6 hoog en vertelde de monteur dat er een hoogwerker moest komen.
Dit zou geregeld worden, na meerdere keren contact tot soms ergenis aan toe omdat we steeds niets horen, blijkt dat de medewerker die over de hoogwerker gaat ziek te zijn (dat is heel vervelend) en is er niemand anders die het kan regelen.

Uiteindelijk heb ik dan een noodpakket gekregen met 100gb, en na veel gedoe werkt het sinds een tijdje.
Maar we horen steeds verder helemaal niets, en dat vind ik reuze vervelend worden, want met het afschrijven van mijn eerste maandbedrag incl aansluitkosten waren jullie wel snel…
En mijn bundel nu ook bijna raakt op, omdat alles wat ik nu doe in huis muziek, internet e.d. gaat allemaal uit mijn bundel.
Nu lees ik dat ik die bundel wel kan opwaarderen, maar dat gaat me 49€ kosten en daar baal ik van.

Als ik dit had geweten was ik nooit met kpn in zee gegaan, alles word snel geregeld en in gang gezet, maar zodra er problemen komen moet je tig keer overal achteraan bellen.



 

Een noodbundel opwaarderen kost zover ik weet helemaal niets. Het zou met één telefoontje geregeld kunnen worden. En wat de rest betreft zou het allemaal snel moeten gaan maar ook kpn kampt met het grote probleem van geen mensen hebben.  


@Sannedanique Welkom op het forum! Dat klinkt als een behoorlijke valse start van jouw abonnement en dat spijt mij om te horen want dat is zeker niet de bedoeling. Ik wil benadrukken, zoals Joep ook al aangeeft dat er geen aanvullende kosten in rekening gebracht worden voor het opwaarderen van de noodbundel. Ik kan dat bedrag van €49,- niet direct plaatsen. Ik kan niet beloven dat ik dit kan bespoedigen maar ik kijk anders graag nog even. Kun je dan jouw gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even mee.


@Remco_ ik heb voor zover mogelijk de gegevens ingevuld
Heb daar ook het 097 nummer van mijn noodpakket ingevuld.

Maar dat van die 49€ had ik online gevonden bij het zoeken naar vragen en oplossingen,
allen werd daar niet gezegd dat het niet klopte en gratis was. dus vandaar


Dank je voor het invullen! Ik heb even gekeken en de melding liep inderdaad vast op het reserveren van een hoogwerker vrees ik. Ik zie dat mijn collega's daar morgen verder mee gaan. Ik heb ook de bundel bekeken en daar is nu nog 86 GB van beschikbaar. Je kan dus nog even vooruit! 


@Remco_  dat is gek want als ik via de app kijk zegt hij dat er nog 74,32 mb over is
vandaar dat ik was gaan zoeken

Dan kan ik idd nog even vooruit, maar gek dat jij ziet nog 86gb en ik maar zie van 74 mb
hoe kan ik de juiste hoeveelheid zelf controleren dan?

Iedergeval bedankt voor het uitzoeken


Ik kan dat niet direct verklaren Sanne. Maar je kan mij altijd een berichtje sturen bij verdere vragen!


@Remco_  hebben dinsdag wederom gebeld.
Helaas had de mevr die er over ging problemen met haar glasvezel (hoe ironisch) en was niet te bereiken, maar we zouden terug gebeld worden.

Alleen vandaag (vrijdag 15:45) zelf maar weer gebeld, en weer geen steek verder.
Zelfde verhaal, geen hoogwerker beschikbaar en ze kunnen me niet verder helpen.
Zo langzamerhand word ik hier witheet van, als ik niet bel hoor ik niets, maar zit nu nog steeds vanaf 11-10-22 zonder glasvezel, maar mijn contract met betaling loopt wel gewoon door, maar word nu steeds van t kastje naar de muur gestuurd.

Hoe kan het dat alles blokkeert op een hoogwerker, en ik dus maar moet blijven wachten tot ik ooit wat hoor.
Jullie op het forum reageren 100 maal sneller dan als er gezegd word dat je terug gebeld word, want dan hoor je niets meer 😡


@Sannedanique Het spijt mij oprecht dat de communicatie dan zo stroef verloopt. De volgende update staat volgens de bon gepland in de loop van maandag. Ik heb in de bon gezet dat er hier contact is geweest en verzocht om een update. Mocht je maandag niets gehoord hebben laat het mij dan even weten!


@Remco_  Ik heb geprobeerd om mijn bundel van het noodpakket op te laten waarderen,
Alleen na het inspreken hoor ik dat ik dan een code krijg via sms.
Aangezien ikzelf geen kpn mob abbo heb krijg ik niets binnen.

