Skip to main content

Ik heb zojuist gebeld naar KPN. Ik heb al jarenlang een abonnement internet en TV. Nu ga ik verhuizen en heb ik tijdelijk zowel in mijn nieuwe huis als in mijn oude huis internet nodig. De periode zou ongeveer 1 maand zijn.

Dit blijkt dus niet te kunnen. Ik moet dan een jaarabonnement afsluiten. Dus heb ik dan  2 volledige abonnementen. Ik kon het niet geloven en heb het nogmaals gevraagd, maar helaas er valt niets dubbel te regelen.

Nu weet ik niet hoe ik dit moet op gaan lossen aangezien ik veel gebruik maak van internet voor mijn werk.

Hoe lossen andere mensen dit op?

 

Hoi @Loes G. Welkom op het KPN Forum! Het is inderdaad niet mogelijk om het Internet en TV abonnement op twee adressen tegelijk te gebruiken. Wat eventueel wel een tijdelijke oplossing kan zijn is een hotspot maken van jouw mobiele telefoon op het adres waar je geen internet hebt, als je voldoende GB's in het abonnement hebt natuurlijk. 

Hotspot maken iPhone

  • Ga naar de applicatie 'instellingen'
  • Zet Wifi aan op je telefoon (ook als er geen netwerk beschikbaar is)
  • Ga terug naar 'instellingen' en tik op ‘Mobiel netwerk’.
  • Tik op 'Persoonlijke hotspot' en zet het schuifje naar rechts.
  • Stel bij Wachtwoord (wifi) een sterk wachtwoord in.
  • Log vervolgens via het WiFi-menu van het het apparaat waarop je wilt werken in op de internetverbinding van jouw smartphone. Vul het wachtwoord in dat je hebt ingesteld via je smartphone.

Hotspot maken Android

  • Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Meer’ > ‘Mobiel netwerk delen’ op je smartphone. De benaming in het menu kan per toestel iets verschillen.
  • Onder ‘Draagbare Wifi Hotspot’ kun je je hotspot instellen. Geef je hotspot een naam, kies voor WPA2 als beveiligingsmethode en stel een sterk wachtwoord in met hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen.
  • Na het aanzetten van je hotspot verschijnt er een icoontje in je notificatiescherm. Hier zie je meteen hoeveel apparaten er met jouw toestel zijn verbonden.
  • Log vervolgens via het WiFi-menu van het het apparaat waarop je wilt werken in op de internetverbinding van jouw smartphone. Vul het wachtwoord in dat je hebt ingesteld via je smartphone.

@Loes G Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat jouw vraag hiermee is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!