Skip to main content

Hoi, ik ga verhuizen naar ergens buiten het dorp.KPN zegt geen goede verbinding te kunnen afgeven en adviseren digitenne. Ik heb nu alles lekker geregeld met superwifi's. En heb mindere ervaringen met ziggo. De nieuwe buren zitten bij Ziggo en zijn daar tevreden over. Ik heb 2 vragen. 1.Is digitenne oke wanneer je een gezin hebt van 4 met elk hun willetjes betreft internet gebruiken en tv kijken? 2. Kan ik de superwifi's gebruiken in combinatie met ziggo?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Bassie198017, Digitenne staat los van internet.

De superwifi's  zijn in feite gewone accesspoints en zullen ongetwijfeld werken via een andere provider. Ze zullen alleen niet meer samenwerken met het modem en ook geen updates meer ontvangen.

Mijn advies is ze dan op soort van marktplaats te zetten en, indien nodig, de accesspoints van Ziggo te gebruiken, die je soms gratis kun krijgen bij een nieuw abo.

Succes.

 

 


Ze zullen alleen niet meer samenwerken met het modem en ook geen updates meer ontvangen.

Waarom zullen ze geen updates meer ontvangen?


Ze zullen alleen niet meer samenwerken met het modem en ook geen updates meer ontvangen.

Waarom zullen ze geen updates meer ontvangen?

Waarom wèl?

 


Ze zullen alleen niet meer samenwerken met het modem en ook geen updates meer ontvangen.

Waarom zullen ze geen updates meer ontvangen?

Waarom wèl?

Omdat je die dingen gekocht hebt en je dus mag verwachten dat deze geruime tijd voorzien worden van updates. Wettelijk heb je daar namelijk recht op.


Hallo @wjb , daar heb je wel gelijk in, maar mijn ervaring, als oude klant van Ziggo, met een paar powerlines van Ziggo is dat ik hemel en aarde, via het forum, moest bewegen om de laatste updates te ontvangen in de vorm van een bestand, zodat ik ze handmatig kon updaten.

Als je geen klant meer bent bij Ziggo, zijn die dingen afgemeld van een account dat je niet meer hebt bij Ziggo en dus ook geen updates meer.

Nadat ik ze softwarematig bijgewerkt heb, heb ik ze geschonken aan de lokale kringloopwinkel; toen ik klant van TFT/KPN werd. Ik kon ze via KPN nog wel gebruiken, maar wilde ik niet meer.

Hoe dat bij KPN werkt weet ik niet.

 


Hallo @wjb , daar heb je wel gelijk in, maar mijn ervaring, als oude klant van Ziggo, met een paar powerlines van Ziggo is dat ik hemel en aarde, via het forum, moest bewegen om de laatste updates te ontvangen in de vorm van een bestand, zodat ik ze handmatig kon updaten.

Als je geen klant meer bent bij Ziggo, zijn die dingen afgemeld van een account dat je niet meer hebt bij Ziggo en dus ook geen updates meer.

Hoe dat bij KPN werkt weet ik niet.

Er is wetgeving die bepaalt dat de leverancier van een apparaat deze moet blijven voorzien van updates voor de gehele periode waarvan de klant mag verwachten dat het apparaat zal blijven werken.


Hallo @wjb , inderdaad, dat zal de theorie zijn, maar de praktijk is soms weerbarstiger, net zoals het verplicht voor een bepaalde tijd in stand houden van email-accounts.

 


Hallo @Bassie198017 ,

Hoi, ik ga verhuizen naar ergens buiten het dorp. Is digitenne oke wanneer je een gezin hebt van 4 met elk hun willetjes betreft internet gebruiken en tv kijken? 

 En heb mindere ervaringen met ziggo.

 

Je zult een keus moeten maken tussen Ziggo (ook niet mijn favoriete keuze overigens) of een combinatie van aanbieders van internet  en TV.   

Ik vermoed dat Ziggo in totaal dan wel goedkoper is. Dus wellicht toch handig?

 

Hieronder wat info over andere TV-aanbieders:

In het buitengebied nemen veel mensen een abonnement via Canal Digitaal (schotel) of inderdaad Digitenne (via de ether dus). Zo kijk ik zelf ook TV via de schotel en via de ether.  

Digitenne kost 18 euro per maand voor één ontvanger. Je hebt dan globaal de 30 belangrijkste zenders. Extra ontvangers kosten vijf euro per ontvanger extra. Meer info over Digitenne : 

https://digitenne.kpn.com

Hier staat de info over TV via de satelliet: 

https://www.canaldigitaal.nl/satelliet-tv/thuis/

Heb je niet al te veel eisen wat betreft het TV-aanbod?, dan is Digitenne een prima keuze. Bij CanalDigitaal mis je Eurosport en Discovery, maar die hebben weer veel andere zenders.

Wat ook heel belangrijk is, is of je een goede aanbieder kunt vinden van internet. Dat is tegenwoordig veel belangrijker dan de TV-ontvangst. Zeker in een gezin met twee kinderen. Dus toch maar Ziggo? 

 


Hoi @Bassie198017, je hebt dus al contact met ons gehad. Ik begrijp dat er niet veel internetsnelheid is en daarom Digitenne voor tv is aangeraden. Ik zou daar voor een gezin niet voor gaan. 

De SuperWifi's werken inderdaad ook achter een eigen modem of Ziggo modem. Je hebt dan alleen wel een eigen netwerk, niet een netwerk met het eigen modem. 


Bedankt iedereen voor de reacties. Zelfs KPN adviseert om op nieuwe adres om te gaan naar Ziggo. En dan kijk ik of de superwifis gaan werken. Nogmaals bedankt. Groeten Bas


Ja, verstandige keuze. :thumbsup_tone3:

En graag geholpen natuurlijk... 


 Zelfs KPN adviseert om op nieuwe adres om te gaan naar Ziggo.

Dat advies wilde ik ook net geven. Voor internet, televisie en, eventueel, vaste telefoon.

Digitenne is alleen lineaire televisie met 30 zenders. Niet opnemen etc. Digitenne is ook geen internet. Daar is een vaste lijn voor nodig. En met de kpn lijn zit je dan op een stroperige snelheid begrijp ik.

En dan kijk ik of de superwifis gaan werken. 

Ik zou niet weten waarom niet. De superwifi's zijn gewoon een Mesh systeem.