Skip to main content

Wij gaan binnenkort verhuizen, de Box12 gaat natuurlijk mee en de Arris en de overige eigen apparatuur. 

Nu hangt de FtU hier zonder een NT. Neem ik de nieuwe mee die onlangs is geleverd of moet hier een monteur voor komen die er één mee neemt ik neem aan dit laatste. 

 

Moet dat sowieso niet omgebouwd worden naar de nieuwe FTU dit lijkt erg oud.

Zie ook hier 

 


De foto is van uw nieuwe huis? 

U neemt alleen de KPN Box en de tv ontvangers mee van uw oude huis naar uw nieuwe huis. De FTU van uw oude huis laat u in uw oude huis. In uw nieuwe huis moet een monteur komen om het aan te sluiten.


Zo oud is dit niet @janwilnl hier kan mijn huidige NT gewoon op worden geklikt de enige vraag is eigenlijk welke kant het signaal heeft.

 

@Nick83 de FTu kan niet eens mee 😉 die zit tegen de muur geschroefd. 

Ik wist dit uiteraard al ik heb/had enkel even de bevestiging nodig. Eerst nog een verhuis datum prikken wanneer de boel overgezet mag worden.


Goedemiddag @Galdor68! Een nieuw plekje onder de zon, wat leuk! Gefeliciteerd!

Het antwoord van Nick83 kan ik bevestigen!
Let je bij het doorgeven van je verhuizing ook op jouw verhuiscadeau👇🏾

 


Dank u voor de bevestiging @Shyrin_  niet mijn eerste verhuizing van een glasvezel verbinding, ik vond het zelf zonde van de NT als deze mogelijk niet meer gebruikt wordt, maar dat is de keuze van KPN.

Zojuist allles in gang gezet ook het verhuiskado de korting hardware heb ik al genoeg.

25 juli komt de monteur de bevestigingen zijn binnen. Ook Viaplay blijft gratis de rest van dit jaar dat was nog een puntje van aandacht.

 

Nu de boel woonklaar maken.

 

Ps wel jammer dat het op de maandag na de geplande verhuis weekend is gezet ik had de vrijdag ervoor aangegeven. Maar dat mag de pret niet drukken.


Geen dank, hoor! 😊 
 

Zojuist allles in gang gezet ook het verhuiskado de korting hardware heb ik al genoeg.


Korting is ook mooi meegenomen, toch?

25 juli komt de monteur de bevestigingen zijn binnen. Ook Viaplay blijft gratis de rest van dit jaar dat was nog een puntje van aandacht.

Ps wel jammer dat het op de maandag na de geplande verhuis weekend is gezet ik had de vrijdag ervoor aangegeven. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik lees dat er een monteur langs komt, die zal het aansluitpunt aanpassen en indien gewenst, de diensten voor jullie installeren. Ik gok dat er de 22e geen plek meer was voor een monteursafspraak en dat het daarom automatisch de 25e is geworden. 

Succes (en ook veel plezier) met het woonklaar maken! 


Hmm dat was niet de like. De monteur zal enkel het aansluitpunt in orde hoeven te maken de rest zal of al aangesloten zijn of doe ik nadien. 


Is helemaal prima, hoor! Dan is de monteur snel bij jou klaar! 😉


Maandag tussen 13:00 en 15:00 is het zover. Ik ben heel benieuwd of de monteur de hele ftu vervangt dat ding is zo te zien nooit gebruikt. Zit onder het stof dat zal vermoedelijk het meeste werk zijn.

 

Eigenlijk is het helemaal niet erg dat de boel maandag pas over gaat we zijn nu toch druk met verhuizen. Die 1 of 2 nachtjes zonder vast internet komen we wel door. Voordeel er staat signaal op de kabel dus ik heb muziek bij het klussen en eventueel TV.

Administratief ben ik benieuwd of en wanneer de verhuiskorting in gaat.

Wordt vervolgd.

 


Maandag tussen 13:00 en 15:00 is het zover. Ik ben heel benieuwd of de monteur de hele ftu vervangt dat ding is zo te zien nooit gebruikt. Zit onder het stof dat zal vermoedelijk het meeste werk zijn.

 

Eigenlijk is het helemaal niet erg dat de boel maandag pas over gaat we zijn nu toch druk met verhuizen. Die 1 of 2 nachtjes zonder vast internet komen we wel door. Voordeel er staat signaal op de kabel dus ik heb muziek bij het klussen en eventueel TV.

