Skip to main content

Momenteel huur in een woning en heb ik zelf in 20202 een KPN Hussel pakket (Internet, TV en Mobiel) afgesloten. Nu wil ik verhuizen naar andere huurwoning waar heel recentelijk ( 1maand geleden) de eigenaar een KPN internet abonnement heeft afgesloten en deze prijs is in de huur verwerkt.

 

Nu is mijn vraag kan ik dit KPN internet-abonnement overnemen en dan gelijk upgraden naar mijn huidige snelheid 100MBit/s en dat combineren met een Hussel pakket (Internet, TV en Mobiel)?

De enige die daar antwoord op kan geven is de contractant.  Als die het contract over wil laten zetten op jouw naam kan alles. Ik vermoed dat hij/zij dat niet gaat doen. 


De enige die daar antwoord op kan geven is de contractant.  Als die het contract over wil laten zetten op jouw naam kan alles. Ik vermoed dat hij/zij dat niet gaat doen. 

De eigenaar wil daar best aan meewerken, maar wil niet met extra kosten worden geconfronteerd omdat ze de aansluiting nog maar 1 maand heeft. Op de site van KPN vind ik geen duidelijkheid over de kosten en mogelijkheden en met de chat heb ik niet zulke goede ervaringen…..meerdere malen tegenstrijdige berichten en je weet pas waar je aan toe bent als je een nieuw contract hebt.


Chat werkt tegenwoordig niet meer.

Hier vind je alles om in te vullen:

https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen/tv-internet-bellen-contract-overnemen.htm

 

Hierbij neem jij dus het contract van de huiseigenaar over (laat je wel je huurprijs weer verlagen dan?) Je huidige abonnement kan dan kosteloos worden beëindigd.

Wat de overnamekosten betreft: een aantal jaar geleden heb ik het ook gedaan en dat kostte een paar tientjes. Nu zie ik bij "kosten" alleen kosten staan voor overname van een telefoonaansluiting (dus niet voor een alles-in-1). Ik zou dus concluderen dat het gratis is. Maar wellicht verschijnt de prijs als je de informatie verder hebt ingevuld. Zover ben ik nu niet gegaan.


Chat werkt tegenwoordig niet meer.

Hier vind je alles om in te vullen:

https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen/tv-internet-bellen-contract-overnemen.htm

 

Hierbij neem jij dus het contract van de huiseigenaar over (laat je wel je huurprijs weer verlagen dan?) Je huidige abonnement kan dan kosteloos worden beëindigd.

Wat de overnamekosten betreft: een aantal jaar geleden heb ik het ook gedaan en dat kostte een paar tientjes. Nu zie ik bij "kosten" alleen kosten staan voor overname van een telefoonaansluiting (dus niet voor een alles-in-1). Ik zou dus concluderen dat het gratis is. Maar wellicht verschijnt de prijs als je de informatie verder hebt ingevuld. Zover ben ik nu niet gegaan.

Hartelijk dank voor de info…..ik had het toch veel makkelijker gevonden indien ik die vraag via email aan KPN zou kunnen stellen, zodat er vooraf duidelijkheid is. Ik zal de stappen is doorlopen met een beetje gelukt krijg ik dan een beter inzicht in de kosten.