Skip to main content

Goedendag,

Pas geleden is bij ons in de woning een glasvezelaansluitpunt geplaatst. Nu ik gebruik kan maken van het glasvezelnetwerk loop ik tegen twee problemen aan. Allereerst dat het FTU kastje ongunstig geplaatst is en niet op de gewenste plek (zie sticker op de foto). Ik was destijds niet zelf in mijn woning aanwezig om het te controleren maar ik vraag mij af wat het het nut is van de voorgaande afspraak voor de keuze van de plaatsing als men hier uiteindelijk toch van afwijkt. Misschien heb ik het mis maar ik ben in de veronderstelling dat het NT kastje op het glasvezelaansluitpunt moet worden geplaatst. Is daar nu nog wel ruimte voor? (zie foto). Zo nee dan zou ik dit toch graag anders willen zien.

Ten tweede heb ik nog geen “doe-het-zelf-pakket” met onder andere het NT kastje ontvangen van KPN. Het abonnement wijzigen is daarentegen wel heel snel gegaan. Misschien praat ik hier voor mijn beurt en moet dat nog in gang worden gezet door KPN. Bij de status kan ik alleen maar kiezen voor het plannen van een afspraak met een monteur wat mij vervolgens weer 75 euro kost. Volgens mij is dit prima zelf te plaatsen met de installatiehandleiding.

 

 

 

Als ik het goed begrijp dient de monteur de situatie enkel te beoordelen en de verplaatsing in gang te zetten?

Klopt helemaal! Natuurlijk kan de monteur al wel vast de bekabeling in huis (indien van toepassing) in orde maken voor bijvoorbeeld interactieve tv.