Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ga per augustus naar een ander adres en zou eerst mijn kpn abonnement meenemen. Echter zie ik nu dat de MB’s uit mijn huidige contract op het nieuwe adres niet haalbaar zijn. Het huidige abonnement heeft 200mb tegenover volgens de kpn website op het nieuwe adres, maximaal haalbaar: 76mb. 
 

Het lijkt mij niet de bedoeling dat ik voor 200mb betaal en daar niet eens in de buurt kom. Wat is hier aan te doen?

 

Edit: Ook heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Zij meldde aan mij dat opzeggen niet mogelijk is omdat het contract in maart is aangegaan en nog niet is verlopen. Dat antwoord vind ik behoorlijk kort door de bocht aangezien de 200mb van het contract op het nieuwe adres niet haalbaar is. 

Hallo @Shaleficent ,

Dan kun je jouw abonnement downgraden (aanpassen). Dit kun je doen via MijnKPN.

Uiteraard is het ook mogelijk om de wijziging telefonisch door te geven via 0800-0402. Mijn advies is om de wijziging nu al door te geven.

 

edit: Ik lees nu jouw toevoeging. Dat verandert de zaak. Je kunt inderdaad pas na 1 jaar downgraden.


Is het mogelijk om het contract vroegtijdig te ontbinden? Aangezien er op het nieuwe adres niet geleverd kan worden wat is afgesproken en daarbij downgraden ook nog niet mogelijk is?


Is er niemand die hier antwoord op kan geven?


Hallo @Shaleficent , voor een snelle(re) reactie kun je beter even bellen of chatten.

 


Goedemiddag @Shaleficent, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wanneer je gaat verhuizen komt er veel bij kijken, dus ook je internet en televisie abonnement. Nu merk ik dat je hier wat vragen over hebt, waar ik graag antwoord op wil geven.

Allereerst kan je niet vroegtijdig opzeggen. Wanneer ook op het nieuwe adres KPN mogelijk is en je nog in je contract zit, dan dien je het mee te verhuizen. Ik begrijp uit je bericht dat op je nieuwe adres een lagere maximale snelheid haalbarr is dan op je huidige adres. Dat is geen probleem! Wanneer je KPN Hussel hebt (200Mbit/s) kan je na je de eerste maand elke maand wijzigen, en dus ook je abonnement verlagen. Kies bijvoorbeeld voor 50Mbit/s of 100Mbit/s. Je snelheid ligt er net een beetje tussenin, dus is het de vraag of je liever iets meer betaald voor je maximaal haalbare snelheid of akkoord gaat met wat minder dan je maximaal haalbare snelheid.

Indien je een wat ouder abonnement hebt, met 200Mbit/s als extra pakket, kan je dit pakket uitschakelen bij de verhuizing. Je hebt daar immers niks aan op het nieuwe adres. Deze kosten komen dan te vervallen, uiteraard.

Heb je hier nog meer vragen over of wil je graag weten hoe het precies met jouw abonnement en contract zit? Laat dan jouw gegevens achter in je Forum profiel en geef mij een seintje :wink:  


@Shaleficent ik heb geen reactie meer gehad. Is het duidelijk geworden? Indien je nog ergens mee zit, laat je het mij weten?


Reageer