Skip to main content

Hallo,

Op 29 juni 2021 heb ik met KPN gebeld omtrent onze verhuizing en aangegeven dat ik graag mijn KPN diensten wil meeverhuizen. Wij zijn toen samen tot een besluit gekomen om mijn TFT (Telfort) Internet en Interactieve TV abonnement over te huizen, gezien de korting etc. die ik nog hierop heb lopen.

We hadden afgesproken dat mijn internet verbinding zou op 23 juli 2021 geactiveerd zou worden. Hiervan heb ik ook een mail gehad.

Rond 16 juli ben ik nog gebeld door KPN dat de aansluiting vertraagd was en het abonnement op 30 juli 2021 geactiveerd zou worden. Dit was al lastig omdat ik heel erg afhankelijk ben van internet in verband met mijn werk thuis. Ik kreeg toen extra data op mijn mobiel (wat overigens niet afdoende is voor mijn werkzaamheden).

In de nieuwe woning was de FTU (TK01) al geplaatst en enkele dagen voor 23 juli was er een KPN NetwerkNL monteur in de straat en die heeft ook bij ons alles doorgemeten en het signaal was er. Hij stond op het punt om het zwarte NT kastje (volgens mij een Genexis-tk01-p2110) aan te sluiten, maar werd gebeld door zijn collega.

Toen besprak ik met hem dat wij Telfort hebben en ging die het NT kastje niet meer plaatsen en gaf hij aan dat er een Telfort monteur moest komen. Wel heeft hij het afgemeld, hij gaf aan dat dit betekende dat hij aan KPN had doorgegeven dat er signaal is in onze woning. En dat ik de volgende dag kon bellen om met jullie te bespreken om de Telfort monteur langs te laten komen.

Vervolgens op 23 juli om 10:10 krijg ik een mail van noreply@kpn.com met het bericht dat de verhuisdatum van mijn abonnement is veranderd in 5 augustus 2021. Direct daar achteraan nog een mail met bericht dat de verhuisdatum van mijn abonnement is veranderd in 20 augustus 2021.

Zoals je misschien kan begrijpen werd ik hier helemaal niet blij van. Ik heb inmddels denk ik wel 5 mensen gesproken en mijn vriendin heeft ook nog gebeld.

Hieruit heb ik opgemaakt dat blijkbaar 50% van de mensen in dienst bij KPN klantenservice niet op de hoogte is dat Telfort (in 2020 al) is overgenomen door KPN. Ik kreeg zelfs het niet werkende Telfort klantenservice nummer door (0900 9596).

Het enigste wat ik kon krijgen was extra data voor op mijn mobiele abonnement, zodat ik een hotspot kan gebruiken en een tijdelijk Digitenne TV pakket, waarvan ik al bang was dat het niet zou gaan werken. En dat klopt want ik heb 0% signaal hier in elke hoek van het huis en zelfs buiten. Maar ik zit ook niet per se te wachten op TV, maar vooral op een normale internet aansluiting zoals ik van jullie gewend was op mijn oude adres.

Ik werk fulltime thuis op het moment en los van dat een mobiel hotspot helemaal niet prettig werk om meerdere redenen, heeft de rest van de bewoners ook gewoon geen wifi. Als ik gebeld wordt terwijl ik verbonden ben met mijn hotspot dan verdwijnt de 4G verbinding en dus ook mijn internet op mij laptop. Een belangrijke video meeting is dan niet te doen, omdat ik er steeds uit knal.

Als je aangeeft niet te willen betalen tot 20 augustus, omdat je nu toch niks kan, dan wordt er om heen gepraat of gezegd dat het niet aan KPN ligt maar aan KPN NetwerkNL.

Het maakt niet niet uit aan wie het ligt, maar ik heb hier gewoon glasvezel signaal in huis en ik wil graag dat er zo snel mogelijk iemand een NT kastje komt aansluiten over het glasvezelpunt en dat KPN daarna de verbinding activeert, zodat wij weer op een normale manier gebruik kunnen maken van jullie diensten.