Administratief ben ik benieuwd of en wanneer de verhuiskorting in gaat.

Wordt vervolgd.

 

 

Het enige dat die monteur doet is het linker kapje eraf halen, en een werkend NT erop zetten.

Je zou kunnen vragen of hij/zij het rechter kapje ook los wil halen  zodat je die kunt schoon kunt boenen. Schuursponsje met cif. Dan plaatst de monteur hem weer terug en oogt het geheel weer fris.

En denk om stroom in de buurt als dat er nog niet is.


Eigenlijk is het helemaal niet erg dat de boel maandag pas over gaat we zijn nu toch druk met verhuizen. 

Gelukkig maar! 😅

Administratief ben ik benieuwd of en wanneer de verhuiskorting in gaat.

De verhuiskorting gaat in zodra de verhuizing technisch (en dus ook) administratief rond is. Zodra de diensten werken op het nieuwe adres.
 

En denk om stroom in de buurt als dat er nog niet is.

Stel dat dit er niet is, @DennisA78… Klopt dit antwoord in mijn topic nog wel?

 


 

En denk om stroom in de buurt als dat er nog niet is.

Stel dat dit er niet is, @DennisA78… Klopt dit antwoord in mijn topic nog wel?

 

 

Ja, met de toevoeging: Alleen in de meterkast. 

We mogen alleen een stopcontact plaatsen in de meterkast, mits eenvoudig te plaatsen, alle stroom eraf kan enz. Op andere plaatsen, hierboven lijkt woonkamer, kunnen/mogen we niks. We hebben hooguit verlengdoosjes te koop bij ons. En anders is het voor de klant om een elektricien in te huren.


Top! Ik heb mijn antwoord aangepast, dan is het helemaal helder!


Top! Ik heb mijn antwoord aangepast, dan is het helemaal helder!

 

Perfect 👌😁


Een wandcontactdoos zit er vlakbij dat komt goed.

Goede tip @DennisA78 een doekje erover zal inderdaad genoeg zijn en waarschijnlijk verdwijnt het geheel toch achter een gordijn.

De box 12 komt in de woonkamer gunstig voor de wifi dekking alleen nadenken waar ik die plaats ik denk ophangen achter de TV of dat de wifi spreiding ten goede komt is vraag twee, dan is deze ook uit het zicht daar gaat het deels om.

 


Hallo @Galdor68 , sinds ik glasvezel heb, heb ik de modem ook op de tv-kast geplaatst achter mijn tv, heeft bij mij geen invloed op de kwaliteit van de wifi, ik haal op de 1e etage via wifi6 nagenoeg dezelfde snelheid als bekabeld.

 


Aangezien ik geen wifi 6 cliënten heb heeft dat geen meerwaarde. Ik heb doorgaans altijd al via wifi dezelfde snelheid gehaald als bedraad, wat natuurlijk niet zo moeilijk is met een 50 of nu 100 Mb abonnement dat lukt met wifi 5 ook prima. Hoewel ik juist bewust alles zo heb ingesteld dat een wifi verbinding maximaal 86mb krijgt.

Dat geschreven hebbende is het goed een gebruikers ervaring te lezen met eenzelfde opstelling.


Ruimte voor de monteur - check.

Stroom voor de NT - check.

 

Alles draaide gisteren al zonder verbinding naar buiten kortom nu de NT nog en de TV ontvanger zijn ding laten doen omdat deze stroomloos is geweest.


Monteur en NT - check 

Verbinding en snelheid -Check.

Tv beeld -Check.

 

Nu de eerstvolgende factuur afwachten 😉

 

 

 

 

 

 

 


Monteur en NT - check 

Verbinding en snelheid -Check.

Tv beeld -Check.

 

Nu de eerstvolgende factuur afwachten 😉

 

 

 

 

 

 

 

Whaha 😄 Dus alles is gelukt? Kapje nog gepoetst? 😜


Kapje niet meer gepoetst daar had de vrouw niet meer aangedacht. Het hangt niet meer in zicht dus ook niet zo van belang.

Deze monteur was blij nog nooit zo snel klaar. Blijkbaar had hij bij zijn klus hiervoor meer werk.

Het werkt ik haal meer dan de contractuele snelheid. 

Er zat hier nog een leiding voor een telefoon boven cat 6 draad er doorheen daar een extra accespunt. 

De Box 12 staat voor de eigen accespunt in het midden boven, die geeft buiten ook bereik. Blijkbaar sterker signaal, of die 12 meter is net te veel.