Skip to main content

Goedendag,

Pas geleden is bij ons in de woning een glasvezelaansluitpunt geplaatst. Nu ik gebruik kan maken van het glasvezelnetwerk loop ik tegen twee problemen aan. Allereerst dat het FTU kastje ongunstig geplaatst is en niet op de gewenste plek (zie sticker op de foto). Ik was destijds niet zelf in mijn woning aanwezig om het te controleren maar ik vraag mij af wat het het nut is van de voorgaande afspraak voor de keuze van de plaatsing als men hier uiteindelijk toch van afwijkt. Misschien heb ik het mis maar ik ben in de veronderstelling dat het NT kastje op het glasvezelaansluitpunt moet worden geplaatst. Is daar nu nog wel ruimte voor? (zie foto). Zo nee dan zou ik dit toch graag anders willen zien.

Ten tweede heb ik nog geen “doe-het-zelf-pakket” met onder andere het NT kastje ontvangen van KPN. Het abonnement wijzigen is daarentegen wel heel snel gegaan. Misschien praat ik hier voor mijn beurt en moet dat nog in gang worden gezet door KPN. Bij de status kan ik alleen maar kiezen voor het plannen van een afspraak met een monteur wat mij vervolgens weer 75 euro kost. Volgens mij is dit prima zelf te plaatsen met de installatiehandleiding.

 

 

 

Oef, die is wel heel erg slecht geplaatst en een verplaatsing mag hier echt wel aangezien ze volgens de protocollen veel meer ruimte aan de onderzijde vrij moeten houden omdat er anders geen NT/ONT meer op past. Lijkt ook alsof dat nu niet kan.

Vul je profiel even volledig in, een monteur is namelijk de enige die zo'n verplaatsing in gang kan zetten. Als je profiel ingevuld is kan een moderator direct even meekijken.


Hallo @Mat203,

Jeetje dat is wel een heel verschil in plaatsing.  Je kan KPN Netwerk bellen en daarvoor een klacht aanmaken zodat ze dit alsnog op de geplande plek kunnen plaatsen.  
Waar die FTU op rust, is dat een plankje of iets anders? In het laatste geval wordt het lastig om de ONT eroverheen te schuiven. 

 

Edit : @NHendriks was me net voor.


Dank voor jullie reacties. Ik heb mijn profiel aangevuld en tevens een klacht ingediend bij KPN Netwerk. Ik hoop dat een moderator het één en ander in gang kan zetten en dat er iemand naar kan komen kijken.


Klopt het dat er onder dat witte plankje nog een ruimte is tot aan de vloer van de meterkast?


@wjb 

Daaronder zit direct een ander plankje op de muur bevestigd ter ondersteuning. Die witte plank die je ziet is zo'n 1,5 cm dik.


Maar er is dus ruimte tot de vloer als dat witte plankje weg is.


Misschien een kleine uitsparing uit dat plankje zagen?


Hoi allemaal en @Mat203 .  Ik heb eigenlijk alleen een stappenplan voor een defect aansluitpunt. Zodra ik wat met verplaatsen wil, moet ik de klant verwijzen naar mijnaansluiting.nl

@Ward_  is er een korte route om dit te fiksen? 


Hoi allemaal en @Mat203 .  Ik heb eigenlijk alleen een stappenplan voor een defect aansluitpunt. Zodra ik wat met verplaatsen wil, moet ik de klant verwijzen naar mijnaansluiting.nl

@Ward_  is er een korte route om dit te fiksen? 

Erwin, verplaatsen is juist NOOIT via mijnaansluiting.nl, tenzij de klant het zelf wil en er geen technische noodzaak is. 

Een KPN monteur (en wellicht de KS ook) kan een ticket indienen bij de Monteursingang voor een FTU verplaatsing. Deze wordt daar dan beoordeeld en indien technisch noodzakelijk doorgezet naar KPN Netwerk. Eigenlijk zegt @NHendriks dit al in zijn eerste reactie.

 

En ja, ik ben het van harte eens met de vraagsteller. Als de schouwer een sticker plaatst dan behoort daar de FTU te komen. Zo te zien was er te weinig kabel om dat te doen en is het zo opgelost. Dat had niet gemogen uiteraard. En dat is heel zonde want op zich zit de sticker op een prima plaats. Zijwand van de meterkast en op de goede hoogte.


