Skip to main content

Verlengaanbod KPN valt tegen, daarom stap ik over

  • June 26, 2026
  • 36 reacties
  • 323 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2026

Klopt! Maar ik was al langer klant en vroeg een redelijke aanbieding omdat we van zakelijk naar privé gingen. De klantenservice was zo slecht , ronduit onbeschoft dat ik hier een topic over ben gestart! Je hoeft er niks mee hè ;-) 


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Totdat je moet verlengen en je het verlengaanbod van je nieuwe provider vergelijkt met het aanbod voor nieuwe klanten van andere providers. Dan zal je nieuwe provider ineens zo ideaal meer zijn. 

Welke obstakel staat hem in de weg zijn intussen (oude) provider te verlaten en naar de andere provider te overstappen?

Helemaal niets. Het gaat mij erom dat TS een verlengaanbod vergelijkt met het aanbod voor nieuwe klanten. En dat is nooit een eerlijke vergelijking. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2026

Maaaar, 3x 5€ korting bieden op een hoger tarief is wel een goede voor bestaande klanten! Nou betaal jij lekker teveel betaal ik precies niet meer dan nodig goed ;-) 


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Maaaar, 3x 5€ korting bieden op een hoger tarief is wel een goede voor bestaande klanten! Nou betaal jij lekker teveel betaal ik precies niet meer dan nodig goed ;-) 

Te veel betalen is een relatief begrip. Ik ben tevreden over de kwaliteit, stabiliteit en service van KPN. En ik was tevreden over de verlengkorting die ik heb gekregen. En daarom vind ik niet dat ik te veel betaal. Bij Ziggo was ik duurder uit. 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2026

Ik vind 1500€ tegen 700€ voor 2 jaar best veel om even een formuliertje voor in te vullen. Weeg daar tegenop de arrogantie van de dame aan de telefoon en ik zou er zo voor opzeggen zonder alternatief te hebben! 


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik vind 1500€ tegen 700€ voor 2 jaar best veel om even een formuliertje voor in te vullen. Weeg daar tegenop de arrogantie van de dame aan de telefoon en ik zou er zo voor opzeggen zonder alternatief te hebben! 

Dan hoop ik niet voor je dat je naar Ziggo overstapt. Als er een bedrijf arrogant is, is Ziggo het wel. Daar ga ik gratis nog niet naar toe. 


rvk01
Slimmerik
  • June 28, 2026

Geen 1.. ik heb geprobeerd bij KPN te blijven omdat ik geen klachten had. Maar ja als ze zo omspringen met klanten ga ik heel graag wel. 

Uiteraard is dat bij Odido niet anders 😉 Maar goed, je zit voor een jaartje goedkoop en kunt dan weer overstappen. Dat is sowieso bij elke provider het goedkoopste. 

 


Forum|alt.badge.img+16
  • June 28, 2026

Dan hoop ik niet voor je dat je naar Ziggo overstapt. Als er een bedrijf arrogant is, is Ziggo het wel. Daar ga ik gratis nog niet naar toe. 

Mwah, ik weet niet of ik die mening deel. Ziggo is in de basis wel wat gortiger met vaste klanten belonen, bij KPN steekt men gewoonweg zijn/haar middelvinger op naar bestaande klanten. En ik vind die ‘’korting’’ (ik zie het meer als een extra donatie voor de cadeau’s voor nieuwe klanten) echt bij de beesten af. KPN gebruikt als argument dat bestaande klanten gratis kaartjes mogen verzenden op zijn tijd, maar dat mogen nieuwe klanten ook. 

Providers zelf zijn de enige redenen van de eindeloze stroom overstappers met bijhorende cadeaus.  De providers klagen steen en been over de huidige overstap cultuur maar een dag later vliegen de playstations je om de horen. 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

Ik vind dat we nog niet genoeg zulke topics openen in providers foren. Hoe naïef zijn de providers eigenlijk dat ze denken, dat een nieuwe klant (wegens welkomstcadeaus)  na 2 jaren bij hem zal blijven. Ze moeten dit onnatuurlijk beloningssysteem afschaffen. We betalen allemaal mee. Wat moet men met 3 verschillende spelconsoles (switch, playstation, xbox) 3 verschillende goedkope TV en nog paar dingen, de men normaliter nooit koopt (vooral niet voor de prijs)


  • June 28, 2026

De vijver is natuurlijk beperkt zoveel nieuwe woningen komen er jaarlijks niet bij. Een niet gebruikte aansluiting is zonde zeker nieuwe ongebruikte glasvezelaansluitingen.  Dat voordeel heeft het bedrijf KPN zolang je maar op hun netwerk zit maakt de provider niet zo heel veel uit. 

Het is wat dat betreft ook opvallend dat een kleinere provider al ruim 10 jaar een Gigabit abonnement aanbied voor maar € 39,95 via het kpn netwerk. 

Ik kies standaard korting daar heb ik meer aan dan apparaten. 


Forum|alt.badge.img+16
  • June 28, 2026

Wat moet men met 3 verschillende spelconsoles (switch, playstation, xbox) 3 verschillende goedkope TV en nog paar dingen, de men normaliter nooit koopt (vooral niet voor de prijs)

Fijne is wel dat als je jaarlijks overstapt steeds weer een andere tv aan de muur kan hangen. Maar echt het is een vreselijk onwenselijk principe. Zelfs KPN als groene provider, ze noemen zich energieneutraal, maar elke keer allemaal goedkope rommel naar mensen opstuurt om ze maar binnen te halen.  Schaf inderdaad helemaal alle kortingen af, maak de abonnementen een stuk goedkoper.