Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb een vraag over een verhuizing

afgelopen maandag hebben jullie ons afgesloten / lijn overgenomen van TMobile terwijl wij nog 2,5 weken op dit adres wonen. Mail ontvangen van tmobile dat 9 september de oversluitdatum is maar jullie dachten afgelopen maandag goh laten we nu alvast die lijn overnemen met alle gevolgen van dien. Wij hebben geen internet, tv, Sonos werkt niet meer, camara systeem werkt niet meer. 
ik zou graag willen weten hoe jullie dit gaan oplossen en hoe dit kan gebeuren !!!

graag ontvang ik een gepaste oplossing voor een niet klant wat ik ook niet ga worden na wat wij nu meemaken 

Mvg Suze 

Helaas gaat en kan men hier niks voor je doen, dit forum is van de afdeling provider en de afdeling KPNnetwerk heeft je dan afgesloten.

Voor een oplossing, die er waarschijnlijk niet komt, moet je bij T-Mobile zijn, als zij bij jou aangeven dat 9-9 afgesloten word ligt de bal bij hun, als er “lijnkaping” is gepleegd moet dat bij hun bekend zijn gemaakt.


Hi @Suze Roseboom! Het is absoluut niet onze bedoeling je zonder diensten te laten zitten. Wel is het forum niet de beste manier om dit op te lossen.

Ik wil je aanraden 0800-0402 te bellen. Dan kan een medewerker gelijk met je meekijken en zien wat de opties zijn. Wel is het zo dat als een lijn is overgenomen dat heraansluiten niet een snel of makkelijk proces is. 

Laat je hier weten wat de klantenservice heeft kunnen doen?


@Bram_  @Suze Roseboom Is T-Mobile klant, gaat dus weinig opleveren bij jullie.😉


Mag het hopen van wel. KPN heeft de lijn overgenomen dus hun moeten maar met een heel goed voorstel komen, maakt niet uit wat!


@Suze Roseboom Maar waarom heeft KPN de lijn over genomen, als KPN dit gedaan heeft, heeft de volgende bewoner een nieuw abonnement afgesloten of heeft T-Mobile de fout gemaakt door de lijn te vroeg af te laten sluiten, in het eerste geval had je een bericht van T-Mobile moeten krijgen dat ze de lijn moesten vrijmaken, in het tweede geval kan het ook een KPN fout zijn maar dan wel van de afdeling die het netwerk beheerd die niet hebben opgelet en te vroeg het kabeltje hebben losgemaakt, alleen hier gaan ze alleen over de verbindingen niet de vaste infrastructuur.

Dus nogmaals, even bij T-Mobile Jason of Call aan de mouw trekken, zij moeten een oplossing gaan bieden en het rechtbreien met KPN als het niet T-Mobile hun fout is.


Ik heb een mail ontvangen dat de lijn 9 september overgenomen word en tmobile geeft aan dat kpn dit heeft gedaan. Ik ben klant en wij hebben hier heel veel last van dus het maakt mij niet uit wie het oplost vandaar ik het verhaal ook van kpn wil horen. Het is raar als klant dat ik dit moet doen 


@Suze Roseboom Maar waarom heeft KPN de lijn over genomen, als KPN dit gedaan heeft, heeft de volgende bewoner een nieuw abonnement afgesloten ...

Dit is denk ik wat er gebeurt is. Wat je zou kunnen doen is: die nieuwe bewoners bellen. En vragen of hun vast de Experiabox willen komen plaatsen. Dan heeft u weer internet. Maar ja, ik weet niet of die daar aan mee zouden willen werken...


Nee heb je, ja kun je krijgen.
(En dan een vergoeding afspreken voor het gebruik in die 14 dagen).


Zelf een Experiabox op marktplaats scoren kan ook... mag misschien wel niet. Maar zou kunnen…

Ik zie ze staan voor 10 euro, hele bosjes, de keuze is reuze 🙈


Zelf een Experiabox op marktplaats scoren kan ook... mag misschien wel niet. Maar zou kunnen…

Ik zie ze staan voor 10 euro, hele bosjes, de keuze is reuze 🙈

Als het niet mag, en dat klopt dus, moet je het ook niet aanbieden.

Forumleden behoren toch het goede voorbeeld te geven, of ben jij een uitzondering?😎 @Nick83 


Bedankt voor alle tips. Ik ga eerst KPN bellen


Jan, je mag ze gewoon kopen, ook al eens bevestigd door een KPN moderator en al wat vaker door de wetgever.

Maarja eigenwijs blijven is ook een gave, en zoals ik al zo vaak zeg, KPN maakt dit mogelijk door een afkoopsom te kunnen vragen.

En nogmaals, Wenselijk is anders, ik ben net als jij, als het van een ander geef je het terug, maar ja soms lukt dat niet en mag men het bij mij ook afkopen, vaak is net als bij KPN sorry genoeg.

En daarnaast, voor de zakelijke markt zijn ze ook te koop geweest, dus er zijn zelfs gewoon legaal in eigendom gekregen modems op de markt.😳😳


Ik heb een mail ontvangen dat de lijn 9 september overgenomen word en tmobile geeft aan dat kpn dit heeft gedaan. Ik ben klant en wij hebben hier heel veel last van dus het maakt mij niet uit wie het oplost vandaar ik het verhaal ook van kpn wil horen. Het is raar als klant dat ik dit moet doen 

Inderdaad, en dit behoort T-Mobile jou uit te leggen, je bent namelijk bij hun klant, dus jij laat je voor hun karretje spannen en je kan inderdaad geen kant op.

Maar voor je geruststelling, KPN, T-Mobile of wie dan ook hebben er lak aan, jij hebt niks meer ennhet enige wat je krijgt is hooguit een sorry, had niet zo mogen gebeuren, en bij T-Mobile kun je, als je een T-Mobile simkaart hebt misschien een unlimited* data code krijgen, kun je je mobiel als Hotspot inzetten.

*Unlimited is dan ook echt unlimited, dus net zoveel gebruiken als je wilt geldig voor 7 dagen.


Ik ben erachter wat er gebeurd is. KPN gesproken en het is tmobile dat de lijn heeft afgesloten… zonder afspraak zonder reden 


@Suze Roseboom ik ben blij dat je de reden gevonden hebt. Maar nog altijd vervelend dat de situatie überhaupt ontstaan is. 

Ik zal het topic voor je sluiten. Als er vanuit KPN iets gedaan kan worden hoor ik het graag van je!