Skip to main content

Verlengaanbod KPN valt tegen, daarom stap ik over

  • June 26, 2026
  • 16 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik ben echt verbaasd over hoe eenvoudig kpn hun klanten wegjaagt. Ik ben nu wat jaren klant en voor een nieuwe aanbieding is het beste wat je kan doen 65€ per maand.. voor internet en 1 tv. Kortom 3 maanden 5€ korting voor 2 jaar verlengen! Wat een gekken! Ik stap mooi over naar odido voor 2 jaar ben ik minder dan de helft kwijt!  
 

toedeloe! 

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 26, 2026

Hallo ​@RVB85 ,

voor een nieuwe aanbieding is het beste wat je kan doen 65€ per maand.. voor internet en 1 tv. 

Nee, dat kan beter! 
 

Het kan voor 45,00 + 12,75 = 57,75.

Hoe dan? 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

 

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2026

Ja! Overstappen is 1 jaar 20€ en 1 jaar 45€ tel uit de winst. Kleine 740€ verschil over volledig periode! 


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

@RVB85 Je kunt prijzen voor nieuwe klanten niet vergelijken met prijzen voor bestaande klanten. Dat is bij iedere provider zo. Welkomst aanbiedeningen en cadeaus zijn bij geen enkele provider hetzelfde als de verlengaanbiedingen voor bestaande klanten. 


  • June 27, 2026

Echter heeft Odido na die eerste 2 jaar vaak net iets betere verleng aanbiedingen als je zelf belt waardoor ze per saldo iets goedkoper blijven.

Verder krijgen we bij KPN voor die € 45,00 maar 200Mb waar Odido dit voor 1 Gb rekent. Kortom ook zonder de nieuwe klanten kortingen kunnen de maandlasten omlaag.

Alleen kan het stukje TV de boel duurder maken door hun extra zenderpakketten als je specifieke kanalen wil zien.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Echter heeft Odido na die eerste 2 jaar vaak net iets betere verleng aanbiedingen als je zelf belt waardoor ze per saldo iets goedkoper blijven.

Hiervoor hoeft men niet te bellen, men krijgt een verlengingsaanbod via e-mail en MijnOdido, iets lagere korting dan voor nieuwe klanten (8 maanden korting tegenover 12), maar veel beter dan het aanbod bij KPN.

 


  • June 27, 2026

Die informatie is mij uiteraard bekend echter wie met hun retentie afdeling belt kan er net iets meer uithalen. 

Verder gaat het mij meer om de prijzen zonder kortingen dan blijft KPN behoorlijk hoog geprijsd.


Forum|alt.badge.img+16
  • June 27, 2026

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

@Noordzee Maar die andere manier van verlengen is dat je zonder een verlenging (1y/2y) op je contract kosteloos kunt overstappen naar een nieuwere propositie? 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 27, 2026

Nee ​@Chrizziey ,

Dat is wat anders. Nu gaat de prijs (vaak flink) naar beneden en dat kan alleen in combinatie met een verlenging van minimaal één jaar. 


  • June 27, 2026

Nee ​@Chrizziey ,

Dat is wat anders. Nu gaat de prijs (vaak flink) naar beneden en dat kan alleen in combinatie met een verlenging van minimaal één jaar. 

Dat flink valt natuurlijk wel mee zeker met de nieuwe hogere prijzen zal dat ongeveer € 7,50 zijn. Dat is natuurlijk beter dan het schamele verleng aanbod. Ik zit op de 2025 portfolio voor mij schiet het dus niet op.

Ik krijg nu 6 maanden 7,50 bij 2 jaar of  3 maanden € 5,00 bij 1 jaar verlengen. Beter dan niks maar geen vetpot. 

 


Forum|alt.badge.img+16
  • June 27, 2026

Nee ​@Chrizziey ,

Dat is wat anders. Nu gaat de prijs (vaak flink) naar beneden en dat kan alleen in combinatie met een verlenging van minimaal één jaar. 