Volgens de app staat hij nog steeds op 74mb en kan ik dus niet controleren hoeveel ik daadwerkelijk nog in mijn bundel heb.
Maar opwaarderen lukt bij inspreken ook niet!!

Zou jij kunnen kijken en me verder helpen?

Sanne
 


@Remco_   moest jou bericht sturen ivm contact omtrent de update op maandag.
Maar wederom heb ik vandaag niets gehoord van de glasvezel medewerkers, en weet dus nog steeds niet wat er verder gaat gebeuren.

Sanne

PS: had je al bericht gestuurd omtrent het opwaarderen van mijn bundel, wat via telefoon niet lukte


Ik heb even gekeken en ik zie dat mijn pogingen om de bundel vooralsnog niet is toegevoegd 😞 . Op dit moment staat er nog een 1GB op. Ik heb een achterliggende partij nu de vraag gesteld of ze dit kunnen bekijken en handmatig kunnen aanvullen. Er is gisteren nog wel activiteit geweest op de openstaande storingsmelding vanuit KPN richting het netwerkbeheer. Helaas is er nog steeds geen voortgang te melden en de volgende update staat voor donderdag in de storingsbon. 


@Remco_  Pffff  dat schiet totaal niet op.

Maar hoop dat mijn bundel dan vandaag nog wel opgewaardeerd kan/gaat worden,

want ik moet daar nu alles van en mee doen.


Ik hou het voor je in de gaten! Zodra ik een reactie heb stuur ik je een bericht!


@Remco_  heb net ook weer telefonisch contact gehad.
En het schijnt opgewaardeerd te zijn nu, alleen kan ik er pas morgen evt gebruik van maken.
En daar baal ik van, dan kan ik vandaag dus eigenlijk niets.

Dankje dat je met me mee denkt en naar oplossingen zoekt, maar op deze manier denk ik niet dat ik lang klant van kpn blijf.

Sanne
 


@Sannedanique Ik krijg net een berichtje van mijn collega's dat ze de bundel hebben toegekend. Je hebt weer 100GB tot je beschikkingen. Het spijt mij dat dit zo stroef verloopt en ik hoop dat alles snel weer werkt.


@Remco_  Dankje voor het bericht, en ik zal zo thuis kijken of het er idd bijstaat!!
Op de app kan ik het iedergeval niet zien.

PS: maar krijg zonet een mail: dat ik niet kan internetten op mijn adres en er een direct online pakket word opgestuurd binnen 2 werkdagen????
Met daarin een mobiele wifi en een simkaart met 100gb

Maar dat hele pakket heb ik ja al, dat moet alleen opgewaardeerd worden.
Vind dit hele gebeuren wel heel omslachtig worden zo, en geeft me niet veel vertrouwen in kpn.
 


Ik snap dat je vertrouwen in KPN dan even een deuk op heeft gelopen Sanne. Ik vermoed dat iemand dan een vinkje verkeerd heeft gezet. Je hebt op dit moment nog 90 GB over van de 100GB.


@Remco_  Hallo Remco, na weer gebeld te hebben zonder resultaat heb ik besloten om mijn abonnement op te zeggen. Ik heb dat telefonisch geregeld dus zal dit in je scherm te zien zijn. Jammer. Nu lijkt het mij logisch, omdat ik geen gebruik heb kunnen maken van de service dat ik mijn geld terug krijg. dit zal gaan om de aansluitkosten van 25 euro en twee keer een maandbedrag van 35 euro. Samen dus 95 euro. Kan ik dat op deze manier via jou regelen of is daar een andere manier voor? Graag hoor ik van je.

groet,


Hallo Sanne, ik begrijp je afweging en ik vind het jammer dat je ons dan gaat verlaten. Dat zou ik dan even bespreken met de afdeling Contracten en Opzeggingen op 0800-0402 tijdens kantoor uren. Het lijkt mij inderdaad vreemd dat je moet betalen voor diensten waar je geen gebruik van gemaakt hebt. 


@Remco_ 

Idd jammer, maar heb/had er geen vertrouwen meer in.
Na de laatste update die donderdag zou zijn, heb ik weer te horen gekregen dat ze wederom een mail hebben uitgezet naar de planner, maar daar op de vorige geen reactie op hadden gehad.
Daar was geen duidelijkheid over omtrent hoogwerker, planning en ivm tekort personeel, en werd de update verschoven naar 22-11 maar werd erbij gezegd dat het evt nog wel paar weken kon gaan duren.
toen heb ik besloten om het op te zeggen en dan maar verder te gaan kijken.

Wil jou ieder geval bedanken voor de adviezen en de hulp.


Sanne
 


Ik snap dat je dan die afweging maakt Sanne en ik hoop dan oprecht dat je dan snel een alternatief hebt gevonden. Stuur me gerust nog even een bericht als ik nog iets voor je kan betekenen!