Goede morgen!
In het voorjaar wordt onze nieuwe woning opgeleverd. Bij de KPN adres check zie ik “Op jouw adres is binnenkort KPN Glasvezel beschikbaar”. Daarnaast leest ik: “Je kunt KPN Glasvezel nu alvast bestellen. Je internetabonnement start als glasvezel beschikbaar is.” Zie screenshots hieronder. Op ons oude adres hebben wij ook een abbonement van KPN, deze loopt al dik 2 jaar.
Omdat wij nog veel moeten klussen, kan ik nu het moment van verhuizen niet voorspellen. Ik wil graag overlap in de aansluitingen. Een paar maanden dubbel betalen vind ik geen probleem. Zeker als we alvast de black friday deal zouden kunnen gebruiken op het nieuwe adres. Als ik dit probeer te googlen kom ik meestal op artikelen uit die me vertellen hoe ik mijn huidige abbo kan verhuizen, maar ik denk dat dat niet de juiste oplossing is voor onze situatie.
Daarom een aantal vragen:
- Kan ik uberhaupt 2 abbonementen aanvragen? Gaat dat dan goed achter de schermen?
- Wat betekend “Je internetabonnement start als glasvezel beschikbaar is.” Is dit zodra de kabel is aangesloten (maar ons huis dus nog niet af is?) of pas zodra het echt is opgeleverd? Hoe wordt deze datum bepaald?
- Kan ik voor dit nieuwe abbonement, wat dus pas later ingaat, de black friday deal gebruiken?
- Zou vraag 1 of 3 makkelijker worden als mijn partner het nieuwe abbonement aanvraagt (huidige abbo staat op mijn naam).
Bedankt!