Skip to main content
Vraag

Verhuizing en geen glasvezel

• 20 maart 2025
  • 43 reacties
  • 287 keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 21 maart 2025
Marlon92 schreef:
Fredje2025 schreef:
WMG-N schreef:

@Fredje2025 

ADSL / DSL kun je gewoon via een “normale” telefoonlijn laten lopen.

Is er ook niet alleen dit

Dit is van Ziggo. Hier doet KPN niets mee.

Klopt voor de rest is er nergens iets te vinden 

Wil kpn houden anders toch overstap naar ziggo 

• 3215 reacties
  • 21 maart 2025

Zoals ik al schreef: monteur.

• 780 reacties
  • 22 maart 2025

Waarschijnlijk heeft ​@WMG-N gelijk en heeft de vorige bewoner nooit een glasvezel aansluiting laten afmonteren. En is de woning dus overgeslagen. Dan zal er ergens vandaan een nieuwe vezel naar deze woning getrokken moeten worden.  Vandaar die haalbaarheidsonderzoek het moet natuurlijk de moeite en investering waard zijn zeker als KPN dit op eigen kosten doet.

Ps ​@Fredje2025 

Als je via de gewone bestelpagina het adres invoert wat krijg je dan te zien? Als er een ISRA was moet er een abonnement bestelbaar zijn. Doorgaans zitten die in elke woning op dezelfde plek. Dan zou je bij buren kunnen kijken waar deze hoort te zitten.

https://www.kpn.com/internet

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 22 maart 2025
Rowi. schreef:

Waarschijnlijk heeft ​@WMG-N gelijk en heeft de vorige bewoner dit nooit laten afmonteren. En is de woning dus overgeslagen. Dan zal er ergens vandaan een nieuwe vezel naar deze woning getrokken moeten worden. 

Ps ​@Fredje2025 

Als je via de gewone bestelpagina het adres invoert wat krijg je dan te zien? Als er een ISRA was moet er een abonnement bestelbaar zijn. 

https://www.kpn.com/internet

Dan krijg je dit 

• 780 reacties
  • 22 maart 2025

Ouch. Er moet dus een aansluiting zijn wel of niet weggewerkt, maar met een leverbare bandbreedte die tegenwoordig net voldoet om een internet pagina te openen of voor email verkeer.

Met die snelheid zou ik toch echt een Ziggo abonnement adviseren. Wellicht zonder kortingen dus maandelijks opzegbaar tot de glasvezelaansluiting is gerealiseerd. Of desnoods een Klik&Klaar abonnement van Odido als die op jouw toekomstig adres leverbaar is.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 22 maart 2025

Dat dacht ik al, de buurvrouw boven mij heeft wel kpn glasvezel doorgetrokken door mijn meterkast 

Het zou dus wel kunnen

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 22 maart 2025
Rowi. schreef:

Ouch. Er moet dus een aansluiting zijn wel of niet weggewerkt, maar met een leverbare bandbreedte die tegenwoordig net voldoet om een internet pagina te openen of voor email verkeer.

Met die snelheid zou ik toch echt een Ziggo abonnement adviseren. Wellicht zonder kortingen dus maandelijks opzegbaar tot de glasvezelaansluiting is gerealiseerd. Of desnoods een Klik&Klaar abonnement van Odido als die op jouw toekomstig adres leverbaar is.

En heb nog 1 jaar contract, het 1e jaar is net voorbij

Wat gebeurt hiermee??

• 3215 reacties
  • 22 maart 2025

Maar niemand kan je vertellen hoe snel die glasvezelaansluiting in orde gemaakt is. Het kan binnen een week geregeld zijn. Het kan ook 2 maanden of langer duren.

• 780 reacties
  • 22 maart 2025
Fredje2025 schreef:
Rowi. schreef:

En heb nog 1 jaar contract, het 1e jaar is net voorbij

Wat gebeurt hiermee??

Dan zal je waarschijnlijk toch het abonnement moeten verhuizen mogelijk kan met deze snelheden een 4G dongle worden meegeleverd. Dat kan een moderator beter beantwoorden.

Fredje2025 schreef:

Dat dacht ik al, de buurvrouw boven mij heeft wel kpn glasvezel doorgetrokken door mijn meterkast 

Het zou dus wel kunnen

Het moet inderdaad kunnen maar met mijn kennis niet eenvoudig. Er zal echt fysiek een extra kabel getrokken moeten worden. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3513 reacties
  • 22 maart 2025

@Fredje2025 

Zijn de bovenburen ook bij de KPN ?  Dan kun je natuurlijk ook glasvezel van de KPN hebben. Is dat Ziggo kastje alleen voor de TV ?

