Skip to main content

Hallo,

Net KPN compleet besteld en aangegeven een Fritz Box te willen. Krijgen we de KPN 12 box toegestuurd. Gebeld met service, maar die wist het antwoord niet, maar ging het navragen. Een kwartier in de wacht gestaan en toen werd de verbinding verbroken. Goed begin KPN!!!

Het wilt soms voorkomen dat de verbinding verbreekt bij de klantenservice, dit betekent niet altijd dat de medewerker zelf ophangt. 

 

Dat er geen Fritzbox gestuurd is is gek, ik zou dan haast denken dat er tijdens het bestelproces iets niet helemaal goed is gegaan en de extra optie daar niet goed is doorgekomen. Staat deze wel in de originele bevestiging van de bestelling? Heb je je profiel al ingevuld? Dan kan een moderator gelijk meekijken.


Hoi @Breasal, welkom op het forum!

Vreemd dat je een KPN Box 12 hebt ontvangen terwijl je een FritzBox had besteld. Net als @NHendriks ben ik benieuwd of dit ook op de bevestiging staat. Had je dat nog gecontroleerd?

Mocht je nog hulp hiervoor nodig hebben van mij, laat het dan gerust weten. Als je jouw forumprofiel dan ook meteen invult, kan ik gelijk met je meekijken. Geef je een seintje zodra je profiel is ingevuld?


Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Absoluut heb ik dit besteld en dat heeft de medewerker ook bevestigd voor ze mij in de wacht zette en de verbinding weg viel. Ik heb nog even de orderbevestiging proberen te bekijken, maar in de desbetreffende mail mist de bijlage…

Morgen komt de monteur en dan zal ik het wel horen verwacht ik.


@Breasal Dank voor het invullen van je gegevens in je profiel! :blush: Ik heb de bevestiging er even bij gepakt en daar staat inderdaad de FritzBox op vermeld. Overigens heb ik de orderbevestiging ook nog eens naar je gemaild, aangezien je aangeeft dat de bijlage mist in de eerdere mail die je hebt ontvangen van ons. Ik ga er van uit dat de bijlage er nu wel bij zit zodat je de orderbevestiging zelf ook hebt!

Ik zie inderdaad dat de afspraak met de installatiemonteur voor vanmiddag staat ingepland. Mocht ik daarna nog iets voor je kunnen betekenen wat betreft de FritzBox, laat je het dan weten?


Hoi José,

Bedankt! Ik zie het nu ook inderdaad en ik zou graag alsnog de Fritzbox willen, omdat ik heb begrepen dat deze beschikt over mesh WiFi en hogere snelheden haalt met glasvezel. Daarnaast het volledig instellen is handig ivm gamen. 
 

De monteur mag eerst wel de normale box installeren en dan plaats ik de fritz box wel later zelf. 

 


Hey @Breasal! De monteur is inmiddels geweest begrijp ik? Soms hebben monteurs ook wel een FritzBox op voorraad. Helaas kan ik op het moment (nog) niet zien welk modem er bij jou gekoppeld is. Had de monteur toevallig een FritzBox mee en heeft hij deze bij jou geïnstalleerd? Of heb je nu de KPN Box 12? Als je de KPN Box 12 hebt, laat het me dan even weten. Dan ga ik Logistiek verzoeken om een FritzBox naar jou op te sturen!


Hoi José,

De monteur is inmiddels geweest en had wel wifipunten bij zich en heeft deze extra geïnstalleerd, maar helaas geen Fritzbox. Verder een uitstekende en vaardige monteur, dus visitekaartje voor KPN. 👍🏻😁

 

  • Fritzbox zouden wij graag willen ontvangen.
  • Verder de vraag of het mogelijk is om meer dan 1 ontvanger te krijgen voor tv in 4K?
  • Tot slot bleek uit de meting gedaan door de monteur dat 1GB snelheid niet wordt gehaald, de helft. Is dit op termijn haalbaar of kunnen wij beter het abonnement naar beneden schroeven.

Gr. Joey


Hey Joey! Dank voor je heldere terugkoppeling. :ok_hand_tone2:

Mooi om te lezen dat alles naar tevredenheid is geïnstalleerd. Zo hoort het natuurlijk ook, maar dank voor de complimenten! :blush:

Om terug te komen op jouw punten:

  • De FritzBox heb ik voor je aangevraagd bij de Logistieke afdeling. Zij zullen dit binnen 3 tot 5 werkdagen oppakken.
  • Het is op dit moment helaas niet mogelijk om meer dan één 4K ontvanger te krijgen. Reden hiervan is dat er schaarste is vanwege het wereldwijde chiptekort. Om er voor te zorgen dat onze voorraad voldoende blijft, is deze keuze gemaakt.
  • Volgens mijn gegevens is er op jouw adres 1000 Mbit/s download en 500 Mbit/s upload beschikbaar. Welke snelheid haal jij wanneer je een laptop/pc direct met een kabel aansluit op de KPN Box 12 en vervolgens een snelheidsmeting uitvoert?


Ik hoor graag van je!


Hoi Jose,

Graag gedaan en top dat je actie onderneemt, dat wordt zeker gewaardeerd! 😁👍🏻 We zien het tegemoet.
 

De monteur heeft hier al een snelheidsmeting gedaan, maar het kon nog oplopen zei hij. Ik zal zelf nog even checken aankomend weekend.

Gr. Joey


Hoi José,

De monteur is inmiddels geweest en had wel wifipunten bij zich en heeft deze extra geïnstalleerd, maar helaas geen Fritzbox. Verder een uitstekende en vaardige monteur, dus visitekaartje voor KPN. 👍🏻😁

 

  • Fritzbox zouden wij graag willen ontvangen.
  • Verder de vraag of het mogelijk is om meer dan 1 ontvanger te krijgen voor tv in 4K?
  • Tot slot bleek uit de meting gedaan door de monteur dat 1GB snelheid niet wordt gehaald, de helft. Is dit op termijn haalbaar of kunnen wij beter het abonnement naar beneden schroeven.

Gr. Joey


maar als je naar een fritzbox wil wat moet je dan met de kpn wifi punten dat is wel een dingetje

de kpn wifi punten kunnen achter een andere router

maar !

mijn advies ga dan voor de fritz repeaters en bedraad aansluiten

zoals deze en het netwerk opbouwen met de fritz apparatuur


Hoi José,

Ik zie dat de Fritzbox niet werkt met de WiFi superpunten, dus daar willen we van afzien. Ik heb hem ook nog niet opgehaald bij de POSTNL.

Verder zie ik dat de Fritzbox wel in rekening is gebracht op de laatste factuur, ondanks dat die niet is geleverd.

Hoor graag even.

Gr. Joey


Goedemorgen @Breasal,

De SuperWifi punten werken wel in combinatie met de FritzBox, alleen de mesh-functie werkt niet. Dit houdt in dat je dan twee wifi-netwerken naast elkaar hebt; één van de FritzBox en één van de SuperWifi punten. 

Wil je de Fritzbox-optie niet? Dan kun je dat zelf uitzetten via MijnKPN of bellen met onze klantenservice via 0800 0402 (gratis). Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Zon- en feestdagen gesloten.