Okay.  Kan ik jou morgenavond even telefonisch benaderen, @Mat203 ? Dan heb ik jouw hulp even nodig om samen op een ticket uit te komen, gok ik. 


@Erwin_ 

Heel graag. Ook ik denk dat in verband met de kabellengte is besloten de FTU elders te plaatsen maar ik vind het wel vervelend dat ik nu concessies moet doen. Niet alleen het plankje maar ook de afstand naar het stopcontact.

Overigens heb ik nu opgeschaald naar een glasvezelabonnement via KPN website alleen heb ik nog niks ontvangen voor de aansluiting zelf (de NT bijvoorbeeld). Nu probeer ik in contact te komen met KPN via de telefoon maar sta geregeld 30 min. in de wachtrij. Is dat via eenzelfde ticket te regelen?


@Mat203 . Ik probeer je te bellen (ik bel afgeschermd).  Laat even weten of het schikt, dan doe ik straks nog een poging.


@Erwin_ 

 

Sorry we hebben elkaar gemist. Werk in het onderwijs dus gebonden aan lestijden. Is vanmiddag tussen 15:00u en 16:00u haalbaar? Lukt dat niet dan komt vrijdag het beste uit.


Ik zet je in mijn agenda voor vrijdagavond (rond 19:00 ).  Ik denk dat we binnen 5 minuten klaar zijn dus ik zal je niet te lang lastig vallen. 

 


@Mat203 : Ik krijg je niet te pakken. Ik bel je op het nummer dat eindigt op 790.


@Mat203 : Ik krijg je niet te pakken. Ik bel je op het nummer dat eindigt op 790.

Dat klopt, helaas opnieuw gemist. Vanavond of morgenmiddag mogelijk?


Ik probeer het vanaf nu wel een paar keer :-)


Dag Erwin, is het vandaag mogelijk een ticket aan te maken. Heb een tweede telefoonnummer toegevoegd mocht het via de eerste opnieuw niet lukken. Wij zijn het beste bereikbaar tussen 13:00u en 17:00u.


Hoi @Mat203 .  Leuk je even te spreken.

Ik heb nu een verzoek gedaan om je lijn om te zetten. Als alles verloopt zoals ik het in mijn hoofd heb, krijg jij op korte termijn een NT toegestuurd en zou je die zelf kunnen aansluiten en daarmee je verbinding omzetten.

Dat willen we echter vóór zijn. Dus zodra jij die berichten krijgt, geef mij een seintje en dan plannen we een installatiemonteur in.  Die vervolgens ter plekke KPNNetwerk kan aansturen om jouw FTU te verplaatsen. 

Ik lees het wel! Fijne middag!


Dag @Erwin_ 

Afgelopen dinsdag hebben wij telefonisch contact gehad over o.a. de verplaatsing van de FTU. De NT is binnengekomen. Net als de mailtjes van KPN om het zelf aan te sluiten. Wat mij betreft kan de installatiemonteur gepland worden. Ik hoor graag van je.


Dag @Erwin_ 

Afgelopen dinsdag hebben wij telefonisch contact gehad over o.a. de verplaatsing van de FTU. De NT is binnengekomen. Net als de mailtjes van KPN om het zelf aan te sluiten. Wat mij betreft kan de installatiemonteur gepland worden. Ik hoor graag van je.

Mooi! Dan verloopt alles volgens plan :-)  

We hebben gelijk een monteur ingeboekt voor 2-1-2023..  Laat je nog even weten of je een SMS met de bevestiging hiervan ontvangen hebt? Die zou in de loop van vandaag binnen moeten komen. 

 


Ik kreeg een sms en mail binnen dat de monteur niet vandaag 2-1 maar dinsdag 3-1 januari langskomt. Maakt voor mij ook niet uit gelukkig.


Zojuist een telefoontje gehad dat i.v.m ziekte de afspraak niet doorgaat en wordt verzet naar volgende week. Jammer maar niks aan te doen. Als ik het goed begrijp dient de monteur de situatie enkel te beoordelen en de verplaatsing in gang te zetten? Het verhaal wordt vervolgd.


Hmm. Dat gaat nog niet helemaal lekker dus.  Overmacht als ik dat zo lees. 

Is er wel een concrete nieuwe afspraak gemaakt?


Ja afspraak staat nu voor donderdag 12 januari.