Skip to main content

Momenteel heb ik een telefoonabonnement bij de KPN, dit is gekoppeld aan mijn thuisadres. Nu ga ik verhuizen naar een eigen woning met mijn vriend en wil daar het TV en internet vanuit de KPN. Alleen ik kan geen nieuw abonnement afsluiten omdat dan het abonnement van mijn thuisadres veranderd. Mijn concrete vraag:

Hoe kan ik een nieuw TV- en internet abonnement afsluiten, op een nieuw adres onder mijn eigen naam zonder dat mijn telefoon abonnement veranderd?

Wat bedoelt u met "telefoonabonnement"? Het abonnement van uw mobiele telefoon? Dat staat los van een thuis abonnement.

Een thuis abonnement is gewoon een apart abonnement, dat sluit je gewoon af op het nieuwe adres via de website. Simpel. Gewoon doen. Niet ingewikkeld over gaan lopen piekeren. Want dat is nergens voor nodig.

Voor het mobiele abonnement geeft u een adres wijziging door aan KPN. Straks na verhuizen maakt u een nieuw KPN id aan. Daar koppelt u het nieuwe thuis abonnement aan. En uw mobiele abonnement. En dan is alles weer klaar.


Ja, dat begrijp ik. Maar als ik een verhuizing door geef of een nieuw TV/internet abonnement afsluit, komt het abonnement op mijn thuisadres dan niet te vervallen? Want alles in ‘Mijn KPN’ is nu aan dat adres gekoppeld.


Ja, dat begrijp ik. Maar als ik een verhuizing door geef of een nieuw TV/internet abonnement afsluit, komt het abonnement op mijn thuisadres dan niet te vervallen? Want alles in ‘Mijn KPN’ is nu aan dat adres gekoppeld.

Elk abonnement heeft apart z'n eigen adres gegevens. Voor het mobiele abonnement geeft u dus een adreswijziging door. Dat heeft dan geen gevolgen voor het thuis abonnement. 


En ten aanzien van het TV- en internet op mijn thuisadres? 


En ten aanzien van het TV- en internet op mijn thuisadres? 

Wat bedoelt u daar mee? Wat wilt u er over weten? En welk adres bedoelt u? Het huidige adres? Of het nieuwe adres?


Het adres waar nu het TV- en internet abonnement op staat, daar is nu mijn mobiel nummer aan gekoppeld. Als ik inlog op mijn KPN staat dat adres vermeld. Nu is het zo dat ik zelf ga verhuizen en dus een nieuw TV- en internet abonnement ga afsluiten. Alleen, ik kan niets nieuwsafsluiten alleen een verhuizing doorgeven. Het TV- en internet op het huidige adres moet door gaan en ik wil zelf op mijn nieuwe adres TV- en internet afsluiten. Zelf krijg ik dit niet voor elkaar of gevonden hoe dat werkt. 


Een nieuw thuis abonnement afsluiten doe je gewoon via de home page. Hier dus:

https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/

Je kunt meteen onder de postcodecheck je nieuwe adres invullen. En daarbij vul je dus in dat je alleen nog maar een mobiel abonnement hebt:

Je hebt op je nieuwe adres nog geen thuis abonnement. Dat ga je hier nu juist afsluiten.


Oke dankjewel. Dus als ik het goed begrepen heb kan ik een nieuw ‘thuis abonnement’ afsluiten, waarvoor ik niet eerst de (adres)gegevens van mijn mobiel moet aanpassen. Deze gegevens worden dan automatisch uit de ‘oude thuisbundel' gehaald en bijgeschreven op mijn nieuwe adres met thuis abonnement


Oke dankjewel. Dus als ik het goed begrepen heb kan ik een nieuw ‘thuis abonnement’ afsluiten, waarvoor ik niet eerst de (adres)gegevens van mijn mobiel moet aanpassen.

Klopt.

Deze gegevens worden dan automatisch uit de ‘oude thuisbundel' gehaald en bijgeschreven op mijn nieuwe adres met thuis abonnement

Nee. Voor het mobiele abonnement moet u apart een verhuizing doorgeven. Maar dat kan later.

En er word niets bijgeschreven bij het thuis abonnement. Mobiel en thuis zijn 2 aparte abonnementen. Ze staat alleen in MijnKPN bij elkaar. Maar het blijven losse abonnementen.

Met bijvoorbeeld ook aparte klantnummers. Je hebt een apart klantnummer voor het mobiele abonnement en een apart klantnummer bij het thuis abonnement.

Dat je bij het bestellen van het thuis abonnement aangeeft dat je een mobiel abonnement hebt, dat is alleen maar om je te informeren over de korting die je dan krijgt. Het heeft verder nergens gevolgen voor. 


Waarom VERHUIS je dat thuisabonnement met tv en internet niet gewoon?

Beetje apart om het op je huidige adres op te zeggen en nieuw abonnement op nieuwe adres te nemen.

En niet vergeten ook verhuizing voor je mobiele abonnement op te geven. Dat werkt danwel landelijk (… heel de wereld), maar dient natuurlijk wel op het juiste adres geregistreerd te zijn.

 

Die abo's zijn niet '’gekoppeld'’. Ze staan alleen beide in MijnKPN omdat het jouw abo's zijn. Het zijn gewoon 2 abonnementen.
En als ze beide op hetzelfde adres zijn geregistreerd dan heb je voordelen.


Waarom VERHUIS je dat thuisabonnement met tv en internet niet gewoon?

Omdat het thuis abonnement gewoon intact moet blijven.

Nu is het zo dat ik zelf ga verhuizen en dus een nieuw TV- en internet abonnement ga afsluiten. Alleen, ik kan niets nieuwsafsluiten alleen een verhuizing doorgeven. Het TV- en internet op het huidige adres moet door gaan en ik wil zelf op mijn nieuwe adres TV- en internet afsluiten. 

Het is gewoon 1 van de kinderen die uit huis gaat. Zover ik het begrijp.


Ah, dank @Nick83 .

In dat geval

Met nieuwe abonnementen wordt op het zelfde adres automatisch gekoppeld voor Hussel/Compleet voordelen.


Hi @Marleen_, welkom op ons forum en goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik zie dat je al hulp hebt gekregen van Nick en Peter, het klopt wat zij zeggen. Als je gaat verhuizen, maar het abonnement op het huidige adres moet behouden blijven, kun je gewoon een aanvraag voor een Thuis abonnement indienen op het nieuwe adres. Zodra dit is opgeleverd kun je jouw mobiele abonnement administratief overzetten naar het nieuwe adres via MijnKPN. 

Staat het huidige thuis abonnement op jouw naam en is het de bedoeling dat deze op andermans naam komt te staan, dan kun je dit regelen via een contractovername. Dit geldt ook als het mobiele abonnement nog niet op jouw naam staat en je dit wel graag wilt.