Skip to main content

Op de 21e heb ik een wijziging van een verhuizing doorgegeven (adres bleek net iets anders te zijn dan ik dacht) en dat kwam neer op het opnieuw invoeren van een verhuizing, met nieuwe afspraak voor een monteur. Daar heb ik een bevestiging van gekregen, vandaag de 28e zou er een monteur komen….die dus niet kwam.

Servicedesk aan de chat, ‘we kunnen niks vinden van een verhuizing, de enige oplossing is een nieuwe verhuizing in te voeren en een monteur in te plannen, op Sept 4’...een week na nu.

Allereerst is het wat bizar te constateren dat ondanks een bevestiging die ook op mijn profiel terug te vinden is als communicatie er niets in ‘het systeem’ staat, maar daarnaast vind ik het ondermaats dat de enige oplossing is om maar een nieuwe afspraak inplannen. Dus achteraan in de rij aansluiten voor een fout die bij KPN zit.

Op mijn vraag of er tot die tijd iets aan mobiele data voor het hele gezin gedaan kan worden heb ik niet eens antwoord gekregen. Ik werk, zoals velen, vanuit huis en mijn GSM als accesspoint gebruikend vliegen de gigabytes erdoor met videobellen via een VPN, maar het is de enige manier om nog enigszins te kunnen werken.

 

Is er nou geen enkele backup/bypass om het systeem te omzeilen en een monteur een glasvezelmodem voor KPN geschikt te laten maken?

overigens staat onderstaande op de pagina ‘volg je verhuizing’ en dat ziet er hetzelfde uit als afgelopen week;

 

Ik gok op optie 3

 

Op dit moment kunnen we je bestelling nog niet tonen

×

Waarom wordt mijn bestelling niet getoond?

  • We hebben je order nog niet verwerkt.
  • Je order is geannuleerd of je bestelling kan niet gevonden worden.
  • Er zijn technische problemen bij KPN.
  • Koppel producten aan jouw KPN ID.

en ook vandaag geen status te volgen, gezien de andere berichten lijkt het me te verwachten dat er in ‘het systeem’ iets mis gaat….nog maar eens bellen dus.


en ook de laatste verhuizing staat als geannuleerd in het almachtige systeem, we zijn inmiddels een afspraak met de monteur voor 9 september aan het afspreken..het moet echt niet gekker worden.


en ja hoor de laatste verhuizing is ook op magische wijze geannuleerd, en de beloofde onbeperkt mobiele data werkte ook al niet. Gaat erg fijn allemaal, twee weken zonder internet, and counting.


inmiddels is de, to nu nu als niet bestaande, tweede lijn ingeschakeld omdat er een cryptische foutmelding bij dit adres staat (had niemand bij de helpdesk die eerder gezien??) en 100GB data aangezet, maar de verhuizing bestaat nog niet in ‘het systeem’.

Ergens gaat iets grandioos mis, al drie weken.


@Marcel013 Welkom op het forum. Wat super vervelend dat er zoveel mis gaat bij je verhuizing. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie inderdaad dat er sprake is van een technisch issue waardoor de verhuizing steeds uitvalt. Ik zie ook dat mijn collega's hier al mee bezig zijn. Helaas heb ik geen mogelijkheid om ze te helpen het probleem op te lossen, simpelweg omdat deze kennis bij mij ontbreekt. Ik zie dat er na de laatste post nog contact is geweest en dat er als ik heb goed heb afgesproken is later nogmaals contact te hebben. Mocht ik eerder meer informatie voor je hebben dan zal ik dit hier uiteraard zo snel mogelijk delen. Fijn dat de mobiele data ondertussen werkt, mocht dit op zijn meld je dan zo snel mogelijk dan kunnen wij dit aanvullen. 


ja inderdaad fijn dat er iets achter de schermen gebeurt, ik begrijp alleen nog steeds niet waarom de boel niet gewoon aangesloten kan worden terwijl eea adminstratief wordt uitgezocht….er zal toch een manual override functie in‘ het systeem’zitten. dat er bestanden gemigreerd worden is best, maar doet KPN dat met productiegegevens uit de live database??

