Skip to main content

Ik ga verhuizen maar moet door vertraging bij de nieuwbouw 7 weken elders wonen. De tijdelijke woning is in dezelfde gemeente met hetzelfde kengetal. Het nieuwe huis ook.

In de tijdelijke woning is TV en internet, dus dat heb ik niet nodig van kpn.

Hoe kan ik het regelen dat ik gewoon klant blijf en mijn vaste nummer en mailadressen behoud?

Emailadressen is niet zo'n probleem. Want u kunt gewoon het abonnement stopzetten en daarbij een email-only abonnement afsluiten. Maar het telefoonnummer vervalt dan wel. 

Als u het telefoonnummer wilt behouden, dan moet het abonnement gewoon doorlopen. Kunt u het abonnement misschien wel al vast verhuizen naar het nieuwe adres?


Emailadressen is niet zo'n probleem. Want u kunt gewoon het abonnement stopzetten en daarbij een email-only abonnement afsluiten. Maar het telefoonnummer vervalt dan wel. 

Als u het telefoonnummer wilt behouden, dan moet het abonnement gewoon doorlopen. Kunt u het abonnement misschien wel al vast verhuizen naar het nieuwe adres?

Ik kan het abonnement wel gewoon door laten lopen en vanuit de vakantiewoning tijdig de verhuizing doorgeven. Maar de servicemedewerker van kpn zei dat mijn vaste telefoonnummer dan toch zou vervallen als de nieuwe bewoner van mijn huis een vast abonnement wil. Klopt dat?


Hallo @Duusker ,

Anders blijf je toch gewoon jouw abonnement behouden. Je geeft je verhuizing tijdig door en dan hou je gewoon je eigen nummer, emailadressen etc. Dat je in die zeven weken geen gebruik maakt van TV en internet van KPN, is niet erg. 


U moet uw verhuizing doorgeven op de dag dat u uw oude woning verlaat. Als u dat niet doet, en de nieuwe bewoners vragen een internet abonnement aan, dan is er een probleem. Want er kan maar 1 internet abonnement op een adres lopen. Dus u moet zorgen dat uw abonnement daar op tijd weg is.

Dus wat doet u? Verhuist u het abonnement direct naar uw nieuwe woning? Of eerst naar uw tijdelijke woning en daarna naar uw nieuwe woning? Of zet u het stop? U moet iets doen. Niets doen en gewoon afwachten is geen optie. Dan komen er problemen als de nieuwe bewoners een abonnement aanvragen. 


Hallo @Duusker ,

Anders blijf je toch gewoon jouw abonnement behouden. Je geeft je verhuizing tijdig door en dan hou je gewoon je eigen nummer, emailadressen etc. Dat je in die zeven weken geen gebruik maakt van TV en internet van KPN, is niet erg. 

Bedankt voor de tip. Dit ga ik ook doen. De nieuwe eigenaar van ons huis heeft geen vaste telefoon en hij wil nog verbouwen, dus dit moet gaan lukken!


Hallo @Duusker ,

Anders blijf je toch gewoon jouw abonnement behouden. Je geeft je verhuizing tijdig door en dan hou je gewoon je eigen nummer, emailadressen etc. Dat je in die zeven weken geen gebruik maakt van TV en internet van KPN, is niet erg. 

Bedankt voor de tip. Dit ga ik ook doen. De nieuwe eigenaar van ons huis heeft geen vaste telefoon en hij wil nog verbouwen, dus dit moet gaan lukken!

Maar hij gaat misschien wel internet aanvragen. En dat gebruikt ook de telefoonlijn. 


Hallo @Duusker ,

Anders blijf je toch gewoon jouw abonnement behouden. Je geeft je verhuizing tijdig door en dan hou je gewoon je eigen nummer, emailadressen etc. Dat je in die zeven weken geen gebruik maakt van TV en internet van KPN, is niet erg. 

Bedankt voor de tip. Dit ga ik ook doen. De nieuwe eigenaar van ons huis heeft geen vaste telefoon en hij wil nog verbouwen, dus dit moet gaan lukken!

Ja, gewoon die zeven weken op je tijdelijke adres zetten en daarna nogmaals je abonnement verhuizen. 
 

Regel die tweede verhuizing wel ruim van te voren. Denk dan aan minimaal één maand voor de verhuizing je aanvraag in gang zetten. 


Hallo @Duusker ,

Anders blijf je toch gewoon jouw abonnement behouden. Je geeft je verhuizing tijdig door en dan hou je gewoon je eigen nummer, emailadressen etc. Dat je in die zeven weken geen gebruik maakt van TV en internet van KPN, is niet erg. 

Bedankt voor de tip. Dit ga ik ook doen. De nieuwe eigenaar van ons huis heeft geen vaste telefoon en hij wil nog verbouwen, dus dit moet gaan lukken!

Maar hij gaat misschien wel internet aanvragen. En dat gebruikt ook de telefoonlijn. 

Dag @Noordzee, ik wacht het af. Hopelijk loopt zijn verbouwing uit. ;)


Goedemiddag @Duusker! Voor dit soort vragen met betrekking tot verhuizen, kun je het beste telefonisch contact opnemen met onze Verhuisdesk. Zij kunnen samen met jou de mogelijkheden doornemen.

Wat mooi in jouw situatie zou passen, is het Tijdelijk pakket voor verhuizende klanten.
Het Tijdelijke pakket is €25,- per maand. Heb je KPN Mobiel abonnementen, dan behoudt je de Compleet/ Hussel voordelen en krijg je 50GB extra per mobiel nummer tijdens de periode van de verhuizing. Daarnaast kun je TV blijven kijken via Digitenne (inclusief 1 tv ontvanger) en behoudt je jouw e-mailadressen.

Op het moment dat je kunt verhuizen van het tijdelijke adres naar het definitieve adres, kan het Tijdelijk pakket omgezet worden naar een regulier abonnement. De einddatum van het contract blijft ongewijzigd en je hoeft geen aansluitkosten te betalen.
Let wel: het vaste telefoonnummer kan niet worden meegenomen of bewaard. Bij het omzetten naar het Tijdelijk pakket komt het vaste telefoonnummer te vervallen.

Mocht je nog vragen hebben of advies willen, dan raad ik je aan om te bellen met onze Verhuisdesk, via 0800 0402. 

Succes met jouw verhuizingen!