Skip to main content

Beste Klantenservice,

 

Ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken. 

Ik heb een abonnement afgesloten bij kpn, nadat ik eerst gebeld heb om te vragen of dit überhaupt een optie was op mijn adres in het buitengebied van Best. Er werd gezegd ja hoor dit kan, geen probleem. 

Oke, pakket buitengebied besteld. Bij het aansluiten blijkt dat het niet werkt en maar 8 mbit binnen komt, wederom lang gebeld met kpn, monteur zou komen maar dat kon pas een maand later. Eigen monteur laten komen, met de conclusie dat dit nooit gaat werken en er niet meer dan 10 mbit binnen kan komen. Meteen weer met kpn gebeld en abonnement opgezegd. Nog binnen de 10 dagen dat het pakket op 20 aug zou geactiveerd worden, eerder kon ik niet dit testen. Vervolgens bel ik om op te zeggen en wordt er gezegd, ja hoor mw dit is geregeld nu. Zelf zie ik dat er nog steeds geld afgeschreven word en bel ik weer, en nee het is niet opgezegd en dat kan dan nu pas op 23-10. Waardoor het mij 140 kost. En dat is voor helemaal niets.

Ik ben zeer ontevreden en ik verwacht een passende oplossing. 

Mocht dit niet opgelost kunnen worden, ga ik mijn 3 mobiele abonnementen onderbrengen bij een andere provider en dien ik een klacht in. 

 

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


Ik heb een abonnement afgesloten bij kpn,

Zelf zie ik dat er nog steeds geld afgeschreven word en bel ik weer, en nee het is niet opgezegd en dat kan dan nu pas op 23-10. Waardoor het mij 140 kost.

Vreemd dat men een overeenkomst na 2 maanden wel zou kunnen opzeggen, terwijl overeenkomsten normaal gezien voor een jaar worden aangegaan?

Afgezien daarvan, als services niet geleverd kunnen worden die voor de overeenkomst geldig zijn, is er sprake van wanprestatie, en moet KPN de volledige kosten vergoeden / je volledig compenseren.


Kon heeft niet aan de leveringsplicht voldaan met de zwakke verbinding en de verbintenis mag op deze grond eenzijdig worden opgezegd zónder het jaarabonnement uit te zitten en wel per ommegaande.


Kon heeft niet aan de leveringsplicht voldaan met de zwakke verbinding en de verbintenis mag op deze grond eenzijdig worden opgezegd zónder het jaarabonnement uit te zitten en wel per ommegaande.

Nou... dat denk ik niet. In de contracten van KPN staat dat de snelheid over een koperaansluiting niet gegarandeerd word. Alle abonnementen zijn zodoende "tot 50 mbit" of "tot 100 mbit". 

Als de snelheid dus 10 mbit blijkt te zijn, dan is dat nog steeds valide dus. Niets mis mee. Ik heb ook een 50 mbit abonnement en …

... 19 mbit. Daar is niets aan te doen. Wat wil je er aan doen dan? Een andere provider is ook niet sneller over dat koperdraadje. Je abonnement annuleren en vervolgens geen internet, is dat beter?


Met wat ik uit het eerste bericht lees, is een "pakket buitengebied overeengekomen.
Met wat ik dan denk te begrijpen, een pakket in combinatie met 4G.

Vandaar de commotie van een monteur die aangeeft dat dat niet gaat werken. Die had vanuit de gegevens wellicht al gezien dat het daar eigenlijk helemaal niet geleverd kan worden.

Vanuit het eerdere plaatje staat die optie van 4G buitengebied ook helemaal niet als optie erbij.

Of de klant is mogelijk “misleid” en hem een ander pakket geleverd dan hem is toegezegd.


@Geertjes Welkom op het forum. Ik begrijp dat je een abonnement hebt afgesloten tegen bepaalde voorwaarden en dat dit anders bleek te zijn bij installatie, klopt dat? Overigens is het zo dat als je een buitengebied abonnement besteld hebt je er nog een modem bij krijgt, als er voldoende bereik is dan voegt deze ongeveer 30 Mbit toe. Ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


@Geertjes Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!