 


@Marcel013 Ik moet zeggen dat de volledige technische kennis bij mij ontbreekt. Wat ik wel weet is dat de order inderdaad "administratief" in orde moet zijn om technisch te kunnen leveren. Helaas heb ik nog niet meer informatie voor je, zodra ik dit heb zal ik dit delen. 


Omdat er door een migratie van bestanden bij KPN kennelijk iets fout gaat zal de verhuizing nu via de achterdeur geregeld worden, door stopzetten van het oude abbo en een nieuw abbo aan te gaan op het nieuwe adres. Duurt alsnog een tijd voor ik wellicht een aansluiting heb op dee manier maar zicht op een oplossing van het onderliggende probleem is er niet. Eieren en geld enzo.

Expliciet er voor gekozen om per vandaag het oude abbo stop te zetten zodat ik nog 1 dag, afgelopen zaterdag 5 Sep, op het oude adres internet zou kunnen gebruiken. Vandaag de dienst stopzetten, op de 7e dus.

Niet helemaal onverwacht kreeg ik afgelopen zaterdag een foutmelding toen ik laptop met het internet wilde verbinden op het oude adres; ‘uw verbinding is (nog) niet actief’.... met de complimenten van KPN. Sprakeloos was ik, en nog.

Bellen met de helpdesk bracht me niet meer dan alleen extra frustratie; het probleem zat overal behalve daar waar het zit, in de instelling van de server bij KPN waar die pagina met de foutmelding vandaan komt, NIET in mijn router, niet in mijn instellingen, en al helemaal niet in mijn WIFI instellingen.

Beste KPN, wat een ongelofelijke puinhoop maken jullie er van….

 

 


@Marcel013 Wat super vervelend dat er na de mislukte verhuizing er nu weer iets misgaat. Ik zie inderdaad dat het abonnement op het nieuwe adres op 15-09 in gaat, wat ik ga doen is een direct online pakket toesturen. Dit is een pakket met een 4G modem en een Digitenne ontvanger, op deze manier kun je in ieder geval dat internet gebruiken en tv kijken tot op 15-09 als de monteur de installatie komt verzorgen op het nieuwe adres. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat het nieuwe abonnement eerder in gaat. Dus vooralsnog ben ik bang dat ik niet meer kan betekenen op dit moment. Mochten er nog vragen zijn omtrent het direct online pakket dan hoor ik dit natuurlijk graag!


@Rutger_ Ik waardeer je support, echter ik denk dat naast Digitenne de oplossing die al in plaats was -100Gb data voor iedere mobiele telefoon om die als accespoint te gebruiken- een betere is. 50Gb is de limiet op dat 4G modem, ik ben bang dat ik met een paar video conferenties wat grote bestanden en de hele dag aan een VPN hangen EN 3 andere grootgebruikers in huis daar vlotjes doorheen zeilen tot alles hopelijk de 15e werkt (we hebben niet voor niks een 100Mbit aansluiting) 


@Marcel013 Helder, ik moet zeggen dat het mij uit de notities niet helemaal duidelijk werd dat je al een andere tijdelijke "oplossing" geboden had gekregen. Het direct online pakket heb ik dan ook al besteld en kan ik niet meer tegenhouden. Mocht je dit echt niet nodig hebben of niet willen gebruiken dan kan deze uiteraard direct retour. Mocht je er toch voor kiezen om er gebruik van te maken dan zal tegen de tijd dat de reguliere verbinding opgeleverd is gevraagd worden het pakket terug te sturen. 


@Rutger_ Inmiddels is het pakker afgeleverd en alle oude apparatuur ingeleverd (ik vraag me alleen af of ik nog een nieuw modem ga krijgen voor de 15e). Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat er nu weer wat mis gaat...ik ga de 4G wifi box niet gebruiken maar heb digitenne aangesloten voor de kinders, ik zie alleen Net 1 2 en 3 en alle andere zenders laten ‘fout E016-0 U hebt geen abonnement voor deze zender’ zien, is dat serieus?….kijk ik SNAP dat de omweg pakket opzeggen en een nieuw afsluiten administratief wellicht betekent dat ik geen abbonement heb en dus geen zenderpakket, maar kom op zeg.