Heeft die bovenbuur wel een aparte glasvezelkabel vanaf het distributiepunt in bijv. de gezamelijke kelder ? Dan moet je voor jouw woning natuurlijk ook een aparte kabel (laten) aanleggen. En dan komen we weer terug bij de vraag: Wie moet die kabel gaan aanleggen ? Is de KPN bereid om dat te doen (al dan niet tegen betaling) ? Of wordt dat door de KPN uitbesteed ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3436 reacties
  • 22 maart 2025

Een later aanleggen van glasvezel kost in meeste gevallen wel geld.

Wat kost glasvezel?

Je besluit later dat je een glasvezelabonnement wilt. Dat abonnement vraag je aan bij een provider. Wij krijgen dan de opdracht om je alsnog aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Meestal betaalt je provider ons daarvoor. Sommige providers vragen jou om een bijdrage.

Wat kost het aanleggen van glasvezel?

Het aanleggen van glasvezel is over het algemeen gratis, wanneer een hele wijk aangesloten wordt. Ligt er al glasvezel in jouw wijk, maar niet naar jouw huis? Dan zijn de aansluitkosten over het algemeen voor jouw rekening

De kosten voor een aansluiting achteraf wanneer er al wel glasvezel ligt in jouw wijk, maar niet in jouw huis, kunnen variëren van €150 tot €1500. Afhankelijk van de afstand van je huis tot aan de al bestaande bekabeling.

• 780 reacties
  • 22 maart 2025

Het betreft blijkbaar een huurflat dan wordt dat weer anders dan zal het kosten verhuurder worden. 

Het haalbaarheidsonderzoek zal de nodige uitsluitsel geven daar gaat ook de nodige tijd mee gemoeid.

Dit is in ieder geval wel een schoolvoorbeeld waarom het jammer is zeker in hoogbouw dat een bewoner niet meteen een glasvezel punt laat afmonteren.  De huidige/ vorige bewoner was nagenoeg zeker Ziggo klant. Mogelijk alle bewoners daar.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 22 maart 2025
Rowi. schreef:

Het betreft blijkbaar een huurflat dan wordt dat weer anders dan zal het kosten verhuurder worden. 

Het haalbaarheidsonderzoek zal de nodige uitsluitsel geven daar gaat ook de nodige tijd mee gemoeid.

Dit is in ieder geval wel een schoolvoorbeeld waarom het jammer is zeker in hoogbouw dat een bewoner niet meteen een glasvezel punt laat afmonteren.  De huidige/ vorige bewoner was nagenoeg zeker Ziggo klant. Mogelijk alle bewoners daar.

Dit is idd een huurflat, ik heb nog 1 jaar contract wat te doen?

Moet toch snelheid hebben voor tv en internet 

Toch maar ziggo? En wat gebeurt er met het jaar contract??

• 780 reacties
  • 22 maart 2025

Dat jaarcontract zal je waarschijnlijk niet zonder afkoopsom kunnen stoppen. Het is aan een KPN medewerker wat hier de beste methode is.

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 22 maart 2025
Rowi. schreef:

Dat jaarcontract zal je waarschijnlijk niet zonder afkoopsom kunnen stoppen. Het is aan een KPN medewerker wat hier de beste methode is.

Gebeld ik kan gratis overstappen naar ziggo, moet een brp opsturen met adres waar ik niet zelfde snelheid heb.

Bij deze opgelost 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1195 reacties
  • 22 maart 2025

ik was wel benieuwd geweest wat de uitslag had geweest van het vrijblijvende haalbaarheidsonderzoek

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 22 maart 2025
MR_CHIP schreef:

ik was wel benieuwd geweest wat de uitslag had geweest van het vrijblijvende haalbaarheidsonderzoek

Ja ik ook wel,  maar wil niet zonder zitten natuurlijk

Helaas de overstap maken  

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1195 reacties
  • 22 maart 2025
Fredje2025 schreef:
MR_CHIP schreef:

Ja ik ook wel,  maar wil niet zonder zitten natuurlijk

Helaas de overstap maken  

je kan nu toch zo’n onderzoek doen zodra ziggo actief is je hoeft geen actief kpn klant te zij

Reageer