Skip to main content

Goede morgen! 

In het voorjaar wordt onze nieuwe woning opgeleverd. Bij de KPN adres check zie ik “Op jouw adres is binnenkort KPN Glasvezel beschikbaar”. Daarnaast leest ik: “Je kunt KPN Glasvezel nu alvast bestellen. Je internetabonnement start als glasvezel beschikbaar is.” Zie screenshots hieronder. Op ons oude adres hebben wij ook een abbonement van KPN, deze loopt al dik 2 jaar. 

 

Omdat wij nog veel moeten klussen, kan ik nu het moment van verhuizen niet voorspellen. Ik wil graag overlap in de aansluitingen. Een paar maanden dubbel betalen vind ik geen probleem. Zeker als we alvast de black friday deal zouden kunnen gebruiken op het nieuwe adres. Als ik dit probeer te googlen kom ik meestal op artikelen uit die me vertellen hoe ik mijn huidige abbo kan verhuizen, maar ik denk dat dat niet de juiste oplossing is voor onze situatie.

 

Daarom een aantal vragen: 

  1. Kan ik uberhaupt 2 abbonementen aanvragen? Gaat dat dan goed achter de schermen? 
  2. Wat betekend “Je internetabonnement start als glasvezel beschikbaar is.” Is dit zodra de kabel is aangesloten (maar ons huis dus nog niet af is?) of pas zodra het echt is opgeleverd? Hoe wordt deze datum bepaald? 
  3. Kan ik voor dit nieuwe abbonement, wat dus pas later ingaat, de black friday deal gebruiken? 
  4. Zou vraag 1 of 3 makkelijker worden als mijn partner het nieuwe abbonement aanvraagt (huidige abbo staat op mijn naam). 
     

Bedankt! 


 

 

Ja, u kunt op uw nieuwe adres gewoon een 2de abonnement afsluiten. Dat is ook de enige manier om overlap te creëren. Want als u het abonnement verhuist is er geen overlap. Dat is daarbij onmogelijk. 

U wilt profiteren van de Black Friday deal. Dat zou sowieso ook niet kunnen als u het abonnement verhuist. Als u nu een nieuw abonnement afsluit op het nieuwe adres denk ik wel dat u daar aan mee kunt doen.

Het abonnement start pas op het moment dat het modem (router) verbinding maakt met internet. 


Bedankt voor je reactie Nick.

 

Het nieuwe adres bestaat inderdaad al, als ik het invoer in de adres checker herkent kpn het als een adres waar binnenkort glasvezel beschikbaar is, en ik zou het alvast kunnen bestellen (zie screenshot hierboven).

 

Wat zou je me aanraden qua volgen van de UI op de website? Nieuwe aansluiting aanvragen op naam van mijn partner? Ik ben bang dat als ik het op mijn eigen account doe dat het alsnog als een verhuizing gezien wordt. Of is het normaal meerdere aansluitingen aan te vragen? 

 

Thnx! 

 

 


Op naam van de partner kan, maar is niet nodig. Er zijn zat huisjesmelkers die huizen verhuren met gas/licht/water en ook internet. Die mensen hebben ook meerdere thuisabonnementen op hun naam staan. Is geen probleem. 


Hoi @Joost Eijkenboom, bij een verhuizing wordt het oude adres inderdaad afgesloten zodra het nieuwe adres wordt aangesloten. Daar zit geen overlap in. Het is mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen op het nieuwe adres en het oude abonnement op het oude adres te stoppen zodra alles gereed is.

Daarbij moet je nog wel rekening houden met  e-mailadressen die onderdeel zijn van het abonnement en een eventueel telefoonnummer.

  • Een telefoonnummer kan maar op 1 adres actief zijn, als je een nieuwe aanvraag met een bestaand nummer doet zal de telefonie stoppen op het oude adres.
  • Als je gebruik maakt van een e-mailadres van ons staat die bij het oude abonnement. Als dat abonnement wordt gestopt zullen de e-mailadressen nog 6 maanden actief blijven voordat ze (inclusief alle mailtjes die er nog in staan) worden verwijderd. Als je die mailadressen wel wilt blijven gebruiken kan je met ons contact opnemen, dan kunnen ze het overzetten naar het nieuwe abonnement/adres.

Glasvezel binnenkort beschikbaar betekent ze zijn bezig met voorbereidingen in de wijkkast.

Als het om een nieuwbouw woning gaat. 

Wanneer dit compleet is zal niemand je kunnen zeggen het kan dus zomaar een paar weken of zelfs maanden duren.

 

Enige manier om dat uit te vinden is dus de aan vraag te doen.