Daarnaast lopen voor alle 4 de mobiele abbo;s de 100Gb vandaag af, kan iemand die ‘refreshen’ of moet ik de wachtlijn bellen? 


@Marcel013 Het nieuwe installatiepakket komt normaal gesproken 3-5 werkdagen voor de ingangsdatum van het abonnement. Deze zou dus nog gewoon moeten komen, mocht dit om wat voor reden dan ook niet het geval zijn dan heeft de monteur die komt aansluiten in dit soort gevallen vaak ook een installatiepakket bij zich. Voor wat betreft de Digitenne ontvanger zou je ook commerciële zenders moeten ontvangen, ik zou dit dan ook graag voor je nakijken. Daarvoor heb ik het CAS ID van de ontvanger nodig, deze staat op de sticker onderop de ontvanger en begint meestal met een 4 of een 7. Zou je mij dit CAS id willen toesturen in een privé bericht? Ik heb overigens in dit geval aan alle 4 de mobiele nummers 50GB data toegevoegd, aangezien ik geen mogelijkheid heb om 100GB toe te voegen. Mocht deze data op zijn. Kun je dit dan laten weten? 


het installatiepakket is net gearriveerd, dus dat gaat goedkomen, bedankt voor het verhogen van de databundel ik verwacht dat we daar mee uitkomen tot de 15e.

Ik stuur zo het CAS nummer vd Digitennebox per PM!
 

 


@Rutger_  Ik krijg net een brief waarin wordt gezegd dat ik me heb bedacht en de installatie niet door gaat….met retour label voor een installatiepakket. Kan iemand nakijken of de planning voor de installtie nog staat? Word er zo langzamerhand wat moedeloos van, het installatiepakket wat nav de afspraak voor de 28e was verstuurd is al lang terug gegaan, ik heb een pakket voor de afspraak van de 15e en hoop toch dat die doorgaat.

 

grt

Marcel

 


@Marcel013 Ik vermoed dat de brief die je hebt ontvangen nog is naar aanleiding van de eerder geannuleerde order. Je kunt deze dan ook negeren. De aansluiting en  installatiemonteur staat nog gewoon gepland voor 15-09 tussen 15:00 en 17:00. 


@Marcel013 Is het gelukt met de installatie?


alles is gelukt, het werkt! Nu nog even de afrekeningen gladstrijken.


@Marcel013 Ik zie dat er telefonisch contact is geweest met 1 van mijn collega's, en zo te zien zijn hier de afrekeningen glad gestreken. Klopt dat? 


@Rutger_  Ik weet niet wie ze dan hebben gesproken maar ik was het niet? Maar wellicht heeft de (naam onbekend) medewerker die alles vlot heeft getrokken (zou willen dat die eerder in beeld was gekomen, hij denkt mee en in oplossingen) dat geregeld nav ons laatste telefoongesprek (van voor de installatie)?

 


@Marcel013 Excuus, ik zie inderdaad dat er geen contact is geweest maar dat de collega die hier mee aan de slag is geweest inderdaad ook de aansluitkosten heeft vergoed die er niet waren geweest bij een succesvolle verhuizing. Ik moet zeggen dat mij uit de notities en ook dit topic niet helemaal duidelijk hoe lang de periode zonder (volledige) diensten is geweest, zou je mij dit nog kunnen laten weten? :)


@Rutger_ 21Aug tot 15 sept. de eerste keer had ik een fout gemaakt met het adres, alles daarna was ‘het systeem’.


@Marcel013 Bedankt voor de aanvulling. Nu kan ik inderdaad de afrekeningen gladstrijken. Ik stuur je een privé bericht met verdere informatie. 


@Rutger_  In mijn KPN staat het adres nog verkeerd vermeld, daar staat het oude adres wat is opgezegd. Kan dat veranderd worden?  Ik zie ook nu dat ik momenteel 100/100 heb waar ik voorheen 200/200 had tegen iets van 4 euro per maand, kan dat ook worden aangepast?