Skip to main content

Ik krijg half oktober de sleutel van mijn nieuwe woning en aangezien er nog wat geklust moet gaan worden wordt het huidige huis pas half november overgedragen. Gedurende die maand zou ik graag op beide adressen glasvezel beschikbaar willen hebben.

Nu kwam ik al veel topics tegen, al zijn de meeste al wat ouder, die aangeven dat dit bij KPN niet mogelijk is. Alleen het aanvragen van een nieuw abonnement is mogelijk, wat ik dan half oktober op het nieuwe adres in kan laten gaan. En dan half november het abonnement op het huidige adres kan laten stoppen.

Echter is dat omslachtig voor mij als klant en als ik toch een nieuwe aansluiting moet aanvragen, waarom zou ik dan niet naar een ander overstappen?

Begrijp me niet verkeerd: ik zit al lang bij KPN, ook met 4 mobiele abonnementen in het gezin, maar dit klinkt gewoon heel erg klantonvriendelijk. Daarnaast blijkt dit bij Xs4All wel gewoon mogelijk met hun overstapservice. Waarom bij KPN dan niet?

Voor de duidelijkheid: ik vraag niet om gratis een maand lang op 2 adressen hetzelfde abo te hebben, nee ik wil prima die maand gewoon voor beide adressen betalen, maar waarom moet ik als klant zoveel omslachtige stappen ondernemen?

Aansluitend kom ik dan bij de mobiele abonnementen en de Hussel-korting. Wat als ik toch besluit een nieuw KPN glasvezelabonnement op het nieuwe adres af te sluiten en ik ook half oktober al de 4 mobiele abonnementen over laat zetten naar het nieuwe adres, gaat de Hussel-korting dan automatisch mee? Of moet ik dan ook weer iets apart regelen “omdat het een nieuw glasvezelabonnement is op het nieuwe adres”?

Wat is er omslachtig aan gewoon een nieuw abonnement afsluiten?


@Nick83 Zie mijn bericht hierboven: het is extra werk, het geeft onduidelijkheid over Hussel en is niet klantvriendelijk. Ik kan dit namelijk ook niet via de verhuisoptie in MijnKPN doen, daar kan ik alleen op één dag mijn abo op het ene adres opzeggen en op het andere adres in laten gaan.


Ik zie het probleem niet. Zulke dingen horen nu eenmaal bij verhuizen. Het "extra werk" tegenover de werkwijze die u graag zou willen zien zie ik ook niet. En onduidelijkheid over Hussel is er helemaal niet: op uw nieuwe adres krijgt u dan gewoon een Hussel abonnement. Zo simpel is dat.


Hoi  AddVariety

 

Ik hoor wel eens dat de verbinding op de oude aansluiting nog even doorloopt. Maar dit weet ik niet zeker en is ook geen garantie. Wellicht dat een KPN medewerker iets voor je kan betekenen. Zou je alvast je forum profiel willen invullen met naw gegevens en klantnummer? 


Hoi @AddVariety, welkom op het forum! 
Helaas zijn dit de enige twee keuzes. Het reguliere verhuistraject waar op 1 dag het abonnement overgaat of een los nieuw abonnement afsluiten en de oude opzeggen als je deze niet meer nodig hebt.
1 abonnement op 2 adressen is technisch simpelweg niet mogelijk. Echt een andere oplossing heb ik dus ook niet voor je vrees ik.


Mocht je niet per ongeluk met je hamer je phone stukslaan kun je op het nieuwe adres, als je eventjes internet nodig hebt met tablet of laptop, de HOTSPOT van je phone gebruiken. Het is dan dus wifi via 4G (via je phone en diens bundel).

XS4ALL heeft inderdaad overlapservice. (dat is wat anders dan overstapservice).

Zij gebruiken echter hele andere systemen dan KPN. Het is nog steeds een zelfstandige provider binnen de kpn-groep. KPN zelf heeft overlapservice nooit gehad.

https://www.xs4all.nl/service/administratie/administratie/verhuizen/


Hoi @AddVariety, welkom op het forum! 
Helaas zijn dit de enige twee keuzes. Het reguliere verhuistraject waar op 1 dag het abonnement overgaat of een los nieuw abonnement afsluiten en de oude opzeggen als je deze niet meer nodig hebt.
1 abonnement op 2 adressen is technisch simpelweg niet mogelijk. Echt een andere oplossing heb ik dus ook niet voor je vrees ik.

Nou, als het technisch niet mogelijk is, hoe doet XS4ALL het dan?

 


Nou ja, technisch is het natuurlijk heel goed mogelijk. Administratief… Tja, dat is andere koek.:wink:


Het is inderdaad administratief niet mogelijk 🙂 (anders dan tijdelijk twee losse abonnementen te nemen)


@AddVariety het kost iets meer maar je kan misschien een nieuw abonnement nemen voor je nieuwe adres maar dan meteen na activatie half oktober ook weer opzeggen per half november. Want dan kan je je huidige abonnement met alles wat er aan vast hangt meeverhuizen naar je nieuwe adres per half november (of iets later als je zeker wil zijn).

Dit zou moeten kunnen omdat je vaste abonnementen bij KPN tegenwoordig niet meer voor een jaar hoeft te nemen maar het kan ook per maand (voor een paar euro meer).

Ik ken je persoonlijke situatie niet maar als er een partner mee verhuist naar je nieuwe woning, is het handiger om dat maandabonnement op diens naam af te sluiten. Dat zou die administratieve blokkering oplossen.


@Ward_ Bedankt voor de tips, we hebben er voor gekozen om gewoon een nieuw abonnement af te sluiten voor het nieuwe adres en de oude op te zeggen. Nu heb ik een bevestiging gekregen van het nieuwe abonnement met adres en dergelijke, maar zonder ingangsdatum, terwijl ik deze op 2 november heb gezet. Waarom wordt dit niet in de bevestigingse-mail gezet? Of krijg ik hier nog apart een bevestiging van?

De reden dat ik het vraag is omdat ik het in het overzicht ook al niet zag en toen ik terugging naar stap 2, bleek de datum terug naar vandaag gezet te zijn. Ik zou het dan ook op prijs stellen als dit gecontroleerd kan worden.


Ik kan je geen antwoord geven op die vragen. Ik werk wel bij KPN maar dan bij de netwerkclub. Ik reageer hier grotendeels als privé persoon, zij het met wat meer kennis van sommige dingen. 

Iemand van Webcare, zoals @Thomas kan dit wel zien.


De aansluitdatum staat nog niet in de eerste bevestiging omdat deze nog niet 100% definitief is, zodra alles doorloopt zul je hier meer specifieke informatie over krijgen.
Als je wilt kan ik alvast even kijken hoe het loopt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?