Skip to main content

We gaan verhuizen en hebben op dit moment geen glasvezel, maar op het nieuwe adres wel. Ik wil mijn complete abonnement meenemen en glasvezel toevoegen, wat moet ik nu doen? Ook wil ik graag een monteur die de oude apparatuur verwijderd op ons huidige adres en vervolgensĀ alles installeertĀ op het nieuwe adres.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Goedemiddag @Jan B.!

Wat tof dat je gaat verhuizen naar een woning met glasvezel!Ā :wink: Je kunt hierover het beste even telefonisch contact met ons opnemen, zodat je in contact komt met de Verhuisdesk. We zijn elke dag tussen 8.00 - 22.00 uur gratis te bereiken via 0800 0402. Als de verhuizing er eenmaal in staat, zal er een afspraak met de monteur gemaakt worden voor het aansluiten van je Experia Box op je glasvezelaansluiting. Het is dan ook belangrijk om je apparatuur uit je huidige woning mee te nemen naar je nieuwe woning, zodat de monteur dat voorhanden heeft zodra hij komt aansluiten op het nieuwe adres. Dat komt een monteur niet voor je doen.


Wat een tegenstrijdig bericht hierboven. Ik heb op 3 december jl. doorgegeven dat ik op 8 januari 2021 ga verhuizen. Ook ik wil alles meenemen (behalve vaste telefonie) naar mijn nieuwe adres.Ā 

Ik krijg het niet voor elkaar om hiervoor een monteur ingeschakeld te krijgen. Ik moet het allemaal zelf doen. Ik ben daar zeer huiverig van. Heb nu 3x al contact gehad met KPN, maar nog steeds 0 resultaat. Geen monteur dus.Ā Ā 

VRAAG: HOE REGEL IK EEN MONTEUR VOOR INSTALLATIE VAN MIJN BESTAANDE PAKKET IN MIJN NIEUWE WONING.Ā 

Of is het beter om op te zeggen en naar een andere provider te gaan


Hallo @A3jaan,

Bovenstaande geldt ook alleen als je naar een woning met glasvezel verhuist. De monteur moet dan namelijk nog een NT-kastje installeren op de glasvezelaansluiting, op dat NT-kastje wordt vervolgens de Experia Box geĆÆnstalleerd. Als je verhuist naar een adres met een koperverbinding, dan wordt er inderdaad geen monteur aangestuurd. Je kunt dan jouw oude apparatuur op de aansluiting in je nieuwe woning installeren.


Ik verhuis juist van een woning met glasvezel. En daar krijg ik geen monteur bij. Dus met dit antwoord ben ik eigenlijk niet geholpen


@A3jaanĀ Als je verhuist van een woning waar glasvezel zit naar een woning waar dat niet zit, dan krijg je daar inderdaad niet standaard een monteur bij. Je kunt dan namelijk de Experia Box (het NT kastje laat je zitten) loskoppelen in je oude woning en vervolgens aansluiten in je nieuwe woning. Daar is in principe geen monteur voor nodig.Ā :relaxed:


Laat maar. Ik verhuis naar een woning met glasvezel. Nu heb ik geen glasvezel

Ā