Skip to main content

30 september 2020 heb ik gebeld met KPN klantenservice mbt verhuizen naar een nieuw adres. Rond 24 oktober zou ik verhuizen. Ik wilde graag mijn abonnement mee verhuizen. Helaas had KPN nog geen aansluiting op het nieuwe adres. Omdat KPN niet op het nieuwe adres kon leveren wilde ik mijn abonnement opzeggen. Volgens de klantenservice medewerker kon dat niet, dit omdat ik een jaar contract had dat pas 19 november zou aflopen.

Nu, 26 november, kom ik erachter in de algemene voorwaarden, paragraaf 13.2 dat tussentijds opzeggen wel mogelijk is in het geval dat: “als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren”. Ik heb dus wel op het juiste moment opgezegd, alleen de officiële verhuisbrief “inschrijving bij de gemeente” kan pas na de verhuis datum verstrekt worden als bewijs. 

Wederom met de klantenservice gebeld. Nu zeggen ze dat ik nog eens 1 maand extra opzeg termijn moet aanhouden. Dat betekend dat ik betaal voor een dienst die KPN mij niet kan leveren.

Ik vind het niet eerlijk dat ik een extra maand moet betalen aan KPN terwijl er geen dienst geleverd kan worden EN dat ik wel op tijd heb aangegeven op te zeggen, namelijk 30 september. Dit zou betekenen dat het abonnement opgezegd kon worden per 30 oktober. Daarna zou dan een brief van de “gemeentelijke inschrijving” aan KPN overhandigd kunnen worden om dit ook door KPN te kunnen laten verifiëren wat dan ook eerlijk is. 

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Note: er wordt niet in de voorwaarden aangegeven dat er bij tussentijds opzeggen een extra maand opzeg termijn is en dat er een bewijs van de “gemeentelijke inschrijving” benodigd is. 

Dat bewijs van de gemeente lijkt mij logisch. Als u nu beweert dat u gaat emigreren, kan niemand dat controleren. Over die extra maand weet ik ook niet. Dat is echt aan KPN om daar antwoord op te geven.


Note: er wordt niet in de voorwaarden aangegeven dat er bij tussentijds opzeggen een extra maand opzeg termijn is en dat er een bewijs van de “gemeentelijke inschrijving” benodigd is. 

Dat hoeft ook niet … als je contracttermijn is verlopen. Zodra het wel is verlopen wordt het abo voortgezet met een opzegtermijn van een maand. Als je contracttermijn nog niet is verlopen moet je dat in principe "uitdienen”. Als dat niet kan wil KPN daar wel graag "bewijs” van zien, anders kan iedereen die van het contract af wil wel zeggen dat ze gaan verhuizen. 


Reageer