Skip to main content

Ik maak o.a. gebruik van Snelstart om facturen te vesturen. Hiervoor moet ik smtp.office365.com als serveradres invoeren met mijn emailadres en wachtwoord als verificatie.

Dit werkt prima op iedere andere locatie waar ik werk (laptop). Maar op mijn internetverbinding (KPN glasvezel) wordt dit door KPN geblokkeerd. Of dit in het modem is of ergens anders in het netwerk van KPN is me niet duidelijk. Maar het lukt nu niet om facturen te versturen.

Dit zelfde gebeurd met de scanner waarmee in naar email wil kunnen sturen. Daar moet ik ook dezelfde gegevens (smtp, naam, wachtwoord) invullen om te versturen. Ook dan werkt het wel als ik het hele apparaat meeneem naar een andere internetaansluiting. Maar bij mij thuis werkt het gewoon niet.

Ik weet dus zeker dat alle instellingen kloppen, het ligt echt aan de verbinding.

@KPN Koe kunnen we dit verder oplossen. Ik heb al eens gebeld, maar daar kwam ik geen stap verder mee. Hun conclusie toen, was dat ik geen Office 365 adres kon gebruiken thuis. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Hallo @R. Timmermans , ik denk niet dat KPN dit blokkeert, dat mogen ze niet.

Dit doet me eerder denken aan een IP-ban door de Office365 server. Mogelijk heb je grenzen overschreden met aantal foute inlogpogingen of aantal verstuurde mails per tijdseenheid o.i.d.

Wat is de foutmelding die je krijgt?