Skip to main content

Geodendag, 

 

Vanwege een verhuizing ga ik van glasvezel naar coax. Op het huidige adres heb ik 1 Gbit, maar volgens KPN is op het nieuwe adres maximaal 17mbit down en 2mbit upload mogelijk. 

Het laagste abo van KPN zou 50 moeten zijn (zie online minimaal 100)

De telefonist geeft aan dat hij dit niet ziet zitten want met zo’n trage snelheid is KPN in gebreke en hij probeerde het contract (nog 9 maanden) te ontbinden. Even later belde hij terug dat hij dit niet mag. 

 

Nu is de verhuizing over 2 weken, en als je er dan alsnog achter komt dat het dus echt niet werkt, dan kun je met boosters gaan klooien maar ook dat (hoorde ik van de vorige bewoner) werkt niet.

Iedereen die er woont heeft Z**go via coax

Zijn er andere manieren om dit alsnog te stoppen of zelfs om het contract af te kopen?

 

Heb nu het contract maar (vanaf verhuisdatum) op laagste gezet zonder tv-ontvanger, maar dan betaal je nog steeds 9 maanden a €50 voor jan met de korte achternaam.

Hoi @mayadebij75 . 

Dat klinkt als een regeling die niet gunstig is voor jou en van onze kant vind ik het dan wel netjes om hier een beetje in mee te veren. We zitten hier niet om klanten te pesten. 

Ik moet wel eerst alle feiten kennen. Kun jij je profiel aanvullen en daarin ook de postcode + huisnummer van het nieuwe adres zetten?

Geef je mij daarna hier een seintje? 


Hoi @mayadebij75 . 

Dat klinkt als een regeling die niet gunstig is voor jou en van onze kant vind ik het dan wel netjes om hier een beetje in mee te veren. We zitten hier niet om klanten te pesten. 

Ik moet wel eerst alle feiten kennen. Kun jij je profiel aanvullen en daarin ook de postcode + huisnummer van het nieuwe adres zetten?

Geef je mij daarna hier een seintje? 

 

Aangepast Erwin !

 

Verhuisdatum is 5-juli.

 

In blinde nood had ik de kpn-collega, vanaf de verhuisdatum, al de snelheid op minimaal laten zetten en de tv-ontvanger er vanaf, om de komende 8-9 maanden minimale kosten te hebben van iets waar ik geen gebruik van kan maken, hetgeen ook weer dubbel is. 


Misschien is er Sneller Internet Buitengebied beschikbaar. Maar ideaal is dat ook niet...


Volgens de vorige bewoner kun je beter de coax gebruiken want het appartement (1997) heeft dikke muren en wifi werkt slecht, de meterkast staat op de gang, een 10meter van de voordeur. 

Alleen de KPN regel is, als ze kunnen leveren, dan moet je bij een verhuizing je contract meenemen. Ik twijfel of ze wel kunnen leveren maar tot we dat weten is het straks half juli, lopen we met boosters te klooien en werk ik thuis zonder internet?

Buitengebied? Het is het centrum van Maastricht, maar ik begrijp wat je bedoelt. ;)


Hey @mayadebij75 ,

Zover mij bekend is levert KPN ook Sneller Internet Buitengebied pakketen bij klanten midden in de stad die geen goede verbinding hebben. Zie ook https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

'’Sneller Internet Buitengebied is beschikbaar voor iedereen die in een gebied in Nederland woont:

  • waar de komende 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt met voldoende capaciteit op het 4G netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt waar voldoende 4G binnenshuisdekking is.

Bovenstaande punten verschillen per woning. Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.'’

Een SIB modem kan snelheden tot 50 mbits halen, en het centrum van Maastricht valt hoogstwaarschijnlijk onder het 4G netwerk. Wellicht een oplossing voor je? 


Het is heel fijn dat @Erwin_  instapt om te helpen.


Ik wil voor de zekerheid nog even aanstippen dat ontbinden van het contract volgens de algemene voorwaarden van KPN artikel 13.2 een mogelijkheid bevat:

Ontbinden is mogelijk als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst  niet kunnen leveren

In jouw geval is er zeker geen sprake van een vergelijkbare dienst, dus hier kan denk ik inderdaad coulant mee worden omgegaan.


Van de ene kant geven ze aan, we kunnen leveren en je hebt nog een contract, dus je moet ‘m meenemen, van de andere kant geven ze aan, dat het minimaal is en hoogstwaarschijnlijk niet kan werken met maximaal 17mbit/s


Van de ene kant geven ze aan, we kunnen leveren en je hebt nog een contract, dus je moet ‘m meenemen, van de andere kant geven ze aan, dat het minimaal is en hoogstwaarschijnlijk niet kan werken met maximaal 17mbit/s

Er is perfect te werken met 17Mbit/s en maximaal 1 tv-aansluiting.

Ik heb het tot voor 2 jaar terug 15 jaar lang met 12Mbit/s moeten doen en werkte perfect.

Kun je wel of geen buitengebied-aansluiting krijgen? Dat kan de snelheid verhogen.

Het laagste abo van KPN zou 50 moeten zijn

Bij een koperaansluiting is de snelheid TOT 50Mbit/s, afhankelijk van de afstand tot de centrale haal je een hogere of lagere snelheid en jij komt dan te wonen op een grotere afstand tot de centrale, waardoor de leverbare snelheid minder is.

