Skip to main content
Beantwoord

Verlengen internet abonnement

• 22 januari 2025
  • 10 reacties
  • 236 keer bekeken

Ik ben inmiddels jarenlang klant van KPN. Zonder het te weten stond er een verlengingsaanbod klaar met korting. Vervelend om daar niet op gewezen te worden, maar bij toeval achter te komen. Opmerkelijk: de korting in het verlengingsaanbod is een stuk minder dan wanneer je een nieuw contract afsluit. Conclusie: nieuwe klanten worden beloond, bestaande klanten laat KPN zo lang mogelijk teveel betalen. Telefonisch contact met een medewerker levert helemaal niets op. Geen advies, geen uitleg, slecht een instemmend zwijgen. Heel onprofessioneel.

Ik wil graag contact met de afdeling verkoop, maar de vraag is HOE?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Ferink ,

Ook jij kunt de prijzen betalen die nieuwe klanten krijgen na afloop van de kortingsperiode. De truc is dat je op de juiste manier moet verlengen.

Je kunt namelijk op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet- en TV-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1842 reacties
  • 22 januari 2025

Hallo ​@Ferink , de korting die nieuwe abonnees krijgen is slechts eenmalig, daarna krijgen zij een zelfde verlengaanbod.

Alle providers doen dat op die manier. Dus als je overstappen geen probleem vindt, dan kan je elk jaar overstappen van provider en een nieuwe welkomskorting krijgen.

Als KPN iedereen zulke hoge kortingen zou moeten geven, dan gaat de abonnementsprijs gewoon omhoog: de schoorsteen moet hoe dan ook roken.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22540 reacties
  • 22 januari 2025

Die conclusie is niet juist. Nieuwe klanten krijgen een welkomstcadeau.  Heb jij ook ooit gehad. Het is jouw verantwoording om regelmatig te kijken of abonnementen nog bij je passen. Je kunt bellen met de klantenservice 0800-0402 maar de nieuwe klantenkorting ga je nooit krijgen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 januari 2025

Ik begrijp dat die ‘openings’ korting eenmalig is, maar als ik als nieuwe klant exact hetzelfde pakket invoer is de prijs ná de welkomstkorting alsnog 10 euro lager dan het bedrag dat ik al maanden betaal als vaste klant. En dát is opmerkelijk. Bellen met de klantenservice zou een idee kunnen zijn, maar als je dan na lang wachten iemand spreekt die er werkelijk niets vanaf weet, tja dan verlang je 1. naar goed advies of 2. een andere provider.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1842 reacties
  • 22 januari 2025

​@Ferink is de prijs ook lager dan het verlengaanbod?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 januari 2025

Ja, het verlengaanbod is 6 maanden beetje korting en daarna weer het oude bedrag. Nieuw abonnement is 10 euro minder dan het ‘nieuwe’ oude bedrag. Anders gezegd het pakket lijkt goedkoper geworden.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1842 reacties
  • 22 januari 2025
Ferink schreef:

Ja, het verlengaanbod is 6 maanden beetje korting en daarna weer het oude bedrag. Nieuw abonnement is 10 euro minder dan het ‘nieuwe’ oude bedrag. Anders gezegd het pakket lijkt goedkoper geworden.

Je kan ook kijken of je naar een andere propositie kan overstappen. Ik weet niet in welke abonnementsvorm jij zit, kan je die nog kiezen (ipv verlengen), of is dat gewoon hetzelfde?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 januari 2025

Ik kan sneller internet kiezen, maar dan wordt het ook gewoon duurder. Ik denk dat overstappen de beste optie is. Dank voor je hulp!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38140 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

Hallo ​@Ferink ,

Ook jij kunt de prijzen betalen die nieuwe klanten krijgen na afloop van de kortingsperiode. De truc is dat je op de juiste manier moet verlengen.

Je kunt namelijk op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet- en TV-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• 13770 reacties
  • 23 januari 2025

Ik heb al jaren hetzelfde abo (Hussel 100). Inmiddels is dat gratis overgezet naar glasvezel én heb ik een gratis snelheidverhoging (100 > 200) gekregen. Ik weet dat ik een nieuw, wellicht goedkoper, abo kan afsluiten maar dan kom ik ook bij TV+ uit en dát wil ik zo lang mogelijk buiten de deur houden. Komt bij dat bij nieuwe abo's het Opnemenpakket blijkbaar niet meer gratis is bij 2 of meer ontvangers. Dus of het écht veel goedkoper zou worden vraag ik me af. Ook overstappen naar een andere provider is voor mij geen optie omdat ik dan hier thuis nogal wat moet aanpassen en dat is me teveel gedoe.

Ik ben zeer tevreden met wat ik heb, heb geen behoefte aan wat anders en accepteer daarom dat ik wellicht wat duurder uit ben.

Dat gezegd hebbende begrijp ik ook dat we in Nederland voor internet (veel?) meer betalen dan consumenten elders in Europa, niet alleen bij kpn maar ook bij andere providers. Wellicht dat de ACM daar eens een onderzoek naar kan doen. Het jaarlijks overstapoen naar een andere provider levert als gezegd vaak nogal wat gedoe op, niet alleen bij consumenten maar ook bij de providers zelf en dat zou zomaar ook prijsopdrijvend kunnen werken. 

• 5954 reacties
  • 23 januari 2025
Henk2304 schreef:

Het jaarlijks overstapoen naar een andere provider levert als gezegd vaak nogal wat gedoe op, niet alleen bij consumenten maar ook bij de providers zelf en dat zou zomaar ook prijsopdrijvend kunnen werken. 

Dat is zeker. Een gedeelte van de hogere prijs komt wel doordat we hier te weinig overstappen denk ik. Ik vermoed dat men in het buitenland makkelijker overstapt. En als het daarbij mis gaat accepteert men dat in het buitenland ook makkelijker denk ik. Hier in Nederland springen we gelijk uit ons vel als we een halve dag zonder internet zitten.