Skip to main content

Ik ben al 12  jaar klant bij KPN en betaal €80,- per maand voor een heel compleet pakket.

Nu verhuis ik naar een ander adres en wil ik graag klant blijven bij kpn en zelf mijn “oude” apparatuur meenemen en zelf installeren. 

Een maand geleden aangevraagd en bevestigd gekregen per mail dat 7 sept. alles over gezet zou worden .

Monteur geweest 7 sept volgens afspraak en nieuw glasvezelkast gemonteerd op initiatief van kpn. 

Alles aangesloten en er bleek ondergronds een kabelbreuk te zijn in de straat.

De volgende dag is deze hersteld en moest alles werken………..

 

Helaas want door het uitblijven van een administratieve handeling is onze verhuizing nog niet verwerkt.

Niemand kan vertellen hoe lang dit gaat duren en de afdeling die er over gaat is niet telefonisch bereikbaar voor klanten en zelfs niet voor kpn personeel intern.

 

Mijn advies als je gaat verhuizen is overstappen naar een ander provider en lekker je korting pakken met nieuwe apparatuur. Als het niet bevalt terug naar kpn na een jaar en weer lekker je korting pakken met nieuwe apparatuur. Als je dat teveel gedoe vind zou ik gewoon opzeggen bij je oude adres en opnieuw klant worden op je nieuwe adres want verhuizen blijkt erg moeilijk.

 

Noodpakket word wel verstuurd maar werkt met digitenne en een 4g internet modem.

We hebben in onze woning slecht 4g ontvangst dus dat is voor ons een slechte oplossing.

 

Het aller ergste is dat niemand met na 4 uur met de klantenservice gebeld te hebben afgelopen dagen me kan vertellen hoe lang het nog gaat duren…

Schandelijk om zo behandeld te worden als je beseft dat ik al minstens €12000,00 heb betaald afgelopen jaren.

 

Gelukkig heb je het forum gevonden. Hier wordt je altijd goed geholpen maar het duurt een paar dagen voor een moderator dit op pakt. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


@Joep1965 dank voor je reactie. Een paar dagen was ik al wel bang voor. 
Maandag weer volle bak thuiswerken met slecht haperend internet….…

Maar beter over een paar dagen antwoord dan geen antwoord.

Goeie tip van dat klantnummer dus daar ga ik mee aan de slag.


En dan is het nog weekend ook. Als je leuke buren heb kan je vragen of je op hun Wi-Fi mee kan liften. Zelf heb ik dat weleens voor mn buren gedaan. Het is het proberen waard toch:wink:


Hoi @Debstef . Welkom op het forum.

Erg jammer om te lezen hoe dit bij die laatste handeling is gestrand. Ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar kijk graag even met je mee.

Ik heb nog geen gegevens van jou. Kun je jouw profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


Oké stom want ik was gewaarschuwd maar kon het niet vinden

Ik dacht dat als ik inlogde met mijn kpn account en wachtwoord dat dat wel voldoende zou zijn. Inmiddels gegevens aangepast via de link. 

 

Er is inmiddels een vervolg.…

Kpn monteur is ingepland…..

Wat die komt doen begrijp ik niet want die van vorige week heeft compleet nieuwe kasten opgehangen en die zijn helemaal aangesloten maar krijgen geen signaal.

Dit kan de volgende redenen hebben:

mijn verhuizing is niet is omgezet in het systeem

De kabel is nog steeds niet gerepareerd in de straat.

of gewoon allebei 😃

Misschien dat een monteur een nieuwe ticket kan openen als hij er niet uitkomt zodat het wel goed opgepakt kan worden.

 

Word vervolgd...

 


Ps. inmiddels 171 minuten gebeld (bijna 3 uur dus) met kpn en kon netwerk om dit op te lossen na de afgesproken verhuisdatum van 7sept.

Daarnaast nu de derde afspraak met een monteur waar ik voor thuis moet blijven van mijn werk. 


En nu niet meer gaan bellen maar even wachten op Erwin. Geef hem even de tijd om er in te duiken. Blijkbaar is het een hele complexe situatie. 


@Joep1965 makkelijk praten Joep.

jij hoeft waarschijnlijk niet thuis te werken en de  hele dag te communiceren via videocalls om je baan uit te kunnen oefenen. 
Ik kan  je vertellen dat dat met een 4G verbinding met 2 streepjes het net niet soepel genoeg werkt (en dan druk ik me nog zachtjes uit).

Ik heb even op je naam geklikt en volgens de gegevens die bij je account staan zie ik dat je dit jaar meer dan 5000 berichten hebt verstuurd 😧 
 

Ik kan het me haast niet voorstellen maar hij lijkt  er dan voor mij op dat je gewoon in opdracht van KPN standaard antwoorden en tips geeft om mensen rustig te houden tot er daadwerkelijk een oplossing achter de schermen gevonden is.