Met vriendelijke groet

 

Hoi @hwpeters . Welkom op het forum.

Wat een verwarrende en vervelende gang van zaken. Al die tegenstrijdige berichten koop je natuurlijk niks voor.

Ik wil graag meekijken. Of ik iets kan fiksen hangt van allerlei factoren af maar uiteraard zal ik het niet nalaten als het binnen mijn mogelijkheden ligt.

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? (liefst met zowel oud als nieuw adres)


@Erwin_ seintje


Dank voor de gegevens. Klopt het dat jij een direct nummer hebt gekregen van de achterliggende afdeling? Wat zeggen ze daar?

Zoals de kaarten nu liggen lijkt er toch iets niet opgeleverd vanuit KPNNetwerk.nl.  Dat kan een administratief ding zijn maar er kan ook hardware-matig nog iets ontbreken. (geen signaal in wijkcentrale bijvoorbeeld)  Zo lang dat er niet is kan onze trein niet verder. :-(

Nu kan ik me voorstellen dat de ervaringen die jij ter plekke hebt gehad met die monteur(s) een ander idee geven. Dat hele Telfort verhaal vertroebelt de zaak onnodig. Dat heeft er in mijn beleving niks mee te maken. Het zorgt wel voor verwarring en ruis, helaas. 

Ik heb korte lijntjes met KPNNetwerk en ga voor je navragen waar de schoen wringt. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier melden. 


Hallo @Erwin_ ,

Bedankt voor je snelle (re)acties.

Ik heb inderdaad een nummer (0800-020 xx xx) met code gekregen, toen kreeg ik de backoffice aan de lijn. Via hun kreeg ik dacht ik ook nog meer MB’s en digitenne TV. Maar konden mij ook niet verder helpen en moest ik nog steeds wachten.

De monteur van KPNNetwerk heeft het signaal bij mij en de buren doorgemeten en het gaf zelfs aan dat er heel weinig ruis op de lijn zat. Dus er moet wel signaal zijn. Ik denk dat het iets administratiefs is. Ook denk ik dat die monteur gewoon het zwarte Genexis NT kastje had moeten ophangen i.p.v. weggaan en vertellen dat er een telfort monteur moet komen. Ook denk ik dat KPN het abonnement op mijn nieuwe adres nog moet activeren. De experia box heb ik al in de meterkast zitten en is klaar om aangesloten te worden straks.

Dankjewel voor het navragen, ik wacht je antwoord af.


Vandaag weer een mail gehad. Ik snap hier helemaal niks van en baal er ontzettend van.

 


Mijn collega's hebben gisteren naar jouw case gekeken. Ik heb nog geen duidelijkheid maar we zijn bezig om duidelijkheid (en hopelijk een oplossing) te bieden.

Ik kom er in de loop van volgende week op terug. Helaas werkt het team niet in het weekend. 


@Erwin_ Oke, dankjewel.

Kan jij terwijl we wachten kijken of ik nog voldoende MB’s heb, zodat ik mijn hotspot kan blijven gebruiken.


Ik heb voor de zekerheid een extra bundeltje aangevraagd. Die zou morgen verwerkt moeten zijn.


Terwijl ik net aan het werk was, plots deze sms ontvangen en afgelopen was het met de verbinding. Upload van mijn file werd gestopt en meeting knalt eruit.

Gelijk maar even KPN gebeld en om een databundel gevraagd, en omdat ik toch iemand aan de lijn had, gelijk maar even om de status gevraagd. Blijkt dat ik geen direct online internet pakket kan krijgen, omdat er een tekort aan dat soort kastjes is. Digitenne pakket heb ik trouwens alweer ingepakt, want die werkt niet.

Van de mevrouw krijg ik weer 100GB. Met deze mevrouw ook de situatie besproken, maar er kan simpelweg niks anders gedaan worden dan wachten tot 20 augustus (op de monteur) wordt er aangegeven. De 100GB zou volgens het smsje direct werken, maar tevergeefs.