Ah vroeger kon dat namelijk wel. Eigenlijk is het verlengen bij KPN het domste wat een mens kan doen. Die '’korting'’ is echt een trap na naar de loyale klant. Maar meer dan een jaar moet je ook niet willen, die korting is vele malen lager dan de inflatiecorrectie je 2x krijgt. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 27, 2026

Nee ​@Chrizziey ,

Dat is wat anders. Nu gaat de prijs (vaak flink) naar beneden en dat kan alleen in combinatie met een verlenging van minimaal één jaar. 

Dat flink valt natuurlijk wel mee zeker met de nieuwe hogere prijzen zal dat ongeveer € 7,50 zijn. Dat is natuurlijk beter dan het schamele verleng aanbod. Ik zit op de 2025 portfolio voor mij schiet het dus niet op.

Ik krijg nu 6 maanden 7,50 bij 2 jaar of  3 maanden € 5,00 bij 1 jaar 

 

Hier iets van 7,50. Maar ik heb het afgelopen jaar meerdere klanten geholpen die er ruim twintig euro per maand op vooruit gingen. Dat waren klanten die al meer dan tien jaar niets aan hun abonnement aangepast hadden. En vergis je niet: Heel veel klanten zijn slapende klanten. 
 

Ik heb nog foto’s gemaakt bij iemand die ik vorig jaar geholpen heb: 

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 27, 2026

Nee ​@Chrizziey ,

Dat is wat anders. Nu gaat de prijs (vaak flink) naar beneden en dat kan alleen in combinatie met een verlenging van minimaal één jaar. 

Ah vroeger kon dat namelijk wel. Eigenlijk is het verlengen bij KPN het domste wat een mens kan doen. Die '’korting'’ is echt een trap na naar de loyale klant. Maar meer dan een jaar moet je ook niet willen, die korting is vele malen lager dan de inflatiecorrectie je 2x krijgt. 

Als je nu overstapt op de 2026-propositie ontloop je de indexatie per medio juli 2026. 


Forum|alt.badge.img+16
  • June 27, 2026

Als je nu overstapt op de 2026-propositie ontloop je de indexatie per medio juli 2026. 

Ik zit sowieso nog vast tot februari. Dan zou ik tot april 27 moeten wachten. Maar aan de andere kant wil ik KPN niet ondersteunen in degelijke belachelijk lage kortingen. Er is met verlengen maar één winnaar en dat is KPN en als je 2 jaar zou verlengen dan is KPN zelfs de ultieme spekkoper. 


emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

doen we ook zo bij ons energie contract?? die doen nl precies hetzelfde, welkomsbonus als je komt en daarna volle pond betalen. En als je dan elk jaar zo’n korting of welkomsbonus wilt, dan is het een kwestie van elk jaar overstappen. En dat is een kleine moeite.


  • June 27, 2026

 

 

 

Hier iets van 7,50. Maar ik heb het afgelopen jaar meerdere klanten geholpen die er ruim twintig euro per maand op vooruit gingen. Dat waren klanten die al meer dan tien jaar niets aan hun abonnement aangepast hadden. En vergis je niet: Heel veel klanten zijn slapende klanten. 
 

Ik heb nog foto’s gemaakt bij iemand die ik vorig jaar geholpen heb: 

 

Voor klanten met een abonnement van voor 2019 (Hussel)  kan dat inderdaad kloppen. Dan is het natuurlijk deels eigen luiheid. 

De 2026 propositie is voor mij zelfs duurder dan de huidige houden die binnenkort contact vrij is. 

Hoe we het ook wenden of keren wie de laagste jaar lasten wil kan het beste elk jaar of elke 2 jaar overstappen en dan niet voor een kado kiezen.

 

@emielstroeve voor energie heb ik dat 1 keer gedaan maar dat schoot niks op. Nu na 10 jaar krijgen we wel 10% korting.


Forum|alt.badge.img+16
  • June 27, 2026

doen we ook zo bij ons energie contract?? die doen nl precies hetzelfde, welkomsbonus als je komt en daarna volle pond betalen. En als je dan elk jaar zo’n korting of welkomsbonus wilt, dan is het een kwestie van elk jaar overstappen. En dat is een kleine moeite.

Dat ligt wat genuanceerder, ik stap elk jaar over van energie. Stroom is stroom, gas is gas.  Maar qua internet ben ik als thuiswerker wel afhankelijk van een uiterst stabiele verbinding. Dus dat is een groot risico.