Succes.

 


Dat kon vroeger @JanD . Nu kan dat echt niet meer. Zeker niet met een gezin. 


Ja vroeger was alles beter, mooier, mogelijk 😂

 

Het minimale abo is 100mbit/s (alhoewel de telefonist het had over 50mbit/s)

Als ik het goed lees moeten ze dus 75% kunnen leveren.

 

Minimale download- en uploadsnelheid

Dit is 75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid. De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn.

 

75% van 50 is……. 🤔


@mayadebij75 wacht gewoon even op een reactie van een moderater. 


Ja vroeger was alles beter, mooier, mogelijk 😂

 

Het minimale abo is 100mbit/s (alhoewel de telefonist het had over 50mbit/s)

Als ik het goed lees moeten ze dus 75% kunnen leveren.

 

Minimale download- en uploadsnelheid

Dit is 75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid. De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn.

 

75% van 50 is……. 🤔

Hallo @mayadebij75 , niet goed begrepen dus, zie mijn eerdere uitleg over de snelheid en de afstand tot de centrale 


Dag JanD, het betreft een appartementencomplex, de meterkast (staan er 8 naast elkaar) staat op de gang een 10meter van de voordeur, dan is het nog een 8 meter tot bijvoorbeeld de tv-ontvanger. 

Ik ga uit van de vorige bewoner die zegt dat vanwege dikke muren en (ik gok de andere routers die op een rijtje staan te storen) wifi gewoon kwalitatief uniek teleurstellend is. Zelfs met boosters is het behelpen. Daarom heeft de hele verdieping ook Z**go omdat er alleen een bedrade coax ligt. 

Het gaat me er niet om om bij KPN weg te willen, ik heb al 25jaar KPN/XS4ALL mailadres, dus dat vergt heel veel om dat om te zetten.

Alleen als je een beer op de weg ziet en een banaan, neem je dan de gok en rij je om of wacht je tot je valt en aangevallen wordt? 😉

 


Een andere mogelijkheid zou je kunnen overwegen als je echt bij kpn wil blijven: modem van kpn id meterkast, utp kabel trekken van hier naar binnen in de woning dmv coax vervangen voor de utp,  als ik het goed begrijp loopt er wel coax maar de woning ook vanuit de meterkast? Als dat lukt met de utp kabel hier dan de sneller internet buitengebied booster (mits beschikbaar op het adres)  er op aansluiten in de woning...


Geodendag, 

 

Vanwege een verhuizing ga ik van glasvezel naar coax. Op het huidige adres heb ik 1 Gbit, maar volgens KPN is op het nieuwe adres maximaal 17mbit down en 2mbit upload mogelijk. 

Het laagste abo van KPN zou 50 moeten zijn (zie online minimaal 100)

De telefonist geeft aan dat hij dit niet ziet zitten want met zo’n trage snelheid is KPN in gebreke en hij probeerde het contract (nog 9 maanden) te ontbinden. Even later belde hij terug dat hij dit niet mag. 

 

Nu is de verhuizing over 2 weken, en als je er dan alsnog achter komt dat het dus echt niet werkt, dan kun je met boosters gaan klooien maar ook dat (hoorde ik van de vorige bewoner) werkt niet.

Iedereen die er woont heeft Z**go via coax

Zijn er andere manieren om dit alsnog te stoppen of zelfs om het contract af te kopen?

 

Heb nu het contract maar (vanaf verhuisdatum) op laagste gezet zonder tv-ontvanger, maar dan betaal je nog steeds 9 maanden a €50 voor jan met de korte achternaam.

Hallo @mayadebij75 ,

Mijn advies is om jouw abonnement verder te verlagen naar de laagste optie. Dan kost het jou maandelijks 42,50. 

Regel die verlaging via 0800-0402 als het niet lukt via MijnKPN.
 

 


Hoi @mayadebij75 . 

Dat klinkt als een regeling die niet gunstig is voor jou en van onze kant vind ik het dan wel netjes om hier een beetje in mee te veren. We zitten hier niet om klanten te pesten. 

Ik moet wel eerst alle feiten kennen. Kun jij je profiel aanvullen en daarin ook de postcode + huisnummer van het nieuwe adres zetten?

Geef je mij daarna hier een seintje? 

 

Heb jij nog info Erwin ? 😉


@mayadebij75 . Die heb ik :-)  Leuk je even gesproken te hebben.

Ooit wordt er bij jou glasvezel aangelegd. Dat staat ook in de planning. Maar wanneer:? Dat is de grote vraag en daar krijgen we nu toch geen antwoord op. 

Die koperlijn kan max 16Mbit down en 2 Mbit up aan.  Dat is voor heel elementair gebruik nét voldoende. Maar het houdt zeker niet over. 

Verder ben je contractvrij dus ik snap die weerstand van mijn collega's niet om het contract te ontbinden.  Conclusie:  Dit is niet wat jij wil. En zou ook niet moeten zijn wat KPN wil. 

Daar praten we even verder over via privéberichten maar het gaat goedkomen. 


Dankjewel Erwin, fijn je in “real” gesproken te hebben.