Skip to main content

Ik stel hier een vraag namens mijn schoonmoeder die bijna kort gaat verhuizen.

Op haar huidige adres heeft ze glasvezel alles in 1.

volgens de KPN website heeft ze op haar nieuwe adres ook glasvezel echter is dit een appartementen complex en is de glasvezel nooit tot binnen gebracht omdat het blijkbaar niet mogelijk was om dit voor elkaar te krijgen.

Hoe zit het nu met verhuizing, kan ze van Glasvezel naar gewone kpn (koper) aansluiting met haar huidige pakket (internet en TV) ?.

 

Op de  verhuispagina kun je een verhuizing doorgeven, maar dit kan ook telefonisch (0800 - 0402). Het maakt niet uit of je van glasvezel naar koper gaat of omgekeerd, het abo kan gewoon blijven doorlopen. Alleen als er op het nieuwe adres geen KPN-aansluiting is moet je naar een andere provider. 


Beste @DaavidV, welkom! Het klopt helemaal wat Henk zegt. Mocht je hier nog vragen over hebben, laat je het dan weten?


Heb gisteren gebeld maar ze konden me niet vertellen hoe ze het moesten doen.

Ze zouden het navragen bij iemand die in vergadering zit en mij dan terug bellen.

Maar ben nog niet terug gebeld.

Dus blijkbaar is het niet zo makkelijk en vrees ik het ergste voor de verhuizing.

 


En de website die ik noemde? Werkt dat ook niet?


Ik ben benieuwd of het via de website wel werkt inderdaad? Vul anders gerust de betreffende adresgegevens (nieuw en oud) onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel of in een privébericht naar mij (beide alleen inzichtelijk voor jou en KPN). Dan kijk ik even met je mee. Ik kan de verhuizing zelf niet aanvragen, maar kan eventuele onduidelijkheden hopelijk wel wegnemen. 


Ik heb nu via de website de verhuizing doorgegeven.

Echter is er geen optie om opmerking te plaatsen zodat ik kan aangeven dat er op nieuwe adres geen glasvezel is.

Ik neem aan dat er namelijk ook een andere aansluiting / modem moet komen .

KPN heeft nog steeds niet terug gebeld.

Ik heb nu @Marcia_ een privé bericht gestuurd met de hoop dat deze verhuizing goed gaat.


Sorry voor de wat late reactie, @DaavidV! Ik heb je privébericht ontvangen. Je kunt inderdaad niet aangeven dat je van glas naar koper wilt, maar wij kiezen bij een verhuizing automatisch de beste ‘drager’ op het nieuwe adres. Ik heb het natuurlijk even gecontroleerd, maar de bestelling staat er helemaal goed in. 

 

Wellicht overbodig, maar ik wil het toch noemen. Vergeet niet om haar mobiele nummer ook te verhuizen. Dat kunnen jullie gemakkelijk in MijnKPN regelen door daar een adreswijziging in te voeren. 


Het systeem geeft aan dat er glasvezel is maar dat is niet het geval .

Als ze nu over gaat naar koper zal er toch ook een andere modem een aansluiting moeten komen . Zit nu alleen gewone telefoon aansluiting meer niet.

Dus zal ik iets moeten hebben om dat om te zetten naar modem


Heeft zij in de nieuwe woning wel een van deze aansluitingen? Daar kan zij met een netwerkkabel de Experia Box aan koppelen. Ik zie inderdaad dat glasvezel nog niet voltooid is. Als het goed is neemt KPN NetwerkNL daar nog contact over op. Je kunt hen zelf ook eens contacten via 088 006 37 44. Zodra zij het in orde hebben gemaakt, dan kan je opnieuw contact opnemen met ons. Wij vragen dan een omzetting naar glasvezel aan. Ze kan dan gewoon haar huidige abonnement behouden. 


Helaas zoals verwacht werkt het niet.

 

Als eerste kreeg ze een werk eerder dan aangegeven per sms een melding dat het zou moeten werken.

Nu getest maar helaas geen internet .

Experiabox brand alleen power en wife groen internetvenveco zijn uit en na +- 10 min gast service oranje branden

Diverse malen gebeld , maar er kan pas over een week een monteur  komen tot die tijd geen telefoon internet of tv..

Aangegeven dat er bij KPN iets niet is uitgevoerd aangezien er op de koper draden tussen de 40V en 60V zou moeten staan maar er staat helemaal niets van spanning op wat dus betekent dat er in de wijk centrale iets niet is aangesloten.

Ze begrijpen blijkbaar ook niet dat het van glasvezel naar ADSL over gaat want ze vragen telkens welke kleur de statusleds op de glasvezel box zijn.

Als ik dan aangeeft dat de glasvezel wel op de verdieping ligt maar men niet in het appartement kan komen omdat er geen loze leiding is begrijpt men dit niet.

Nagevraagd aan beheerder van appartementencomplex en die geeft aan dat ze de glasvezel niet in de buis van de KPN koperlijn konden leggen (wat ik vreemd vind je bind glasvezel aan de oude koperlijn en trekt die door naar appartement).

 

Hoe dan ook vermoed ik dat :

1. KPN de verhuizing heeft omgezet naar glasvezel wat niet aanwezig is.

Of

2. Ze in de wijk centrale de verkeerde knop hebben omgezet.

 

 

 

 

 

 

 


Wat ontzettend rot dit.. Ik kan in ieder geval zien dat het, zoals ik eerder ook aangaf, écht op koper aangevraagd is. Daar ligt het dus niet aan. Waar het wel aan ligt, dat durf ik niet te zeggen 😞. De monteur gaat dit in orde maken, maar spijtig genoeg duurt dat inderdaad nog even. Ik heb een gratis Altijd Online bundel voor je schoonmoeder aangevraagd. Zo kan ze wellicht alsnog gebruik maken van bijvoorbeeld itv online totdat de monteur komt. 


Beste @DaavidV, hoe staat het er nu voor? Kan ik nog iets voor jullie betekenen?