Skip to main content

Beste KPN, 

Iemand (met een betaalachterstand) heeft het verkeerd telefoonnummer opgegeven, waardoor ik sms’jes ontvang. 
 

Met vriendelijke groet,

Richt

Hallo @Richt123F 

Zijn dat soms sms’jes zoals deze? Er zijn al meer meldingen hier op het forum. Duidelijk phishing, waar je niet op moet ingaan. In jouw eigen MijnKPN kan je jouw betalings status bekijken.

Ik zou het bericht weggooien en vooral niet op de link klikken !!


 


Bedankt voor je reactie! Dit zijn de sms berichten die ik ontvang. Ik heb verder geen abonnementen lopen bij KPN.

 

Groet Richt


Dat is een echte. Jammer dat de bedoelde persoon deze niet krijgt.


Dat is een echte. Jammer dat de bedoelde persoon deze niet krijgt.

Dan blijft het toch vreemd dat KPN dit echte bericht via sms naar een verkeerd nummer stuurt.


Hallo @Richt123F, welkom op het KPN forum! 

Dat is inderdaad een echt bericht. De link: kpn.com/betaalnu  is authentiek, dit is de site waar je snel openstaande facturen betaalt om blokkade te voorkomen. 

Dat is een echte. Jammer dat de bedoelde persoon deze niet krijgt.

Dan blijft het toch vreemd dat KPN dit echte bericht via sms naar een verkeerd nummer stuurt.

Niet als de echte contractant of medewerker (per ongeluk) en typefoutje heeft gemaakt en daardoor het verkeerde contacttelefoonnummer heeft aangegeven. Dat kan helaas gebeuren. Niets menselijks is ons vreemd ;) 

Zou je jouw telefoonnummer willen aanvullen in je forumprofiel, Richt? Hopelijk kan ik dan de gegevens van de echte contractant naar voren halen en jouw nummer verwijderen. De contractant krijgt naast sms’jes ook per mail en post notificaties over de betaalachterstand. Hopelijk wordt daar op tijd gehoor aan gegeven :)


@Nadia bedankt voor je reactie! Ik heb mijn telefoonnummer in mijn profiel gezet en hoop dat je het daarmee kunt oplossen:thumbsup_tone2:

Groet Richt


Hey @Richt123F, dat was snel :) Ik heb het nummer uit het profiel van de contractant verwijderd. De klant heeft inderdaad ook via mail en post bericht van ons gehad. Een verzoek achter gelaten of hij /zij het juiste nummer wil doorgeven.  De verwerking kan even duren, mogelijk ontvang je nog een sms-bericht maar dat zal niet langer dan twee weken moeten duren. Anders hoor ik het graag.

Bedankt voor je bericht, sorry voor het ongemak! 


@Nadia Bedankt!