Als de monteur het donderdag niet oplost dan ga ik net zo lang bellen tot ik alle personeelsleden van KPN aan de telefoon heb gehad....


Het enige wat ik met kpn heb is dat ik er klant ben. Ik vind het gewoon leuk om mensen te helpen. En ik weet dat de telefonische klantenservice helaas niet altijd met de beste oplossing komt. Maar aan jou de keus. Of je gaat bellen met iemand die alles van een script opleest of je gaat voor iemand die echt alles goed uit kan zoeken. Ik zal je verder niet meer lastig vallen. 


@Joep1965 toch bedankt voor de moeite!


@Debstef . Dank voor de gegevens.

Ik zie dat er voor morgen tussen 14:00 en 16:00 een monteur is ingeboekt. Ik heb goede hoop dat die morgen jouw diensten aan de praat krijgt.

Mocht dat niet het geval zijn, laat mij dat weten. 

 


@Erwin_ Onze monteur is net bij u geweest. De monteur heeft de werkzaamheden helaas niet kunnen afronden….…

Zelfde verhaal als vorige week…...geen signaal op de kabel.

Morgen of maandag komt er een nieuwe monteur om de kabel te repareren (alweer) 


Ik hoop oprecht dat de oplossing nou eindelijk in zicht is, @Debstef .


@Erwin_ het word nog erger.…

Ons noodpakket is op. 
Ik heb via het telefoonmenu mijn Pakket proberen te verhogen. Als ik bel krijg ik automatisch te horen dat ik een noodpakket direct online heb. Toets een 1 als u dit pakket met 50gb wil verhogen…….succesvol verhoogd en u krijgt binnen een uur een sms met de bevesteging.
De sms krijg ik niet en de verhoging ook niet op mijn dongel.

Net telefonisch met een collega gesproken en die heeft hem via mijn account aangevraagd maar dat duurt 1 werkdag. 
 

Morgen moet er door mijn vrouw vanuit huis gewerkt worden dus kun je me alsjeblieft helpen?
Zij heeft een telefoon van de zaak en deze is niet van kpn dus haar data verhogen kunnen jullie niet. 
Mijn mobile data verhogen heeft geen zin want ik ben morgen niet thuis.  
 

Ik begin nu echt wanhopig te worden....

 


@Erwin_ dit is het nood systeem wat we hebben 

 


Ik zie dat een collega dit net voor je heeft aangevraagd. Althans ik zie dat een collega een bepaalde module in ons systeem heeft doorlopen. Klopt het dat je dit via chat/telefoon geregeld hebt?


Oh, sorry. Ik lees niet goed. Je hebt dit al via de collega aangevraagd. 

Hier staat normaliter 1 dag voor. Dat klopt. In de regel pakken ze dit morgenochtend op. Maar garanties kan ik moeilijk geven.

Ik zal er nog een extra mailtje achteraan sturen in de hoop dat ze die morgenvroeg  honoreren.


@Erwin_ ja dit klopt maar die bevestiging sms krijg ik niet.

via de het telefonische “bandje” hoor ik dat dit binnen een uur geregeld moet zijn. 
Je collega aan de telefoon zegt dat dit een werkdag duurt….aangezien het avond is gaat dat dus morgenochtend pas in en hebben ze zelfs op het noodpakket geen internet meer.

2 dagen gelden heb ik het ook al aangevraagd toen hij op 30gb verbruik zat maar toen heb ik ook geen sms gehad. 


@Erwin_ oke en ik zie nu je 2de berichtje pas…. 

dank voor het extra mailtje en we wachten af. 


@Erwin_ zou je nog een keer kunnen kijken waarom het niet lukt bij ons? 
monteur is weer geweest en constateerde hetzelfde als de 2 monteurs ervoor…..

Er staat een vraag open bij Volkert wessels over het repareren of lassen van de kabel in een distributiepunt. 
 

Meerdere keren contact gehad met kpn netwerk maar die kunnen niks anders dan mails sturen naar Folkert wessels.

Omdat die niet reageren moeten wij gewoon blijven wachten? 
Ik vraag me echt af hoe lang ik moet wachten voordat er een nieuwe case geopend word want deze is gewoon tussen wal en schip beland. 
We werken nog steeds thuis met een 4G dongel en tv werkt niet. Ik betaal netjes voor een glasvezel pakket met 200 mbit en daar lijkt dit in de verste verte niet op.

We moeten zelf overal achteraan want ik hoor niks.
Dit kan echt niet.

Ik sta op punt om ziggo te laten komen om te kijken of die wel de kabel kunnen repareren.

Waneer kan ik onder mijn contract uit omdat jullie niet kunnen leveren? Staat daar een bepaalde periode voor? 

