Skip to main content

Op 13 september heb ik mijn verhuizing aangemeld, zodat we 1 oktober kunnen verhuizen en internet mee konden nemen. Na 1 dag merkte ik het proces stokte. De site geeft aan monteurafspraak maken, dit lukte niet.  Meermaals contact met klantenservice gehad, die garanderen dat alles goed gaat en signaal op 1 oktober omgezet wordt. laatste dagen september gemeld dat er nog steeds een monteur afspraak gemaakt moet worden wat niet lukt, en ook geen berichten had ontvangen.  Klantenservice blijft bevestigen dat goed gaat, want KPN netwerk moet wat doen.  KPN Netwerk gecontact, die zeggen er is geen opdracht, en er hoeft niets te gebeuren.  Kastje naar de muur.  Ondertussen 1 oktober,  geen signaal op nieuwe adres, maar oude adres wordt wel afgesloten.  Klantenservice contact → komt vanzelf goed.  nee hoor. Dan belt backoffice er is een ICT storing, die moet worden opgelost in India, tot die tijd kunnen we een dongel krijgen. Dongel werkt niet in modem. Klantenserice contacten.  Krijgen een mifirouter.  Dus we hebben nu een noodinternet alleen op de begane grond, die  steeds over de bundel gaat.  Klanten service zegt het gaat goed, backoffice heeft het in behandeling. Back office zegt, India is een workarround aan het zoeken.  Op 20 oktober zegt backoffice India is bezig, maar we kunnen de order annuleren, dan kunt u opnieuw een verhuizing bestellen. Zo gedaan, na 4 dagen is de order geannuleerd en kan Klantenservice opnieuw een verhuizing erin zetten en zou ervoor zorgen het niet hetzelfde zal verlopen. Echter de aanvraag blijft weer hangen op monteur afspraak.  Weer contact met klanten service met antwoord het gaat goed. Contact met backoffice het gaat goed. Bij doorvragen komt er een antwoord: er is zeker een monteur nodig wat de glasvezel moet doorverbonden worden van een extra snelle glasvezel naar een normale glasvezel. ??  maar niemand kan die afspraak maken.  Ik snap er niets meer van. Wat is de waarheid. En hoe kan KPN reclame maken voor WIFI Overal en altijd goede Wifi,  maar internet verhuizen voor iemand die al 25 jaar klant is gaat niet, en tegenspreken als ik zeg dat het niet goed gaat.  Ondertussen zijn we maanden bezig en werkt het niet. 

Hallo @Maveg, welkom! Leuk dat je ons meeneemt naar jouw nieuwe woning. :green_heart: Alleen wel jammer dat de verhuizing niet van harte verloopt. De Back Office heeft er ook al naar gekeken, lees ik. De vorige verhuizing is geannuleerd en er is een nieuwe verhuizing ingelegd. In de tussentijd wacht je nog steeds op diensten in jouw nieuwe woning. Ik heb gelijk even gekeken en zie dat de plandatum nu op 2 november staat. Op dit moment is alleen nog niet duidelijk of we deze datum gaan halen, omdat de oude verhuisorder ook nog in de weg zit. Zodra dit is opgelost, zou alles door moeten lopen en zou je snel gebruik moeten kunnen maken van jouw diensten. Deze casus is in beheer bij onze Back Office. Zodra zij meer informatie hebben, dan zullen zij dit terugkoppelen aan jou. Mocht je in de tussentijd meer data nodig hebben, laat het dan gerust weten, dan zal ik kijken of ik dit kan toevoegen aan jouw mifirouter.

 

Edit: Als je ons belt op 0800 0402 en inspreekt dat je jouw mifirouter wilt opwaarderen, dan zal onze digitale assistent je hierbij helpen. :blush:  Je hebt dan de volgende werkdag nieuwe data.


Hallo Denise,

Dank voor je update,  het is alleen verrassend dat ik elke dat een los stukje informatie tegen kom.

Nu vertel jij dat de vorige verhuisorder in de weg zit. Dat kon Backoffice net niet vertellen, die verwijst naar KPN Netwerk. Deze gebeld, maar zij hebben geen opdracht, en een wijziging van snel glasvezel naar gewoon glas vezel bestaat niet. Dit had Backoffice gister verteld. Er staat nu misschien een aanpassing in de storing gepland voor misschien 2 of 3 november, maar dat is allemaal niet zeker.. Er blijven heel veel mensen last van deze storing te hebben ??  Ik denk dat KPN dit nooit gaat oplossen. en maar fabeltjes ophangt als ik bel om de boot af te houden

 


Ik snap dat het verwarrend is om verschillende informatie te ontvangen. Ik heb een collega gevraagd om voor de zekerheid nog eens mee te kijken. Daaruit komt het volgende:

  • De verwijzing naar KPN Netwerk NL is onterecht. Jouw glasvezelverbinding is in principe klaar om aangesloten te worden door een KPN monteur. KPN Netwerk hoeft hier niets meer te doen.
  • De KPN monteur kan nog niet langskomen, omdat er op dit moment een technisch probleem met jouw verhuisorder is. Ons systeem is in de war geraakt doordat jij in jouw vorige woning een betere glasvezelverbinding had dan nu in jouw nieuwe woning aanwezig is. Een speciale afdeling zal dit probleem moeten herstellen. Het is alleen niet te zeggen hoe lang dit duurt.
  • Zodra dit probleem is opgelost, zal onze Back Office contact met jou opnemen. Er zal dan ook een afspraak gemaakt worden met een KPN monteur voor de installatie van jouw diensten.

Die speciale afdeling kan het sinds 13-09 al niet oplossen, en heel veel mensen hebben er last van, aldus backoffice.  

Het lijkt me toch wel tegenstrijdig met de reclame van KPN.  Wifi overal, 

Klantvriendelijkheid door back office en klantenservice is ook ver te zoeken. 

Het meest verbazende is dan toch dat op een openbaarforum wel de info beschikbaar is, en intern bij de afdelingen niet

 


Soms kan de speciale afdeling dergelijke problemen snel oplossen, soms is er meer tijd nodig, zoals bij jou het geval is. Er wordt in ieder geval aan gewerkt om jou zo snel mogelijk van diensten te voorzien in jouw nieuwe woning.


@Maveg Je had het zelf waarschijnlijk ook al meegekregen, maar de verhuizing staat nu gepland op 16 november. Nog even geduld dus. Mocht je in de tussentijd nog meer data nodig hebben, laat het dan gerust weten. Als je ons belt op 0800 0402 en inspreekt dat je jouw mifirouter wilt opwaarderen, dan zal onze digitale assistent je hierbij helpen. :blush:  Je hebt dan de volgende werkdag nieuwe data.