Ik wacht jouw antwoord nog even af en hopelijk kunnen we dan wel tot een meer werkbare oplossing komen. Ik zou alleen niet weten hoe ik i.c.m. mijn werk thuis tot 20 augustus zonder een normale internetverbinding (via wifi vanuit de experiabox) zou kunnen. Dan moet ik zonder dat ik dat wil, toch naar een andere oplossing gaan kijken.

Ik zit inmiddels op de databundel van mijn vriendin’s mobiel te werken.

Dit alles brengt inmiddels aardig wat ongemakken met zich mee.

 


Huh? Maar jij had toch al een 4g dongel ontvangen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?


Ik heb nooit een dongel ontvangen, dat kreeg ik vanaf het begin niet, omdat ik een mobiel Telfort abonnement heb, krijg ik van de klantenservice steeds MB’s op dat abonnement, zodat ik de hotspot functie van mijn mobiel kan gebruiken.

Zie dit uit mijn eerste bericht:

Ik werk fulltime thuis op het moment en los van dat een mobiel hotspot helemaal niet prettig werk om meerdere redenen, heeft de rest van de bewoners ook gewoon geen wifi. Als ik gebeld wordt terwijl ik verbonden ben met mijn hotspot dan verdwijnt de 4G verbinding en dus ook mijn internet op mij laptop. Een belangrijke video meeting is dan niet te doen, omdat ik er steeds uit knal.


Ik heb overigens wel begrip uiteraard voor als er nog een monteur iets moet doen, maar ik snap alleen niet wat die nog moet doenen waarom dat dan moet wachten tot 20 augustus. Mijn buren hebben al een werkende KPN internetverbinding en dezelfde monteur die ook hier was, gaf aan dat er een werkende glasvezelverbinding is. Dat heeft die gecheckt en mij laten zien (weinig ruis zelfs zei die).

Deze check zegt hetzelfde ook: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm.

Ik ben dan wel benieuwd wat de 20 augustus monteur dan nog moet doen, maar daar kan helaas niemand antwoord op geven.


Ik heb een kleine update.  Er is een patch in de wijkcentrale gedaan voor jouw adres. Het stukje fysiek netwerk zou dus nu afgerond moeten zijn en op die manier staat niets succesvol aansluiten nog in de weg.

Helaas kan ik monteurs alleen maar verder in de toekomst plannen en nooit eerder. Ik ben nog wel aan het navragen of ik dit via iemand anders kan laten doen maar beloftes doe ik bewust niet. Ik kom er snel op terug. 


Hartelijk dank @Erwin_ 


@hwpeters : Ik lees dat mijn zeer bekwame collega jou gebeld heeft en samen hebben jullie een vervroegde afspraak kunnen maken. Er is, door wat er initieel mis ging, het een en ander ontregeld en dit heeft zij gecorrigeerd. Ik laat dit topic open staan tot 10-8 want ik wil natuurlijk zeker weten dat het gaat lukken.

Laat je het weten? 


@Erwin_ Ja dat klopt inderdaad, bedankt voor het regelen.

Ik neem nadat de monteur hier is geweest even contact met je op, via hier.


Hey @Erwin_ ,

Gisteren zijn hier 2 top monteurs van KPN geweest en zij hebben mij uitstekend geholpen. Ik heb inmiddels een stabiele glasvezel internetverbinding met wifi door het hele huis. Helemaal top. Ik wil jou en je collega hartelijk bedanken voor het regelen dat deze monteurs toch wat eerder konden komen. Dus bij deze :thumbsup: .

Verder heb ik nog 1 vraag aan je. Gezien ik eigenlijk op 23 juli zou worden aangesloten en dit uiteindelijk 10 augustus is geworden, heb ik toch redelijke tijd niet van jullie diensten gebruik kunnen maken en daar heb ik best last van gehad i.v.m. eerder genoemde redenen.

Zou ik hiervoor een creditnota of iets dergelijks kunnen krijgen?

Met vriendelijke groet,

Enri Peters

 


@hwpeters : ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?