Ik zie dit graag opgelost maar word gewoon genegeerd lijkt het wel.  


Hoi @Debstef . Mateloos irritant en ik kan me heel goed voorstellen dat je om je heen kijkt.

Ik zou dan ook willen dat ik een duidelijk antwoord plus datum voor je had. Ik kan meekijken tot de melding naar de aannemer. Daar houdt het helaas op. Ik zie onze backoffice om updates vragen en de reactie is dat we  nog moeten afwachten.  Hier schiet je dus niks mee op als je duidelijkheid wilt. Ik hoop dat ze vaart maken maar kan me ook goed indenken dat jij er klaar mee bent. 


@Erwin_ dank voor de uitleg ik ga maar weer even wachten.
Inmiddels nog wel een extra vraag over het direct online pakket 

Het opwaarderen van de data van het direct online pakket ging steeds mis omdat het verkeerde simkaartnummer gekoppeld was aan mijn account. 
Inmiddels werk de dongel weer en hebben we 75gb gebruikt in totaal.

het juiste nummer is dus gekoppeld. 
De eerste keer stopte hij bij 50 gb en omdat het toen een paar dagen koste om het op te waarderen dacht ik nu iets eerder aan te vragen.

Kan je in het systeem zien hoeveel er op gezet Is want ik kan alleen maar zien wat er is gebruikt in totaal.…

De telefonische helpdesk zij dat het na het regelen binnen één werkdag er op moet staan maar in het kpn menu zegt “de stem” dat dit binnen een uur geregeld is. Kost het altijd een dag of moet ik dat weer gaan ondervinden?

Mijn voorkeur heeft dat ik het ruim voordat hij verloopt al aanvraag zodat we niet zonder zitten.

Ik weet alleen niet of dat kan en of hij dan tot 50gb word aangevuld of dat er 50 gb bij word gezet.

Zou dus handig zijn om te weten hoeveel ik nu nog te besteden heb zodat ik op tijd kan schakelen.

Mocht je het simkaartnummer nodig hebben Om dit te controleren is dat in één van de berichten hierboven met een foto te zien.  
 

bvb dank 

 


Normaliter zie je op het schermpje staan hoeveel data jij nog tot je beschikking hebt. Maar ik begrijp dat dit bij jou niet het geval is? Kun je nog een foto maken?

Telefonisch hoort het tegoed binnen een uur bijgeschreven te zijn. Als je het via ons doe kost het maximaal 24 uren. 

Ik begrijp dat de fout met het verkeerde SIM nummer nu herstelt is? In dat geval horen bovenstaande systemen gewoon te werken.

 


@Erwin_ opwaarderen lukt inmiddels via het systeem.

 

Kun je me inmiddels vertellen hoe lang ik nog moet wachten op een oplossing.

Misschien een nieuw ticket aanmaken of iets dergelijks? 
 

Alle contact die er is geweest vanaf de eerste monteur komt van mijn kant (afgezien de maandfactuur die ik van jullie kreeg) 

Ik heb dus 2,5 weken niets van jullie gehoord en alle antwoorden die ik inmiddels heb heb ik zelf voor moeten bellen mailen en chatten.

 

Vanmorgen maar weer een keer gebeld en 20 minuten in de wacht omdat iemand iets ging navragen werd de verbinding verbroken omdat er blijkbaar gewoon geen antwoord of oplossing is. 
 

Afgelopen vrijdag ben ik zelf naar het hoofdkantoor van Volkertwessels telecom geweest om te vragen hoe het daar met de zaak staat.

Zelfs daar kreeg ik van een vriendelijke dame te horen dat ze alleen maar een mailtje kon sturen naar de afdeling die erover ging en dat ik dan maar af moest wachten. 
 

Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat een ticket maar max 2 weken open mag staan en daar zijn we afgelopen vrijdag ook overheen gegaan.

Bij de afdeling opzeggen kunnen ze blijkbaar ook niks meer doen want ik mag zo naar een andere aanbieder terwijl ik nog niet eens contraktvrij ben.

Makkelijke manier om van een probleem af te komen maar mij helpt het niet want die kabel blijft dan nog steeds kapot of niet gelast bij het distibutiepunt. 
 

Graag een passende oplossing of vervolgstappen nu waar wel reactie op komt. 

 


Ik neem het even over van Erwin. Ik kan mij goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe ben. Ik zie dat de monteur uit de planning is gehaald omdat er nog Laswerk nodig is. Hier is het echter nog wachten op. Dit staat uit. Wanneer dit gereed gemeld wordt kunnen wij de monteur aansturen voor installatie. Dit is het maximale wat ik nu kan zeggen helaas. Zodra er verbinding is gaan we even kijken voor een compensatie, die is zeker gepast.